Traxxas Stampede XL-5 ombouwen naar brushless

Hallo,

Ik heb een Stampede XL-5 Maar ik wil wil hem graag ombouwen naar brushless, hoe kan ik dat het beste doen en welke motor heb ik nodig? en welke accu?

Wie kan mij helpen?

Mvg. Mike

Laatst bewerkt:
Je kunt ook jouw (werkende) Titan en ESC omruilen. De prijs is dan € 129,00. Ik weet niet of iemand bij jouw in de buurt dit doet. Wij hebben onze set ingeruild bij Toemen in Den Bosch.

en wat vindt je van deze ?...

even de spec's lezen van de diverse setjes en je weet het , en ook tot hoeveel cellen lipo

Mijn ervaringen met de VXL zijn erg positief, en inbouw is erg makkelijk. Zelfs zonder ombouw ervaring (destijds) had ik alles in een half uurtje in mijn Stampede zitten (en dat is inclusief uitbouw van de Titan en XL5).

Ik ben nog het langst bezig geweest om dat tandwiel van de Titan te krijgen.

Ik heb een EZRun (Hobbywing eZRun 9T Brushless Motor + 35A-SL ESC 3in1) in de Stampede van mijn zoon (10j) gestoken en dat werkt prima.

Hangt er natuurlijk vanaf wat je ermee wil doen, maar als het is om fun te hebben dan is deze set van een prima prijs/kwaliteit verhouding!!

Ik heb beide sets bij EC POWER HOBBIES CITY gekocht. Is een kl***-site maar wel snel, correct en gratis geleverd en betaling via PayPal! Is momenteel uitverkocht zie ik.

Esc is volledig programmeerbaar via interface die bij de set zat.

Ik heb dezelfde set in mijn Rustler steken.

Werkt zowel op LiPo als op NiMh.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kies a.u.b. voor een Velineon/Ezrun-set. De prijs is deze setjes echt waard! Mocht je voor de Ezrun gaan, dan is het wel aan jezelf tot hoeveel turns je wilt gaan.

Succes!

Koop je EZRUN, koop dan de halve tuns motor! bv 8.5, etc etc
Dat is namelijk een ECHTE 540/550 motor, de hele turns (9 turns) motor, is een 380 motor in 540 behuizing!!

Maar met ene vxl set ben je beter af!
Lager de aandrijflijn, en bestel een rpm wide bumper voor de slash, en evenueel een rpm vlinder voor voor en achter.

Kijk op marktpl... Of hier bij de te koop afdeling. Daar staan er ook wel eens. Ik heb de mijne net als slashjohn ingeruild tegen een brushless motor. Is de motor ook meteen iets goedkoper. Ez run zijn ook prima. Vellieon heeft een 2000kv of 3500kv motor, weet ik zo niet. Maar meer kv hoe sneller en hoe lager de kv hoe sterker hij is. (Verbeter me als ik het fout heb)

Laatst bewerkt:
Back