Traxxas Summit topic!

Klopt idd wat Wiebe zegt , ik heb er ook "last" van bij de mijne...

Ben vandaag niet meer toegekomen aan het meten van de snelheid , ga dus morgen ff aan de slag met de radargun ;) Ben wel benieuwd naar het verschil tussen brushed en straks brushless.....

ik heb wel een filmpje gezien als je hem brushless laat rijden dat die op snelheid wel begint te zwaberen met zijn wielen

maar dat komt door de banden die erop zitten zijn er zacht

hoe ga je dat oplossen of zet je er andere banden op?????

nu lees ik ook pas dat je dat zelf zei hahaha
 
Laatst bewerkt:
:mrgreen: Nou .... Net voor de eerste keer echt wezen rijden met de RC lab lipo's , ruim een uur op pad geweest met voornamelijk rijden in de 2de versnelling (+/- 35 Km/u) ....

Na 50~55 minuten begon 1 van de Maxpro monitors zich heel voorzichtig af en toe te melden , uiteindelijk na bijna een uur en een kwartier begon de bec zijde zich echt te melden wat overigens al gebeurd bij onder de 3,2 volt per cel gedurende een wat langere tijd bij de Maxpro's....

Ruim een uur met de standaard brushed set :o

Ik ben er happy mee , cellen hangen nu ff aan de balancer om het verschil tussen de bec en niet bec zijde gelijk te trekken. Daarna gaan we ze weer opladen en kijken hoeveel er weer in gaat.

Op de Trinity DPD was er bij een afslag op 6volt iets meer als 8000mah uit , dus ben gezien de vroegere melding van de Maxpro's benieuwd hoeveel er nu weer bij gaat.
 
:mrgreen: Nou .... Net voor de eerste keer echt wezen rijden met de RC lab lipo's , ruim een uur op pad geweest met voornamelijk rijden in de 2de versnelling (+/- 35 Km/u) ....

Na 50~55 minuten begon 1 van de Maxpro monitors zich heel voorzichtig af en toe te melden , uiteindelijk na bijna een uur en een kwartier begon de bec zijde zich echt te melden wat overigens al gebeurd bij onder de 3,2 volt per cel gedurende een wat langere tijd bij de Maxpro's....

Ruim een uur met de standaard brushed set :o

Ik ben er happy mee , cellen hangen nu ff aan de balancer om het verschil tussen de bec en niet bec zijde gelijk te trekken. Daarna gaan we ze weer opladen en kijken hoeveel er weer in gaat.

Op de Trinity DPD was er bij een afslag op 6volt iets meer als 8000mah uit , dus ben gezien de vroegere melding van de Maxpro's benieuwd hoeveel er nu weer bij gaat.


hoi savage .26 picco,

ik heb een vraag je over die Maxpro monitors die jij gebruikt erkt dat een beetje?? ik heb een maxx en een summit en wil met beide met lipo's rijden. ik ben wel een beetje bang dat ik ze een keer te ver leeg rij:(

hoe sluit je die dingen aan en moet je voor ele lipo zo'n ding kopen ze zijn niet zo duur volgens mij maar heb 8 lipo's liggen dan is het best weer veel.

kan je me wat info geven??

Thanks Ronald
 
Hey Ronald,

Die Maxpro monitors werken prima , hier kan je zien wat ze doen en bij welke spanning : Maxpro RC Technology Co.,Ltd.

Wat daar staat doen ze ook echt zoals ik vanmiddag heb bevonden , zeer geschikt dus voor auto's met een "normale" regelaar zoals de EVX2 van Traxxas.

Je hebt er in feite aan 2 zat als je ze tussen de auto's onderling wisselt of alleen de bec-zijde in de gaten houdt , of 4 als je het makkelijk en helemaal veilig wil houden zonder gedoe met overzetten. Bij b.v. Hobbycity kosten ze bijna niks , $3,99 als je ingelogd bent.

Aansluiten is heel makkelijk , je plugt de monitor gewoon in de witte balancer stekker van het pack... Simpeler kan het niet zou ik bijna zeggen ;)

Groeten,
Danny
 
hoi Danny,

maakt het dan nog uit wat voor balancer stekker je hebt? ik heb zippies en een paar graupner lipo's.

bedakt voor je reactie

Ronald
 
De zippy's passen sowieso , als de Graupners dezelfde stekker hebben passen ze daar dus ook op. Anders kun je altijd nog een paar JST-XH stekkertjes meebestellen die je overzet , borglipje ff plat drukken en je kan het draadje uit de stekker trekken en er bij de juiste weer insteken ;)
 
ik weet niet of de rest er ook last van heeft maar mijn servo,s maakten wel een beetje lawaai.

na de eerste ritje,s vandaag toch maar even gekeken of ik dat kon veranderen.
bout van 1 van de stangen naar de servo losgemaakt ,en zie daar 2 mm stond de boel er naast.
ik heb de lengte even aangepast [jammer dat de bijgeleverde sleutel niet past ]
en nu als de summit stil staat geen herrie meer .

ik denk dat de servos nu ook een stuk langer leven.
simpel en doeltreffend.

het is dan wel rtr maar zelf moet je er ook wel eens naar kijken .

ik heb nu maar 1 stang aangepast maar allebij een beetje is beter denk ik .
groeten wiebe.
 
Posted via Mobile Device

Hoe hebben jullie de wielen staan van de summit uit de doos nog al scheef. Dat had ik aangepast maar nu heb ik het idee dat dat zo hoorde????

Groet Ronald
 
ronald
nee er stond bij mij niks scheef .
tja die taiwanees die jouw summit in mekaar schroefde had zeker zijn dag niet .
en de amerikanen maar denken dat ze een us product kopen.
of zit dat stikkertje made in taiwan er bij hun niet op??
groeten wiebe
 
Ronald bedoeld waarschijnlijk dat de achterwielen iets naar binnen wijzen :?: Dat hoort gewoon zo en is volledig normaal en ook volgens de bouwbeschrijving zeg maar ;)

Dat is je toespoor wat o.a. met het weggedrag te maken heeft ...

@ Wiebe:
Dat van de servo's had ik ook inderdaad , merkte het meteen toen ik hem aanzette dus gelijk opgelost. Handig als je al ervaring hebt met het nitro chassis :rolling:

Heb bij mij de slipper ook iets strakker gezet , die slipte iets te veel ... Kan nu tenminste op m'n achterwielen wegtrekken zoals het hoort met zo'n grote 775 erin :mrgreen:
 
Sooowwww ... :mrgreen: .... De eerste echte aanpassing is een feit :!:
Zonde om die 4 "schijnwerpers" onder de rolkooi niet te gebruiken natuurlijk , dus 4x 5mm led reflectortjes erin met 4 ledjes uit een Action dynamo zaklamp ;)

De lichtopbrengst is een stukje beter zo...

15154a3d4ffb1145e.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De eerste echte shade is er ook bij mij , onder het brushless geweld van de EZrun set heeft 1 van de assen de geest gegeven.... Maar eens ff kijken hoe we dat op kunnen lossen zonder over te stappen op andere assen , heb al een idee moet alleen ff kijken of het uit te werken is...

De Summit gaat wel als een echte raket met de 2350kv op 4s :worship: Het verschil in snelheid en pure kracht is heeeel duidelijk te merken..... Dat wordt nog een heeelllleee hoop lol :!: Zal voorlopig ff 1 van de brandstof Revo assen plaatsen zodat ik toch kan rijden en ondertussen over een oplossing gaan brainstormen.
 
De eerste echte shade is er ook bij mij , onder het brushless geweld van de EZrun set heeft 1 van de assen de geest gegeven.... Maar eens ff kijken hoe we dat op kunnen lossen zonder over te stappen op andere assen , heb al een idee moet alleen ff kijken of het uit te werken is...

De Summit gaat wel als een echte raket met de 2350kv op 4s :worship: Het verschil in snelheid en pure kracht is heeeel duidelijk te merken..... Dat wordt nog een heeelllleee hoop lol :!: Zal voorlopig ff 1 van de brandstof Revo assen plaatsen zodat ik toch kan rijden en ondertussen over een oplossing gaan brainstormen.

Ben zelf al een tijdje aan het kijken naar een oplossing voor dat probleem. als ik op zand rijdt heb ik geen last (niet genoeg grip denk ik.) maar op gras zijn de assen vrij snel kapot.
de enige (goede) oplossing die ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn de Stalen CVD's van Traxxas. (weet niet of deze op de summit passen, gezien hier de hoek die de assen meoten maken nog groter is.. hoewel, ik denk dat als ik de long travel rockers er op zou zetten, dat wel nog wel eens hetzelfde zou kunnen zijn..

Anyways, als je een ander goed alternatief vind, laat het even weten. ;)
4 van die traxxas CVD's kosten 54 Euro bij pkracing.



PS: Controleer ook af en toe je center assen, door de skidplate er onder weg te halen. waar ik namelijk zelf last van had bij m'n Revo was dat er een steenje tussen zat. (tussen het chassis en de as.) hierdoor had de as een 1mm diepe snee opgelopen. (heb de center assn vervangen door kershaw designs assen.)
 
Back
Top