Traxxas Summit topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 16 okt 2008.

  1. offroad-racer

    offroad-racer

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    186
    ik heb wel een filmpje gezien als je hem brushless laat rijden dat die op snelheid wel begint te zwaberen met zijn wielen

    maar dat komt door de banden die erop zitten zijn er zacht

    hoe ga je dat oplossen of zet je er andere banden op?????

    nu lees ik ook pas dat je dat zelf zei hahaha
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2009
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Als het echt nodig is bouw ik 'm om naar de 14mm meenemers , heb nog een setje 40series Bow Ties voor/van de Revo...
     
  3. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    :D Nou .... Net voor de eerste keer echt wezen rijden met de RC lab lipo's , ruim een uur op pad geweest met voornamelijk rijden in de 2de versnelling (+/- 35 Km/u) ....

    Na 50~55 minuten begon 1 van de Maxpro monitors zich heel voorzichtig af en toe te melden , uiteindelijk na bijna een uur en een kwartier begon de bec zijde zich echt te melden wat overigens al gebeurd bij onder de 3,2 volt per cel gedurende een wat langere tijd bij de Maxpro's....

    Ruim een uur met de standaard brushed set :eek:

    Ik ben er happy mee , cellen hangen nu ff aan de balancer om het verschil tussen de bec en niet bec zijde gelijk te trekken. Daarna gaan we ze weer opladen en kijken hoeveel er weer in gaat.

    Op de Trinity DPD was er bij een afslag op 6volt iets meer als 8000mah uit , dus ben gezien de vroegere melding van de Maxpro's benieuwd hoeveel er nu weer bij gaat.
     
  4. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel

    hoi savage .26 picco,

    ik heb een vraag je over die Maxpro monitors die jij gebruikt erkt dat een beetje?? ik heb een maxx en een summit en wil met beide met lipo's rijden. ik ben wel een beetje bang dat ik ze een keer te ver leeg rij:(

    hoe sluit je die dingen aan en moet je voor ele lipo zo'n ding kopen ze zijn niet zo duur volgens mij maar heb 8 lipo's liggen dan is het best weer veel.

    kan je me wat info geven??

    Thanks Ronald
     
  5. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Hey Ronald,

    Die Maxpro monitors werken prima , hier kan je zien wat ze doen en bij welke spanning : Maxpro RC Technology Co.,Ltd.

    Wat daar staat doen ze ook echt zoals ik vanmiddag heb bevonden , zeer geschikt dus voor auto's met een "normale" regelaar zoals de EVX2 van Traxxas.

    Je hebt er in feite aan 2 zat als je ze tussen de auto's onderling wisselt of alleen de bec-zijde in de gaten houdt , of 4 als je het makkelijk en helemaal veilig wil houden zonder gedoe met overzetten. Bij b.v. Hobbycity kosten ze bijna niks , $3,99 als je ingelogd bent.

    Aansluiten is heel makkelijk , je plugt de monitor gewoon in de witte balancer stekker van het pack... Simpeler kan het niet zou ik bijna zeggen ;)

    Groeten,
    Danny
     
  6. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    hoi Danny,

    maakt het dan nog uit wat voor balancer stekker je hebt? ik heb zippies en een paar graupner lipo's.

    bedakt voor je reactie

    Ronald
     
  7. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    De zippy's passen sowieso , als de Graupners dezelfde stekker hebben passen ze daar dus ook op. Anders kun je altijd nog een paar JST-XH stekkertjes meebestellen die je overzet , borglipje ff plat drukken en je kan het draadje uit de stekker trekken en er bij de juiste weer insteken ;)
     
  8. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    is dat gewoon een willekeurige stekker met daar een JST-XH male aansluiting aan?? ben ff aan het zoeken
     
  9. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Yep ... als het maar een male XH is , maakt het ook meteen een stuk makkelijker met laden als je maar 1 stekker systeem hebt ;)
     
  10. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    ik weet niet of de rest er ook last van heeft maar mijn servo,s maakten wel een beetje lawaai.

    na de eerste ritje,s vandaag toch maar even gekeken of ik dat kon veranderen.
    bout van 1 van de stangen naar de servo losgemaakt ,en zie daar 2 mm stond de boel er naast.
    ik heb de lengte even aangepast [jammer dat de bijgeleverde sleutel niet past ]
    en nu als de summit stil staat geen herrie meer .

    ik denk dat de servos nu ook een stuk langer leven.
    simpel en doeltreffend.

    het is dan wel rtr maar zelf moet je er ook wel eens naar kijken .

    ik heb nu maar 1 stang aangepast maar allebij een beetje is beter denk ik .
    groeten wiebe.
     
  11. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Posted via Mobile Device


    foutje
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2009
  12. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Posted via Mobile Device

    Hoe hebben jullie de wielen staan van de summit uit de doos nog al scheef. Dat had ik aangepast maar nu heb ik het idee dat dat zo hoorde????

    Groet Ronald
     
  13. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    ronald
    nee er stond bij mij niks scheef .
    tja die taiwanees die jouw summit in mekaar schroefde had zeker zijn dag niet .
    en de amerikanen maar denken dat ze een us product kopen.
    of zit dat stikkertje made in taiwan er bij hun niet op??
    groeten wiebe
     
  14. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Ronald bedoeld waarschijnlijk dat de achterwielen iets naar binnen wijzen :?: Dat hoort gewoon zo en is volledig normaal en ook volgens de bouwbeschrijving zeg maar ;)

    Dat is je toespoor wat o.a. met het weggedrag te maken heeft ...

    @ Wiebe:
    Dat van de servo's had ik ook inderdaad , merkte het meteen toen ik hem aanzette dus gelijk opgelost. Handig als je al ervaring hebt met het nitro chassis :rolling:

    Heb bij mij de slipper ook iets strakker gezet , die slipte iets te veel ... Kan nu tenminste op m'n achterwielen wegtrekken zoals het hoort met zo'n grote 775 erin :D
     
  15. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Sooowwww ... :D .... De eerste echte aanpassing is een feit :!:
    Zonde om die 4 "schijnwerpers" onder de rolkooi niet te gebruiken natuurlijk , dus 4x 5mm led reflectortjes erin met 4 ledjes uit een Action dynamo zaklamp ;)

    De lichtopbrengst is een stukje beter zo...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  16. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
  17. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    De eerste echte shade is er ook bij mij , onder het brushless geweld van de EZrun set heeft 1 van de assen de geest gegeven.... Maar eens ff kijken hoe we dat op kunnen lossen zonder over te stappen op andere assen , heb al een idee moet alleen ff kijken of het uit te werken is...

    De Summit gaat wel als een echte raket met de 2350kv op 4s :worship: Het verschil in snelheid en pure kracht is heeeel duidelijk te merken..... Dat wordt nog een heeelllleee hoop lol :!: Zal voorlopig ff 1 van de brandstof Revo assen plaatsen zodat ik toch kan rijden en ondertussen over een oplossing gaan brainstormen.
     
  18. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Actiefoto'tje ;)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2009
  19. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Fucking vet ding !!!:D

    Greetz,
    Joram
     
  20. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ben zelf al een tijdje aan het kijken naar een oplossing voor dat probleem. als ik op zand rijdt heb ik geen last (niet genoeg grip denk ik.) maar op gras zijn de assen vrij snel kapot.
    de enige (goede) oplossing die ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn de Stalen CVD's van Traxxas. (weet niet of deze op de summit passen, gezien hier de hoek die de assen meoten maken nog groter is.. hoewel, ik denk dat als ik de long travel rockers er op zou zetten, dat wel nog wel eens hetzelfde zou kunnen zijn..

    Anyways, als je een ander goed alternatief vind, laat het even weten. ;)
    4 van die traxxas CVD's kosten 54 Euro bij pkracing.



    PS: Controleer ook af en toe je center assen, door de skidplate er onder weg te halen. waar ik namelijk zelf last van had bij m'n Revo was dat er een steenje tussen zat. (tussen het chassis en de as.) hierdoor had de as een 1mm diepe snee opgelopen. (heb de center assn vervangen door kershaw designs assen.)
     

Deel Deze Pagina