Hallo mensen ik wil graag mijn Traxxas T-maxx ( oud model ) Brushless maken. nu was aleen de vraag wat kan ik het beste veranderen aan mijn versnellingsbak ivm de 2 versnellingen ( zijn die nog nodig ) er is op internet niet veel over te vinden. en wat vinden jullie van het idee opzich? Gr Gijs
idd gewoon vastzetten die 2speed. ( in de 2e versnelling) klinkt leuk ,, Kijk even op http://traxxas.com/forums/forumdisplay.php?36-Maxx-Nitro-Trucks, daar zijn vast meer mensen die het hebben gedaan. Kun je daar tips vanaf halen.
oke dan ga ik de versnellingsbak eens open maken en dan kijken hoe ik die 2e versnelling vast kan zetten, over die links van traxxas is niks te vinden over het elctro maken van een t-maxx. bedankt Gr Gijs
Ik heb m'n Revo 2.5 toen omgebouwd naar brushless (nouja.. E-Slayer van gemaakt.) Hier is in het tandwiel van de 2e versnelling een alu ring gekomen, met uitsparingen waar de pennen waar normaal de centrifugaal koppeling tegenaan komt, in zitten. hierdoor zat dit tandwiel vast op de as. (en het tandwiel van de 1e versnelling is vervangen door een metalen busje. ofwel, die is er gewoon niet meer. Weet niet of de T-Maxx dezelfde gearbox heeft, maar ik verwacht dat dit neit echt zal verschillen.
ben ik het mee eens. +1 Ik denk dat je met een T-maxx wel een krachtige BL motor moet hebben , en nitro's hebben toch altijd een aluminium chassis ? dan zal die aardig zwaar zijn , ik zou geen EZ-run nemen in ieder geval of een krachtige ezrun maar dan kan je netzogoed een neu of mamba nemen toch ? EDIT : btw over het idee , leuk idee moet je zeker doen en al helemaal als je motor het niet meer doet of niet goed start oid , Electro is in die zin veel betrouwbaarder
Is het niet het makkelijkst om van ebay een electro chassis en versnellingsbak te kopen? Voor- en achterophanging en diffs zijn verder identiek aan de E-Maxx toch?
Ben ik het mee eens. Een chassis met accuklemmen heb je voor zo'n 20 euro, gearbox voor zo'n 50 euro. Dat geld ben je ook kwijt als je een motormount gaat kopen en je versnellingsbak aan gaat passen. Je hebt dan nog de twee centrale assen nodig die zo'n 5 euro kosten. De rest kan je zo overschroeven Wat je ook kan doen is de versnellingsbak van het eerste model e-maxx zoeken. Deze schijnt op het oude model t-maxx chassis te passen, maar dat zou ik eerst even uitzoeken.
Hallo, Het spijt me als ik nu onzin aan het zeggen ben maar is het niet een idee om die versnellingsbak te gebruiken om een soort summit idee te doen met die versnellingsbak? Met een servotje om te schakelen en een 4 kanaals zender setje? Joris
maar om even terug te komen op het hoofd onderwerp. is het mogelijk om de versnellingsbak gewoon te gebruiken zonder deze te locken? of is dat dodelijk voor de motor? ik ben samen met de topic starter met het idee tekomen om zijn t-max om te bouwen en mijn savage 4.6 naar een flux.
Ik zou de versnellingsbak locken. anders heb je namelijk geen achteruit versnelling op je auto zitten. (of je moet zo'n handmatig geschakelde vooruit/achteruit er op hebben zitten. verder ben ik niet zozeer bang dat de motor sneuvelt als je de versnellingsbak laat voor wat het is. maar eerder dat de versnellingsbak kapot gaat. + de schijf die ik heb voor mijn Revo/Slayer, lockte de versnellingsbak in de 2e versnelling. nog steeds wheelies vanuit stilstand etc. de eerste versnelling is dus volledig overbodig met electro.