Traxxas t-maxx Brushless maken

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door Gelectro, 8 jan 2011.

  1. Gelectro

    Gelectro Guest

    Hallo mensen

    ik wil graag mijn Traxxas T-maxx ( oud model ) Brushless maken.
    nu was aleen de vraag wat kan ik het beste veranderen aan mijn versnellingsbak
    ivm de 2 versnellingen ( zijn die nog nodig )
    er is op internet niet veel over te vinden.

    en wat vinden jullie van het idee opzich?

    Gr Gijs
     
  2. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    2 versnellingen is overbodig bij brushless.
     
  3. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
  4. Gelectro

    Gelectro Guest

    oke dan ga ik de versnellingsbak eens open maken en dan kijken hoe ik die 2e versnelling vast kan zetten,
    over die links van traxxas is niks te vinden over het elctro maken van een t-maxx.

    bedankt Gr Gijs
     
  5. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik heb m'n Revo 2.5 toen omgebouwd naar brushless (nouja.. E-Slayer van gemaakt.)
    Hier is in het tandwiel van de 2e versnelling een alu ring gekomen, met uitsparingen waar de pennen waar normaal de centrifugaal koppeling tegenaan komt, in zitten. hierdoor zat dit tandwiel vast op de as. (en het tandwiel van de 1e versnelling is vervangen door een metalen busje. ofwel, die is er gewoon niet meer.

    Weet niet of de T-Maxx dezelfde gearbox heeft, maar ik verwacht dat dit neit echt zal verschillen.
     
  6. melvin_f1

    melvin_f1

    Lid geworden:
    6 sep 2008
    Berichten:
    897
    Locatie:
    nijmegen
    verkoop de t en koop een e
     
  7. Marcel Warrink

    Marcel Warrink

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    45
    Gast, als je niets nuttigs te melden hebt, reageer dan gewoon niet-_-"
     
  8. Hackroader

    Hackroader

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    1.336
    Locatie:
    Arnhem
    ben ik het mee eens.
    +1

    Ik denk dat je met een T-maxx wel een krachtige BL motor moet hebben , en nitro's hebben toch altijd een aluminium chassis ? dan zal die aardig zwaar zijn , ik zou geen EZ-run nemen in ieder geval of een krachtige ezrun maar dan kan je netzogoed een neu of mamba nemen toch ?

    EDIT : btw over het idee , leuk idee :p moet je zeker doen en al helemaal als je motor het niet meer doet of niet goed start oid , Electro is in die zin veel betrouwbaarder :p
     
  9. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    Is het niet het makkelijkst om van ebay een electro chassis en versnellingsbak te kopen? Voor- en achterophanging en diffs zijn verder identiek aan de E-Maxx toch?
     
  10. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    Ben ik het mee eens. Een chassis met accuklemmen heb je voor zo'n 20 euro, gearbox voor zo'n 50 euro. Dat geld ben je ook kwijt als je een motormount gaat kopen en je versnellingsbak aan gaat passen. Je hebt dan nog de twee centrale assen nodig die zo'n 5 euro kosten. De rest kan je zo overschroeven

    Wat je ook kan doen is de versnellingsbak van het eerste model e-maxx zoeken. Deze schijnt op het oude model t-maxx chassis te passen, maar dat zou ik eerst even uitzoeken.
     
  11. Joris1997

    Joris1997

    Lid geworden:
    2 nov 2010
    Berichten:
    171
    Locatie:
    Voorhout
    Hallo,
    Het spijt me als ik nu onzin aan het zeggen ben maar is het niet een idee om die versnellingsbak te gebruiken om een soort summit idee te doen met die versnellingsbak? Met een servotje om te schakelen en een 4 kanaals zender setje?
    Joris
     
  12. WaaaghNL

    WaaaghNL

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Aalst-Waalre, Eindhoven
    maar om even terug te komen op het hoofd onderwerp. is het mogelijk om de versnellingsbak gewoon te gebruiken zonder deze te locken? of is dat dodelijk voor de motor?

    ik ben samen met de topic starter met het idee tekomen om zijn t-max om te bouwen en mijn savage 4.6 naar een flux.
     
  13. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland
    Kijk bij pk racing daar kan je alles kopen voor deze conversie.
     
  14. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik zou de versnellingsbak locken. anders heb je namelijk geen achteruit versnelling op je auto zitten. (of je moet zo'n handmatig geschakelde vooruit/achteruit er op hebben zitten.

    verder ben ik niet zozeer bang dat de motor sneuvelt als je de versnellingsbak laat voor wat het is. maar eerder dat de versnellingsbak kapot gaat.
    + de schijf die ik heb voor mijn Revo/Slayer, lockte de versnellingsbak in de 2e versnelling. nog steeds wheelies vanuit stilstand etc. de eerste versnelling is dus volledig overbodig met electro.
     

Deel Deze Pagina