traxxas x01

Euuhhhmmmm .... Niet echt...
Ding is bedoeld voor heeeel glad asfalt waar liefst al wat rubber op ligt voor de grip , en dan blijft het nog hmmm tja..... ;)

Veel meer als hard rechtuit zit er niet in en dan moet je nog mazzel hebben dat de ondergrond een beetje mee wil werken.
Veel mensen staren zich bij aanschaf van die auto COMPLEET blind op de 100 mph topsnelheid , zonder eens op youtube naar filmpjes te kijken hoe het ding daadwerkelijk (dus niet in promo's van Traxxas) rijd.....

Het enige wat mogelijk een echt merkbare verbetering zou geven naast de kleinere aanpassingen zoals demperolie/veren , afstelling van de wielophanging en dergelijke is het gebruik van foambanden , maar voor zover ik weet zijn juist die nou niet verkrijgbaar ;)

Hoi bedankt voor je reactie, de afstelling van de wielen is goed en de veren wil ik wel vervangen maar ik weet nog niet voor welke zoals ook de olie in de schokbrekers wil ik vervangen voor dikke olie.
Wat ik erg tegen vind vallen aan de auto is als hij op halve snelheid is er echt bijna niet te corrigeren is met het stuur ( er zou eigenlijk snelheidsafhankelijke besturing op moeten zitten ) als ik met mijn opgevoerde opgevoerde hpi vorza zo hard rijd dan kan ik nog heel goed sturen.

Wat jammer dat de X01 ietwat tegenvalt.
Ik heb tijdje terug nog flink zitten loeren naar die X01, maar op voorhand eerst veel gelezen op Forums en de You Tube filmpjes bekeken.
Nou........ik kreeg toen al snel door dat het een prachtwagen is om te zien, maar mogelijkheden tot inzetten ervan en de prestaties ervan maximaal te benutten in ons kleine kikkerlandje toch echt gering is.
Ondanks dat ik het een prachtbak vind, heb ik het idee van aanschaffen ervan maar wijselijk laten varen.
Tot op heden rijd ik nog vrolijk en lustig rond met de beide Slashes en Stampede.
Heerlijke wagen die mij zeer veel plezier verschaffen.
Vr Gr E

Ach wat heet tegenvallen, ik vind dat je je met schokbrekers en of olie en veren toch wel moet experimenteren, ik hoop alleen iemand tegen te komen die al zo ver is en kan zeggen wat wijs is om te doen.

Harder rijden dan half gas denk ik.
Anders heb je hetzelfde probleem als ze bij topgear hadden met f1 auto's, niet genoeg downforce, en dan ga je spinnen.
Het chassis wat ontworpen in om met 100mph goede grip te hebben wekt dat niet genoeg op als je langzamer rijd.
Tenminste, dat is wat ik gehoord heb.
Maar misschien dat je dat door met de schokbrekers, toe en camber nog wel beter kan maken.

Demperolie en veren veranderen maakt geen wereld van verschil qua grip in dit geval........
Dat is meer finetunen op het moment dat je wel grip hebt.

Vanwege de hoge snelheden die gereden kunnen worden vrees ik dat men geen goede all round band heeft kunnen verzinnen. Ook heb ook nog geen andere band gezien. Als een GT band/velg gaat werken heb je een wat breder keuze.

Ivm de hoge snelheden is er waarschijnlijk gekozen voor een hardere rubbersoort om extreem balloonen van de banden tegen te gaan , allemaal leuk en aardig maar daardoor verlies je ook grip en dat heb je op de gemiddelde straat/weg/parkeerplaats sowieso al niet zo heel veel. Totdat ze zelf met betere banden komen of foams zal het aanprutsen blijven.

GT banden/velgen zijn volgens mij van een ander formaat , de XO-1 banden zijn net een slagje groter en door de beperkte mogelijkheden met het oog op het vergroten van de bodemspeling kom je met kleinere banden dan al snel in de problemen.

Holey Smoke.........dat filmpje kende ik nog niet.
Maar wat glijdt die X01 over de baan als een natte dweil zeg.
Hoop dat de wagen uiteindelijk wel het nodige rij-plezier aan Wim de topicstarter zal geven.
Vr Gr E

Ik heb voor m'n vorza ook zo groot mogelijke straatbanden zitten, die wil ik ook nog wel een keer proberen onder deze auto.

Kijk eerst even goed naar de diameter van de banden vs die van de standaard XO-1 banden , als ze te klein zijn schuurt de XO-1 mn z'n buik over de grond bij bv een hobbel en is het ding helemaal niet meer te hanteren.

Dit filmpje had ik ooit gezien na de eerste introductie van de auto en het was al duidelijk dat de auto alle kanten op glijdt.

Nog even google gedaan en hier een handig topic:
https://traxxas.com/forums/showthread.php?8938627-Different-Wheels

en een linkje
http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/ofna-foam-tire-17mm-2-white-soft-ofn82031/p378838?v=35485

In dat topic wordt ook het probleem van de rijhoogte aangehaald icm GT banden ;)
Dat topic heb ik ook ooit eens gelezen toen ik nog interesse had in XO-1 banden voor onder een brushless buggy/GT projectje.

Ik heb er zelf een (2e hands goedkoop gekocht )
En moet zeggen dat die me juist goed bevalt.
Maar juist omdat de auto erg mooi op schaal rijdt. Misschien niet erg goed in verhouding met gemiddelde rc auto's. Maar ik vind het 'lompe' in de bochten juist erg leuk rijden.

Wat wel erg jammer is vind ik, is de originele servo en servo saver. De servo is erg traag, en de saver is erg losjes. Dus toen ik een ace servo ingebouwd had, hielp dat niet echt.
Maar als je die veer wat strakker spacerd, is het een erg leuke auto.
(En bij mij staat de fun op de eerste plek, ben geen wedstrijdrijder oid)

Hoi mooi dat je er blij mee bent, maar ik neem aan dat je dan nog niet echt vol gas gereden hebt want t valt echt niet mee om hem wat te corizeren op snelheid
Ik ben ook geen wedstrijdreider maar wil er wel graag uithalen wat kan.

Klamath een beetje kennende wordt er echt wel goed mee gereden... Hij heeft ook wel wat ervaring met diverse modellen...

TSM ontvanger kan helpen om de auto perfect te laten rijden. Op mijn rustler werkt dat heel goed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat TSM te langzaam zal reageren als deze auto echt op snelheid komt.
Wat zal resulteren in overdreven corrigeren en dat zal uitlopen in een crash.

Een TSM ontvanger doet niks wat je zelf niet kan....
Het voornaamste wat die ontvanger doet is gas terug nemen op het moment dat het fout dreigt te gaan en het stuur een beetje corrigeren.

Iets wat je dus met een beetje skills en oefening prima zelf kan...
Het veranderd helemaal NIKS aan de rijeigenschappen van de auto ansich waar het probleem van de XO-1 zich juist bevindt.

Back