Traxxas xo-1 goeie koop

• Topicstarter Topicstarter Drixels
  • Startdatum Startdatum
Goh, dat had ik totaal niet verwacht. :roll:

waarom vraag je het dan überhaupt als je toch naar geen enkel advies wilt luisteren. (behalve het advies, doe waar je zin aan hebt. :lol: )

Iig succes ermee! laat je bevindingen iig even weten. Ben wel benieuwt of die na 3x rijden idd in de hoek staat wat ik ervan verwacht. :mrgreen:

Goh, dat had ik totaal niet verwacht. :roll:

waarom vraag je het dan überhaupt als je toch naar geen enkel advies wilt luisteren. (behalve het advies, doe waar je zin aan hebt. :lol: )

Iig succes ermee! laat je bevindingen iig even weten. Ben wel benieuwt of die na 3x rijden idd in de hoek staat wat ik ervan verwacht. :mrgreen:

Ik ben nu terug van rc winkel , we zijn met ....... Niks thuisgekomen.
Ik ga er nog wat over denken , en mischien gaan er hier mensen mij wel op betere ideën brengen.
De meneer van de winkel zei dat dit een goeie auto is , snel , makkelijk te onderhouden en dat de 100 mph eigelijk niet mogelijk is , gewoon rijden was de boodschap.
Gevaar is er niet echt , het is de onwetendheid van de mensen die problemen veroorzaken. En beu worden ? Je kunt er wel degelijk met racen , je zet wat kegeltjes en je hebt een circuit?
Wat wil je meer ?

Gelijkgestemde, die met een gelijke auto, op het zelfde tijdstip, op dezelfde plaats kunnen zijn? En dan nog het liefste een tijdwaarneming erbij. En een goede rijders stelling. Tafeltje om aan te sleutelen, stroom om je accu op te laden. Voeg er ook nog een paar mensen die je kunnen adviseren. En oh ja, een kantine voor een hapje en een drankje.

Dat is juist het probleem , dat heb je dus niet in België .
Een tt-01 is denk ik toch een goede tegenstander

Beetje filmpjes bekeken en ik zie heel veel crashes .
Is dit gewoon uit onervarenheid of is dit niet te vermijden?

Het publiek dat deze auto koopt is RTR speelgoed publiek die niet snappen dat op een slecht stuk 'normaal' asfalt of publieke weg een dergelijke auto geen lang leven heeft als ze hun 100 mph poging doen bij de 2e rit.

Sorry voor de generalisatie trouwens..
Maar volgens mij weet jij eigenlijk ook niet wat je wilt en wat de mogelijkheden zijn van autos.
En volgens mij zijn er wel degelijk onroad banen in belgie.

Het publiek dat deze auto koopt is RTR speelgoed publiek die niet snappen dat op een slecht stuk 'normaal' asfalt of publieke weg een dergelijke auto geen lang leven heeft als ze hun 100 mph poging doen bij de 2e rit.

Sorry voor de generalisatie trouwens..
Maar volgens mij weet jij eigenlijk ook niet wat je wilt en wat de mogelijkheden zijn van autos.
En volgens mij zijn er wel degelijk onroad banen in belgie.
Ik wil gewoon wat informatie , en ik weet wel degelijk wat ik wil
En de 100 mph wil ik ook niet halen trouwens

Ik had een beetje begrepen dat je hem wilt gaan gebruiken om samen met een maat en zn TT-01 te racen op parkeerplaatsen..

Je wilt een beetje snel, maar lang geen 100mph. Toch kies je maar de XO-01 want die is verrekte duur en er moeten 2 van die enge accus in met connectors die kunnen smelten...
Is dat wel verstandig??
Achja ouders betalen :p

Niet om je neer te schieten dit hoor ik hoop dat ik je een beetje heb begrepen en je zo een spiegel voorhoud
Beetje zonde.. Rally advies wat er gegeven was lijkt me nog het leukste advies.. kost ook wat maar heb je ook echt iets leuks war je veel mee kunt.

Ik had een beetje begrepen dat je hem wilt gaan gebruiken om samen met een maat en zn TT-01 te racen op parkeerplaatsen..

Je wilt een beetje snel, maar lang geen 100mph. Toch kies je maar de XO-01 want die is verrekte duur en er moeten 2 van die enge accus in met connectors die kunnen smelten...
Is dat wel verstandig??
Achja ouders betalen :p

Niet om je neer te schieten dit hoor ik hoop dat ik je een beetje heb begrepen en je zo een spiegel voorhoud
Beetje zonde.. Rally advies wat er gegeven was lijkt me nog het leukste advies.. kost ook wat maar heb je ook echt iets leuks war je veel mee kunt.
Haha enge accu's :D ik heb al lang lipo's hoor :)
Ik dacht xo-1 omdat ik traxxas goed ken en weet dat ze goede producten hebben.

Misschien kijken voor een HPI Sprint 2 Flux. Brushless dus zeker wel snel, kan nog genoeg aan getuned worden voor nog betere prestaties, waterbestendig dus rijden door de plassen is ook mogelijk ;), onderdelen zijn redelijk goed te krijgen en kan zeker de TT01 kloppen. :p

Daar kan ik wel eens hene kijken . Ziet me er heel cool uit met de m3 body ( ook omdat we er 1 hebben :D)

Ready to Run inclusief 2.4GHz zender zijn ze 359 advies verkoop. Als je nog geen knappe zender hebt, zou ik daar ook wat in investeren. Mooie Spektrum of Futaba waarbij je alles goed in kan stellen. :yes:

Als je het budget van een XO-1 hebt waarom dan niet samenstellen, een leuke auto als bouwdoos, een goede regelaar en motor en afgemaakt met een leuke zender. Met 800 euro moet je ver kunnen komen....

Veel opmerkingen die over deze auto worden gemaakt komen vaak uit de gedachten van offroad rijders, als je alleen offroad denkt (en je hebt ze erbij zitten den een monstertruck voor op straat aanbevelen) denk je dat een onroad nergens te rijden is.
Maar de XO-1 is een prima auto als je er inderdaad de ruimte voor hebt. Het is een onroad auto dus je moet op een zo glad mogelijk asfalt rijden en hij gaat heel snel dus je moet er ook de ruimte voor hebben maar ook de ervaring in de controle. Wat je op Youtube ziet zijn veelal gasten die zo'n ding kopen en denken dat 100mph net zo makkelijk is als hun 50mph auto, niet dus. Naast dat lijken de banden weinig grip te hebben, je moet dus de banden zeker bij een 1e keer opruwen of zelfs eventueel behandelen met een gripmiddel.

Laat je niet afschrikken door nitro en benzine, ook dat zijn klasses waar je best veel plezier aan kunt beleven, je moet alleen open staan om dingen te leren...

En ik wil zeker niet de 100mph halen , dat gaat erover .
Maar gewoon wat rondrijden, goeie snelheid , en wat race met vrienden

De 100mph daar is ie juist voor gemaakt...waarom zou je er dan trager mee rijden.
je gaat ook niet een Ferrari kopen om er alleen mee naar de winkel te rijden...

gewoon wat rond rijden en racen met je vriendjes kan je met een tt01 ook.

wil je een goeie snelheid halen dan kan je al eens kijken naar een meer proffesioneel ding en gewoon een sterke motor met een leuke lipo erin...

ik bedoel maar,1000 euro is niet niks man!
dat je ouders dit uberhaupt geven voor enkel een rapport...(ok ik ben een beetje jaloers ;))

haal daar 500 euro vanaf en je kan al heel leuk materiaal hebben dat aanleunt tegen de 90-100 km/h zoals jij het wilt.dan kan je met de andere 500 euro toch nog veel leukere dingen doen.je bent 16,heb je al een brommer ofzo? zoja zet ze opzij voor je eerste auto of iets dergelijks.
natuurlijk als je nu al 1000 euro krijgt voor een goed rapport zal een eerste auto ook wel vanzelf komen zeker wanneer je afstudeert ;)

De 100mph daar is ie juist voor gemaakt...waarom zou je er dan trager mee rijden.
je gaat ook niet een Ferrari kopen om er alleen mee naar de winkel te rijden...

gewoon wat rond rijden en racen met je vriendjes kan je met een tt01 ook.

wil je een goeie snelheid halen dan kan je al eens kijken naar een meer proffesioneel ding en gewoon een sterke motor met een leuke lipo erin...

ik bedoel maar,1000 euro is niet niks man!
dat je ouders dit uberhaupt geven voor enkel een rapport...(ok ik ben een beetje jaloers ;))

haal daar 500 euro vanaf en je kan al heel leuk materiaal hebben dat aanleunt tegen de 90-100 km/h zoals jij het wilt.dan kan je met de andere 500 euro toch nog veel leukere dingen doen.je bent 16,heb je al een brommer ofzo? zoja zet ze opzij voor je eerste auto of iets dergelijks.
natuurlijk als je nu al 1000 euro krijgt voor een goed rapport zal een eerste auto ook wel vanzelf komen zeker wanneer je afstudeert ;)
wat het verschil is met de mensen op de filmjes is dat ik wel zorg draag voor mijn materiaal en niet direct zot doe met die dingen .(anders zou ik dat ook niet krijgen van mijn ouders)
een brommer , nee niks voor mij , liever wachten op een auto :)
daarjuist nog eventjes gaan kijken op traxxas site , dat ding zit er wel ongeloofelijk uit ;)
morgen ga ik een beslissing nemen , ik zal een foto op dit forum zetten dan weten jullie wat het geworden is :D

hmm als ie het geworden is een foto van je XO-1 op tafel?
en als ie het niet geworden is een foto van een lege tafel? :p

hmm als ie het geworden is een foto van je XO-1 op tafel?
en als ie het niet geworden is een foto van een lege tafel? :p
lijkt me een goed idee :D , ik zal wel een foto trekken voordat ermee gereden is want anders moet ik 100 foto's nemen van alle aparte stukjes :D

Back