traxxas??

beste mede forumers

ik wil het eens over een andere boeg gaan gooien en wil misschien wel eens gaan starten met een electro .
ik ben een FG marder gewend :p:p
maar zat nu te denken om een leuke traxxas terug te kopen.
alleen wat zijn nu de grote verschillen tussen de verschillende traxxes?
ik zie een evo een rusthler (mijn excusses als ik het fout schrijf)
en wat zijn nou de zwakheden van deze autos?
of wat zijn nou juist de dingen waarbij ik goed moet opletten als ik er een wil aanschaffen?
en zijn er nog specifieke upgrades nodig ( op accu na dan)

alvast bedankt
mvg ivo

Spit de diverse traxxas topics eens een keer door. Dan komen al deze dingen meerdere keren ter sprake.

Dat zijn allemaal gebruikers van deze modellen en kunnen je absoluut verder helpen.

Ik neem aan dat je de revo en de rustler bedoelt.

Zelf een rustler en ben er zeer tevreden over. Nog niets hoeven te vervangen, en is heel stabiel.

De erevo, is een 1/8 of een 1/16
1/16 gaat voor die grote ook als een trein en is overpowered al op 2s..

De erevo 1/8 heb ik geen ervaringen mee.

Ik heb ervaring met zowel de 2wd wagens en de 4x4's.
Eigenlijk zo uit de doos redelijk sterke bashers maar ik zou als upgrade zeker rpm draagarmen nemen.Als je een vxl neemt dan hebben deze reeds verstelbare turnbuckles dus die moet je dan niet meer upgraden.
Andere leuke upgrade is een aluminium bulkhead voor de 2wd wagens en zeker een RPM bumper vooraan.
2wd kan ook een wheeliebar gebruiken.
Aluminium casterblocks zijn ook nooit weggegooid geld.
Indien je servo het begeeft zijn er veel betere alternatieven dan terug een traxxas servo.
Voor hetgeen deze kosten mochten ze wel metalen tandwielen hebben.

Bedenk wel dat de grote wagens leuker zijn om aan te sleutelen,de 1/16 reeks zijn fijne wagentjes maar een diff veranderen vinden de meesten een rot job!
Als je voor 1/16 gaat zou ik voor de mini e revo gaan,voor 1/10 2wd de rustler of stampede en voor groter toch ook de E revo maar das persoonlijk natuurlijk.4x4 1/10 is de slash wel leuk maar persoonlijk ben ik daar ook meer voor de stampede of misschien de telluride.Als ik zelf eentje opnieuw zou kopen doe ik zowizo RPM armen rondom en een RPM bumper.De rest zou ik dan bekijken mocht het kapot gaan.

Als je het geld kan missen voor een revo, dan zal ik een hpi savage nemen. Traxxas is alleen goed verkrijgbaar. Maar voor de zelfde prijs heb je een veel betere auto bij andere merken.
Vooral als je gewend bent aan een bigscale, zal ik niet de 1:16 modellen nemen. Die dingen zijn zo klein dat je bijna alleen maar op de weg mee kan rijden.

Ik ben van "tegenstander" van Traxxas naar fan gegaan.

4keeet.jpg

n50x3m.jpg

2uz6qmu.jpg

j6iowj.jpg

De auto's zijn zeker niet de beste als je wilt gaan racen maar om te verbouwen zijn ze des te beter. Goedkoop en goed verkrijgbaar.

De TeamAsso staat al jaren op de kast te verstoffen maar is veruit technisch en optisch de beste auto. Daarom heb ik nu de Asso kap op de Traxtrash gemonteerd :).

Inmiddels rijdt de auto aardig maar dat heeft wel wat moeite/geld/tijd gekost.

Uiteindelijk heb ik plezier van de Traxxas en vind ik het zonde om met de Asso te rijden.

Klopt, racen moet je er niet echt mee doen (al wordt het met de slash wel gedaan) maar de prijs van onderdelen en de verkrijgbaarheid ervan maken ze wel tot leuke bashers. Elke winkel heeft wel traxxas en anders is het binnen een weekje uit Amerika in huis! Ik vergelijk dikwijls met mijn vroegere lrp blast, onderdelen zijn de helft goedkoper en upgrades van rpm kosten hetzelfde als stock lrp onderdelen. De traxxas is wel wat duurder in aankoop dan een lrp. Een savage is natuurlijk wel interessanter als basher als je de centjes hebt.Hier heb ik ook ervaring mee met mamba monster op 5s en het is echt een BEEST!!Voor de savage raad ik dan wel de bulletproof diffs aan, kost iets maar dan heb je wat.

Ik heb zelf 2 Revo's. Bevalt SUPER!

Heel snel, stabiel, allround (zowel racer als basher) en ook mooi om te zien.
Nadeel is als je op 6s rijd (wat eigenlijk niet hoeft) en heel wild rijd de achterdif het snel kan begeven.

beste

alleer eerst bedankt voor de reacties!
ik wil denk ik toch wel graag een revo als ik fotos en alles zo eens bekijk.
wat is nou het grote verschil tussen een lippo accu en een normale?
en wat bedoelen jullie met 6s en 5s ??

alvast bedankt

mvg ivo

Grote verschil tussen LiPo en NiMH accu is dat bij LiPo de spanning langer (t.o.v. het "leeg" zijn van de accu) op peil blijft, ook onder belasting. Ook is de nominale spanning iets hoger.

Een accu heeft een aantal cellen in serie staan om de gewenste spanning te verkrijgen. Omdat per cel de spanning bepaald wordt door materiaaleigenschappen kun je dus niet zeggen dat je 1 cel wilt met de gewenste spanning. Behalve als je de spanning van 1 cel wilt hebben natuurlijk.

Minimaal rijd je in 1/10 met 2S (2 cellen in Serie, denk dat het daar vandaan komt) wat 7,4 geeft. 1 cel (1S in "serie") geeft 3,7V. Een 5S LiPo geeft dus 5*3,7V=18,5V en een 6S 3,7V meer. Meer snelheid dus, duurdere regelaar, grotere slijtage/schade etc.

Je zult ook dingen zien als 2S2P wat betekent dat er 2 cellen in serie staan (om de gewenste spanning te leveren) en dat er steeds 2 cellen parallel staan (om de gewenste stroom te kunnen leveren).

Verder weet ik er niets van.

O ja, als je een LiPo te ver ontlaadt is hij kapot. Een NiMH is meestal wel te reanimeren.

Een brushless erevo of een brushed variand?
Een brushless kan 6s aanhebben, maar de brushed niet!
Die gaat ook een stuk minder snel met mindere prestaties
..

Ook ga ik het hier weer zeggen. Als je het geld heb voor een 1/8 revo, kan je beter kijken naar een 1/8 truggy race kit en losse elektronica. Een revo is leuk, maar het is allemaal niet zo sterk. Om hem sterker te krijgen moet je er zo weer paar honderd euro insteken en dan nog is het niet te vergelijken met bijvoorbeeld een 1:8 (race) kit.

Met die 750 euro voor een revo zal ik toch eerder een mugen mbx7t of een losi 8ight-t 3.0 met elekro conversie halen. Heb je in alle opzichte een veel betere auto dan een revo.
Revos zijn gemaakt voor beginnelingen die nog geen andere merken kennen. Maar als je eenmaal een losi, mugen ofzelfs een hpi hebt gehad, dan wil je echt geen traxxas meer.

Ik heb Traxxas wel altijd prima gevonden met 1/10 auto's. Ik heb bijna alle 1/10 modellen van Traxxas gehad, en was met geen enkele teleurgesteld. De beste vond ik de Rustler VXL, vooral omdat ik van snelheid hou, en snel was hij zeker.

Echter toen ik naar 1/8 ging begonnen de problemen inderdaad, elke run brak ik wel wat. Met name de diffs gingen bij mij veel te snel stuk. Voor 1/8 raad ik HPI echt aan. Ik heb sinds een paar maanden een Savage Flux HP en ben er erg blij mee, heel erg sterk. Een goede vriend van mij heeft een Vorza Flux HP en is er ook erg tevreden mee. En kijk maar op YouTube, dat ding is bloedsnel!

De Savage heeft trouwens wel wat aanpassingen nodig als je écht snel wilt gaan, onroad banden die niet baloonen en verlagen is wel een vereiste.

Over de elektronica, de Mamba Max Monster die in de ERBE, Savage Flux HP en Vorza Flux HP zit, ben ik ook heel erg tevreden mee. Ik rij op 6S, en de elektronica wordt helemaal niet heet. Met mijn 2x 3S 5000mAh rij ik makkelijk meer dan een uur. Daar zit natuurlijk ook rustig rijden bij en vrijwel nooit vol gas. Vol gas vanuit stilstand kun je trouwens vergeten bij de Savage, dan maakt hij een aantal backflips en voor je het weet liggen je banden eraf. Rustig opbouwen als je een goede setup hebt.

Back