K
Kapitein Koek
Guest
Al een tijdje heb ik steeds een probleem met mijn trekstartveer.
Elke keer weer breekt de veer en moet ik hem weer opnieuw opwinden en zo buigen dat ie in 'het gaatje' past!
Ik ben zo onderhand professional geworden in het opwinden en buigen van veren!!!
Eerst verwarmde ik een stuk van de veer altijd zodat ik het metaal makkelijker kon buigen, maar dit was blijkbaar nog slechter voor de veer.
De veer brak op de verwarmde delen des te sneller.
Dus nu buig ik de veer zonder hem te verwarmen, maar steeds na een paar keer trekken breekt ie weer!!! -> om gek van te worden!
Zelf weet ik niet precies hoe oud de veer is en deze is nu al de helft van zijn oorspronkelijke lengte geworden!
Hoe komt het nou dat de veer steeds breekt?
Komt het doordat de veer gewoon oud is of dat de brandstof het metaal aantast waardoor de sterkte van de veer afneemt?
Help me!!!
Weet iemand heel toevallig wat een nieuwe trekstartveer voor een Tamiya Tg10 kost met een FS12-LT blokkie derop?
Elke keer weer breekt de veer en moet ik hem weer opnieuw opwinden en zo buigen dat ie in 'het gaatje' past!
Ik ben zo onderhand professional geworden in het opwinden en buigen van veren!!!
Eerst verwarmde ik een stuk van de veer altijd zodat ik het metaal makkelijker kon buigen, maar dit was blijkbaar nog slechter voor de veer.
De veer brak op de verwarmde delen des te sneller.
Dus nu buig ik de veer zonder hem te verwarmen, maar steeds na een paar keer trekken breekt ie weer!!! -> om gek van te worden!
Zelf weet ik niet precies hoe oud de veer is en deze is nu al de helft van zijn oorspronkelijke lengte geworden!
Hoe komt het nou dat de veer steeds breekt?
Komt het doordat de veer gewoon oud is of dat de brandstof het metaal aantast waardoor de sterkte van de veer afneemt?
Help me!!!
Weet iemand heel toevallig wat een nieuwe trekstartveer voor een Tamiya Tg10 kost met een FS12-LT blokkie derop?