Trekt naar links

• Topicstarter Topicstarter Jaap60
  • Startdatum Startdatum
J

Jaap60

Guest
Even voor stellen mijn naam is Jaap vlieg sinds kort met een E-key KOB heli (probeer).
Ben nu een paar maanden aan het oefenen.....gaat redelijk....vlieg in de huiskamer en heb al het nodige moeten herstellen. Nu heb een klein probleem de heli blijft naar links gaan, trim schuif staat helemaal naar rechts, proportional al iets versteld met weinig of geen reactie. Wie heeft er raad b.v.d.

heli

Misschien een of meerdere tandjes van een v/d Tandwielen afgebroken.
Of een v/d motoren versleten koolborstels.
Kan ook aan de ontvanger liggen.
transistortje kapot of zo.

Groeten,

Michael

Misschien staat je swash niet meer helemaal recht. Na herstel werkzaamheden is het altijd raadzaam om te controleren of het boeltje nog goed staat afgesteld. Dwz swashplate staat nog recht, geen rare trillingen, etc.

Fred

Alles is volgens mij redelijk in orde, met wat corrigeren kan ik hem redelijk stabiel in de lucht houden...tandwielen zijn ook goed....trilling niets....swashplate weet ik niet hoe te controleren.

Schakel alles in zoals je normaal ook doet. Misschien even de motor afkoppelen anders geef je per ongeluk throttle en heb je schrammen op je hoofd...

Nadat alles is opgestart kijk je of je swashplate zowel van de zijkant als vanaf de voorkant nog mooi level (recht) staat. Is dit niet het geval, trim deze dan door bv het armpje op je servo wat hoger of lager te zetten. Denk er wel om dat je alle trims (behalve die van de throttle) in de middenstand zet.

Maak anders even een foto ...

Multisession, ik heb zoals je aangaf de swashplate arm langer gemaakt en kan nu ook met de proportional wat doen, de trim schuif staat nu naar links uit het midden en de heli hangt nu zo goed als stil (iets corrigeren) dus tot nu prima.......bedankt.

Back