trex 250 accu

Hallo,kan ik, om iets grotere accu kwijt te kunnen,het accu plaatje bij een trex 250 iets verticaler kantelen?Het gaat niet zomaar,ik moet iets veranderen aan het frame,maar wat ik eigenlijk bedoel is kom je niet in de problemen met het CG ?

heb zelf geen 250, maar heb bij de 500 bvb wel de tray evenwijdig laten zakken om e grotere lipo onder de kap te krijgen. dan kon ik nog wat schuiven met het cg, maar zoveel zal je dat cg niet veranderen hoor door wat te kantelen,
grotere lipo zou dan normaal gezien wat meer omhoog moeten.

als je de heli bladen dwars tov de boom zet en je heft hem op met je vingers aan de onderkant vd bladegrips wat komt er dan eerst tegen de grond? voorkant of achterkant vd skids?

Met een kap van bijvoorbeeld Fusuno kun je een iets grotere accu kwijt. Hoe het dan met het zwaartepunt zit weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat de standaard 5 of 6 minuten vliegtijd je concentratie ook op is. Dus daar hoef je 't niet voor te doen.

Willem.

Ik heb zelf wel 2 trex 250 en zou zeker geen materiaal van het frame verwijderen om een grotere lipo te plaatsen dat zou wel eens ten koste van de stijfheid van het frame kunnen leiden.
Trouwens met een 850 mAh lipo haal je toch al snel 6 minuten gewone vliegtijd op dat kleine beestje wat voor mij althans genoeg is.

Denk dat je eens internet moet kijken, ik heb daar 4 x 1000Mah (24Eurie)vandaan gehaald die nog net onder de canopy passen op de standaard tray. Zwaar zat voor die kleine heli.

succes

Ik heb zelf het aluminium beugeltje van de accudrager (voorzichtig!) iets naar beneden gebogen zodat het allemaal wat beter onder de kap past.

Hallo,kan ik, om iets grotere accu kwijt te kunnen,het accu plaatje bij een trex 250 iets verticaler kantelen?Het gaat niet zomaar,ik moet iets veranderen aan het frame,maar wat ik eigenlijk bedoel is kom je niet in de problemen met het CG ?

Back