Trex-250 SE FBL

• Topicstarter Topicstarter TBBW
  • Startdatum Startdatum
T

TBBW

Guest
Hallo,

Ben bezig aan een trex 250 SE FBL.
aantal vragen;

hoe meet ik de head speed (heb een rpm meter maar die gaat niet boven 3000 rpm)
hoe lang vliegen 'jullie' op een 1350 mAh pack?
als ik in normal mode vlieg (gyro) hover at mid-stick, en geeft dan gas/pitch tot 3/4 stick. dan 'slaat' de staart en na twee of drie 'wags' is ie weer steady. tijdens hover niet te grote pitch/gas veranderingen niks aan de hand. ook in foreward flight niks aan de hand.

bedankt,

gerwin

Ik vlieg in idle 1 op ong 80%, dan ben ik 6:15 verder tot ik 80% van de accu leeg heb (een 850mah 3 cell lipo)
in idle 2 vlieg ik 90%, dan is dat op 5 minuten al

Weet je trouwens zeker dat de staart in normal staat?
kun je checken door de heli op de grond te zetten, geen gas geven oid, en de staart verdraaien.
Als de staartbladen in een hoek gaan staan, en zo blijven staan, staat hij in hh. Gaan ze terug naar een 0 punt, staat hij in normal

Als hij in normal staat, zou je eerst even moeten kijken wat hij doet als je de gain een punt of 10 lager zet.
Is het dan over, heb je een te hoge gain gehad en was hij aan het hunten.
Is dat niet de oplossing, moet je de gain gaan verhogen. Als hij snel heen en weer gaat slaan stoppen, en een paar punten lager zetten.

Ben je bij dat laatste geval, en is je hunt (dat heen en weer slaan) niet weg, is er iets anders aan de hand..
dan zit er hardwarematig in de staart iets niet goed

Hoi, bedankt voor je reactie

Ik heb de gain van 50 gereduceerd naar 45, wordt al beter.
ik gebruik de G3 unit van Align.
Als het "status" led rood is staat deze in N.
als het "status" led groen is staat deze in A (=hh)
Tenminste als ik alles goed heb gedaan....

Waarom pres je niet meer dan 80% uit je lipo's?

ALs de heli wordt "geraakt" door een wind vlaag of turbulentie oid.
gaat hij staan wobbelen rond zijn top as, het is dan een hele kluif de boel heel te houden, houdt dat in dat de elev en ail gyros te strak staan?

gr,

gerwin

Ja

Meestal merk je op de elevator (de beweging voor/achter) als eerste dat de gain te hoog staat
Dan gaat ie over die as hunten, net als je staart

Die 80% is om je batterijen heel te houden op lange termijn
Er zijn ook veel apparaatjes op de markt die voltage laten zien, zodat jezeker weet dat jeniet onder de minimale spanning voor een lipo komt
Voor een heli is 3,3 of 3,6 volt per cel wel minimaal..

Persoonlijk vind ik dat niets, voltage kan onder belasting (in de lucht) bv 3 volt raken, jij land omdat de heli raar doet, je pakt de meter, loopt naar de heli, haalt de kap eraf, en ondertussen is de accu weer een beetje bijgekomen en laat vrolijk bv 4 volt per cel zien

Zo extreem gebeurt met erg slechte accu's, maar je wilt niet in de lucht zijn als zo'n accu de ondergrens van de regelaar bereikt, dan stopt hij nl gewoon

Daarom altijd kijken hoeveel mah je teruglaad, berekenen wat je verbruik is en berekenen hoelang je kan vliegen tot die 80% bereikt is
Ga je merken dat de batterijen binnen die tijd door de hoeven gaan, weet je dat de lipo naar de knoppen is

Back