Trex 250se antennekabel

Hoi allemaal,
Ik heb me een Trex250se gekocht en verwacht hem begin volgende week. Ik vroeg me af waar je, in zo een klein helietje met de lange antennekabel moet blijven ? Of mag deze tot een bepaalde lengte ingekort worden ? Je vliegt met deze ukkepuk toch geen 100 meter ver weg vermoed ik ?
Thx

NOOIT maar ook echt nooit een antennekabel inkorten...

Bereik gaat echt extreem hard achteruit als je dit doet.

Wat je kan doen:
- over de skids opwikkelen, voor veel mensen werkt dit
- paar keer van voor naar achter heen en weer laten lopen
- etc

even een kleine kanttekening over oprollen/opwikkelen van een antenne, dit heeft eigenlijk hetzelfde effect als afknippen of inkorten.
De antenne na de wikkeling doet niets meer.

Maar probeer hem eerst eens over de skids heen te draaien, heb je ontvangstproblemen kun je hem altijd nog een keer opnieuw neerleggen.

Succes!

Rietje aan de skids bevestigen en naar achteren laten lopen en daar je antennedraad in doen.Loop je niet het risico dat hij in je rotor komt.

Rietje aan de skids bevestigen en naar achteren laten lopen en daar je antennedraad in doen.Loop je niet het risico dat hij in je rotor komt.
Dat ga je met een rietje niet redden. Een 35mHz ontvanger antenne is bijna een meter lang.
Ik heb 'm bij mij een paar keer om de voorste en achterste steun van de skids gedraaid en vervolgens door de antennebuis getrokken. Die wordt bij de kit meegeleverd. Nu steekt er aan de achterzijde nog een anderhalve centimeter uit. Tot nu toe geen storing gehad. Wel gebruik ik een PCM ontvanger...

Willem.

Ik had op die manier een zeer klein bereik..
Bij mn range check kwam ik maar op 15tot 30 meter, wat ik niet genoeg vind.

Ik had ook een pcm ontvanger, maar die maskeren eventuele kleine glitches alleen. Ze zijn er dus wel, en ik heb ze er op 35 mhz nooit uit kunnen krijgen.
Alleen met de antenne volledig los ging het goed, maar dan krijg je problemen met de rotorbladen, dus dat kon ik niet zo laten hangen

Back