Trex 450 en Spektrumzender Dx6i

• Topicstarter Topicstarter Geert2010
  • Startdatum Startdatum
G

Geert2010

Guest
Ik zou graag een Trex 450 willen kopen en heb reeds een zender Spektrum Dx6i van de vorige heli blade SR 120. Deze zender is 2.4 GHz. Wat moet ik doen of bijkopen om deze zender compatibel te maken met de Trex 450? Alleen een ontvanger? En waar moet die geplaatst worden in de Trex 450? En welke ontvanger is het best met de dx6i?
Kan iemand mij hiermee helpen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Geert2010,

Je moet eens Googlen op "Finless Bob", dan vind je bv de volgende site Trex 450 SE and general build videos are here - HeliFreak. Deze man geeft goed uitleg over hoe je een heli bouwt, inregelt en waar alle onderdelen geplaatst kunnen worden etc. etc.
Mogelijk dat je eerst een kostenloos account moet aanmaken om de filmpjes te kunnen bekijken!

Daarnaast kijk ook eens op www.hcw-rc.nl. Daar staat ook veel uitgelegd door Boudewijn Plomp over de Trex450 en de door hem gebruikte set-up.

Suc6:p

Laatst bewerkt:
Misschien heeft finless het er ook over, maar Hobbyking heeft tegenwoordig dsm2 compatible kloonontvangers die het over het algemeen goed doen.
(sommige hebben bind problemen)

OrangeRx Spektrum DSM2 Compatible 6Ch 2.4Ghz Receiver

Zelf ga ik de AR6100e gebruiken die samen met de dx6i geleverd wordt.
Men zegt dat de bovenstaande kloon een exact kopie is van de 6100 maar dan met 1 antenne en een ander doosje :p

Ik heb niet zoveel verstand van heli's, dus ik weet niet hoeveel kanalen je in totaal nodig hebt.
Maar een AR6200 is een Full Range satelliet ontvanger met 6 kanalen.
Deze bind (bij mij dan) in no-time met je DX6i.

Groeten Marc

In een TR450 zou ik geen parkflyer, maar inderdaad de AR6200 met full range installeren.

Een AR6100 of kloon lijkt me voldoende. Na 200 meter zie je een 450 toch bijna niet meer.
Als je FPV plannen hebt zou ik wel een full range AR6200 nemen.

Staat dat ergens beschreven hoe je die AR 6100 of 6200 plaatst in de heli?

er is plek zat in een 450. Veel vliegers plaatsen deze achterin het frame, onder de staartbuis.
Dit is totaal geen element om je keuze op te baseren. Het lukt altijd.
Persoonlijk zou ik de AR6200 met satelliet adviseren.

Heb ook een AR6200 net achter/onder de de tailboom zitten, de 2de ontvanger zit gewoon aan de zijkant geplakt met dubbelzijdig tape, is maar 6mm dik.

Grtz Rudi

Een AR6100 of kloon lijkt me voldoende. Na 200 meter zie je een 450 toch bijna niet meer.

Asjeblieft, spaar nou geen 20 euro op een ontvanger uit.. een crash is duurder... carbon stoort verschrikkelijk op je signaal.. andere ontvanger is wss goedkoper dan een geklapte heli+nieuwe ontvanger......

PS: met forward flight is 200 meter niet ver hoor.......

Welke ontvanger is het best om in de heli te steken die van spektrum AR6100 of 6200? Of die van Futaba?

Asjeblieft, spaar nou geen 20 euro op een ontvanger uit.. een crash is duurder... carbon stoort verschrikkelijk op je signaal.. andere ontvanger is wss goedkoper dan een geklapte heli+nieuwe ontvanger......

PS: met forward flight is 200 meter niet ver hoor.......

Ik wilde eerst schrijven wat een onzin het bovenstaande wel was maar was toch even gaan zoeken en kom op RCgroups verhalen tegen van 500ft betrouwbaar bereik. De conclusie van de meeste is dat de 6100 een absolute parkflyer receiver is. goed voor een voetbalveld en niet verder.

****zooi ik heb te veel uitgegeven dus eerst weer ff wachten voordat ik een 6200 koop... Maar wss dus wel zo handig om te doen.

Zijn er trouwens hier mensen met die AR6100 ervaring ??

Zijn er trouwens hier mensen met die AR6100 ervaring ??
Geen 6100, wel met een kds zender/ontvanger die dus ook geen satelliet-ontvanger heeften die heeft me nog niet in de steek gelaten. De antenne's komen achter uit de 450 sport dus niet tussen het carbon frame.
Ik wou nog eens testen wat het bereik was door de heli binnen te zetten en te kijken hoe ver ik van huis kan gaan zonder signaal verlies. Misschien dit weekend nog eens proberen.
Op forums lees ik ook wel verhalen die een 6100 ontvanger zonder problemen op een trex500 hebben. Verder schijnen die orange dsm2 ontvangers bij hobbyking ook goed te werken. Ik heb er twee van besteld maar moet nog een spektrum zender aanschaffen want KDS is geen platform waar ik mee verder wil met extra ontvangers.

Die clone zou ik links laten liggen.
AR6100E lijkt mij geschikt voor een Trex450, grotere helis de AR6200.
Wat voor super-zoom-lens hebben jullie in je ogen/bril verstopt dat jullie je 450 vanaf 100 meter kunnen besturen?, lijkt me sterk.

Welke ontvanger is het best om in de heli te steken die van spektrum AR6100 of 6200? Of die van Futaba?
Geert:
Spektrum hoort bij Spektrum, Futaba bij Futaba.

Heb je dus een Spektrum DX6 koop een Spektrum ontvanger.

Futaba is niet compatible met Spektrum

Die clone zou ik links laten liggen.
AR6100E lijkt mij geschikt voor een Trex450, grotere helis de AR6200.
Wat voor super-zoom-lens hebben jullie in je ogen/bril verstopt dat jullie je 450 vanaf 100 meter kunnen besturen?, lijkt me sterk.

Iemand beweert dat de orangerx dsm2 kloon beter is dan de AR6100:

-Spektrum AR6200 with satellite RX 55 paces

-Spektrum AR6100 V1(not such a great RX)- 9 paces

-HobbyKing 6CH Orange Case RX- 25 paces

-HobbyKing 6CH case-less RX 45 paces

...:confused:

Ik zou graag een Trex 450 willen kopen en heb reeds een zender Spektrum Dx6i van de vorige heli blade SR 120. Deze zender is 2.4 GHz. Wat moet ik doen of bijkopen om deze zender compatibel te maken met de Trex 450? Alleen een ontvanger? En waar moet die geplaatst worden in de Trex 450? En welke ontvanger is het best met de dx6i?
Kan iemand mij hiermee helpen?

Even wat anders wil de blade 120 sr
Kopen. Is dat een aanrader. Is die ook een beetje snel en crash proof.
En spare parts ook niet te duur.

De SR 120 is een fantastische heli en enorm crashbestendig. Je kan hem buiten ook vliegen maar alleen als het niet waait. De heli is namelijk licht. Hij is wel enorm snel en behendig. Prijs/kwaliteit een zeer goede heli.

Back