trex 450, kds450 of storm450??

hallo,

als ik een 450 heli met flybar zou willen aanschaffen wat is dan een verstandige keuze. op dit moment heb ik een solo pro 270 met flybar.
ik wil graag buiten vliegen en 3D is voor mij beslist geen must.
Ik heb de trex, kds en storm met elkaar vergeleken maar mijn kennis schiet te kort.
volgens mij zijn van alle 3 wel de onderdelen te verkrijgen. qua prijs zitten ze zo'n beetje in de zelfde catagorie.
Ik zou voor een flybar kiezen omdat ik gelezen heb dat dat rustiger en stabiler vliegt.
wie kan mij hier iets meer over vertellen.

groeten frits

Qua stabiliteit is een flybar minder dan een FBL (mits die FBL goed afgesteld is uiteraard) maar een flybar is stabiel genoeg, en vaak voor veel mensen wat begrijpelijker (geldt ook weer niet per sé voor iedereen).
Voor het leren vliegen maakt het weinig verschil, die verschillen komen pas goed tot uitdrukking als je eenmaal kúnt vliegen.

Heb je weinig aan, deze antwoorden, he?

Mijn advies: kies eerst maar voor de flybar, die set-up is toch voor een "beginner" meestal beter zelfstandig tot goed resultaat te krijgen: gewoon het boekje volgen en het zou moeten gaan.

Overigens, ik kan het mis hebben en Align heeft de prijzen naar benedn geschroefd, maar volgens mij is een T-Rex 450 een behoorlijk stuk duurder dan een KDS 450 hoor. De Storm 450 ken ik dan weer niet dus daar kan ik weinig over zeggen.

Groet, Bert

Van de Align is de 450 in ruime mate in kloonvorm te krijgen, zowel de SE als de Pro.
Voordeel is dat veel reserve delen dan een stuk goedkoper te krijgen zijn en in
de meeste gevallen ook best goed van kwaliteit.

Ik heb een goedkope kloon van eBay, maar bezuinig niet op je elektronika.
Flybar is ook het beste om mee te beginnen en je leert er veel van..

Je kunt idd beter beginnen met een fly-bar, die heeft toch een wat natuurlijker stuurgedrag.
En dan je keuze, de T-rex en de storm zijn out of the box op 3D afgestemd en dan heb je alsnog een nerveus helietje met carbonbladen. De KDS is goedkoper mar vliegt heerlijk met zijn standaard setup. Het is aan jou ;)

De KDS is goedkoper mar vliegt heerlijk met zijn standaard setup. Het is aan jou ;)

Kan ik bevestigen, alleen de motor is aan de zwakke kant. En met de electronica van kds moet je gewoon geluk hebben. Bij sommigen fikt er al iets door na 20 vluchten, bij anderen gaat het 2 jaar mee. Ikzelf vlieg 3D met de KDS en er heeft nog niets het begeven. Maar best neem je dan wel de SV versie of de C, want de plastic versie is echt slecht.

Je zou ook kunnen gaan voor de mini titan van Thunder tiger.
De standaard 325 of de 325 se met carbon en alu kop of de nieuwste versie maar die is wel prijzig.
Ik heb zelf de mini titan 325 se en die vliegt echt super strak en via internet heb je meer dan genoeg onderdelen van winkels uit nederland.
Je kan er 3d mee vliegen maar dat hoeft natuurlijk niet. Thunder tiger heeft zich als merk dubbel en dwars bewezen en is qua prijs kwaliteit een erg leuke heli. De onderdelen zijn goedkoop. Ik heb er wel de align ds 420 en ds 450 servo's op zitten maar je kan ook gaan voor die van thunder tiger en die zijn goedkoper.

Gr. Rob

Heb de kds 450C gehad, op zich weinig mis mee..
Was leuk leer opstapje, om te kijken of ik het wel echt leuk vond....

Prijs was goed, kwalie ook wel, maar nu eenmaal een 550, nooit meer iets kleiners!

Ik ben op een klein trapveldje begonnen. Met een 450 gaat dat prima. Wel als je in je uppie bent.
Hier geld : hoe minder zielen, hoe meer vreugd.
Of het moet iemand zijn die je helpt.
Zodra je verder bent dan 8-jes en hoveren heb je wel meer ruimte nodig. En kun je het weer beter, dan neemt de benodigde ruimte waarin je je kunsten uithaalt weer kleiner.

En een KDS is prima om ermee te beginnen. Bij voorkuer wel een alu-versie

En een KDS is prima om ermee te beginnen. Bij voorkuer wel een alu-versie

+1!

Vooropgesteld dat ik GEEN ervaring met de electronica van KDS heb:

de SV versie zoals wij die vliegen (KDS carbon bladen, verder volledig ongewijzigd) is duurzaam genoeg om minstens 8 keer mee te leren hooveren.... Dat hebben wij in de praktijk bewezen, tot nog toe zijn er bij ons per heli al 8 piloten door hun hoovertraining gekomen, en de KDS jes hebben deze draaiuren zonder noemenswaardige slijtage, en absoluut zonder achteruitgang van het vlieggedrag of toename van speling in de rotorkop doorstaan. Beide heli's draaien nog met de originele lagers en motor, en zelfs de originele belt en tandwielen (met plm 400 acculadingen op de meestgebruikte heli). En het laat zich aanzien dat ze nog wel een paar seizoenen meegaan (wel komende zomer lagers vervangen, dat wel)

Het is absoluut geen Align, maar het is ook absoluut bewezen goed genoeg, degelijk genoeg en goed vliegend.

(En ja, ook ik was twee jaar geleden uiterst sceptisch over "alles wat niet Align heet"....)

Groet, bert

+1, met mijn vliegstijl houdt hij het zelf nog goed vol ! ;)

Behalve dan dat er ergens soms een piepend geluid uitkomt .. Zou niet weten waar het aan ligt maar ik merk geen problemen dus..

Qua geld is het nog te doen, tuurlijk heeft iedereen een andere knip, met andere inhoud...

Maar de crashkosten zijn laag van een C, en de aanschaf was ook dermate laag voor mij. Dus ideaal!

Maar ook zodanig laag, dat de aanschaf, stel ik vond het niets, ik gewoon nog kon slapen, zonder ene rib of 3 te missen. Met een volledige 550 , wordt dat "iets" minder.

Helaas vondt ik heli vliegen prachtig, maar hij was me te klein... Vondt het niet lekker knutselen... Wou minimaal m3 boutjes, en das gelukt met een 550 ;)

Is wel even wat anders , qua formaat, en daar moet je wel de ruimte voor hebben!

Als je niet veel ruimte hebt zou ik gewoon niet beginnen met CP's.... ;)

Niet mee eens,het gaat toch ook om de grote van de helicopter,je gaat mij niet vertellen dat je voor een 450 evenveel ruimte nodig hebt als voor een 550.Om te hoveren en wat f3c moves maakt het geen zak uit maar om echt rond te scheuren toch wel mijn gedacht.
Ik ben er wel volledig mee eens dat een 550 een veel leukere helicopter zal zijn.Ben zelf een Hirobo Schweizer 300 aan het bouwen(124 cm hoofd rotor)en zie het niet zitten om hetzelfde te doen als met mijn 450 op dezelfde plaats.
Alleen al de afstand tot mij zelf wil ik groter houden.;)Een MCPX zou dan weer wat korter bij mogen komen.

Gr Raymond

Hoi iedereen,

zelf vind ik de Blade 450 ook een uitstekende heli, tal van onderdelen en upgrades te verkrijgen en met de fabrieksinstellingen een uiterst stabiele heli naar mijn mening.

Mvg,
Stefaan.

Niet mee eens,je gaat mij niet vertellen dat je voor een 450 evenveel ruimte nodig hebt als voor een 550.Om te hoveren en wat f3c moves maakt het geen zak uit maar om echt rond te scheuren toch wel mijn gedacht.
Ik ben er wel volledig mee eens dat een 550 een veel leukere helicopter zal zijn.Ben zelf een Hirobo Schweizer 300 aan het bouwen(124 cm hoofd rotor)en zie het niet zitten om hetzelfde te doen als met mijn 450 op dezelfde plaats.
Alleen al de afstand tot mij zelf wil ik groter houden.;)

Gr Raymond

Ikke eigenlijk wel....
Tenzij jij op 5 vierkante meter wilt gaan hooveren, heb je voor een 550 echt maar héél weinig meer ruimte nodig dan voor een 450 hoor....
Pas als je met meer dan 2 meter heli op pad gaat, heb je beduidend meer ruimte nodig.
Waarom zou je meer ruimte nodig hebben? da's alleen van toepassing als je per sé onder boomtopniveau wilt blijven. Dan heb je open ruimte nodig. Maar om rond te scheuren maakt het weinig uit of je dat met een 450 of een 2 meter heli doet.... Geen van beide moet je mee boven bewoond gebied vliegen, dus....

Groet, Bert

was bij rcheliparts, bleek in het dorp naast het mijne te zitten, jongens wat je daar ziet, ongelofelijk.
Ik geloof ook, na daar geweest te zijn, dat een branstof heli een hele verstandige keus is in de maat 550. thunder tiger bijvoorbeeld, maar dat kost ook ff wat.
heb wel een sim gekocht(phoenix) moet toch een beetje het gevoel krijgen, en dat is absoluut niet makkelijk!!!!
Als alles goed gaat stap ik pas over, nu gewoon op de sim en oefenen met mij blade msrx, die heb ik daar wel gekocht, wat een te gekke heli.

grfr

Back