trex 450 pro 3gx staart trild

hey Corne
Mijn regelaar staat inderdaad ingesteld op helecopter 1 mode ,dus de governor is uitgeschakeld. Ga dan toch maar eens de balance van hoofd en staartbladen nazien, ik ging er zo van uit dat die in orde zijn omdat alles nieuw uit de doos is gekomen. Zou het misschien iets uithalen moest ik mijn gyro een update geven ,deze is namelijk de 1.2 versie en ik lees dat er ondertussen al nieuwere versies zijn.

Hey student ,
Had bladen al uitgebalanceert hoor ,maar het probleem heeft zichzelf opgelost door een update van 1.2 naar 2.1 . Ik heb heel de setup terug afgelopen en ingesteld en om één of andere reden is de staart nu stokstijf als ik hoover . Dus wat het probleem was weet ik nog niet (misschien iets over het hoofd gezien bij de eerste setup) maar ben wel content dat hij het goed doet nu. Eindelijk kan het echte vliegwerk beginnen.
Met dank aan allen voor de tips en hulp.
Grts Rudi

P.S Kan iemand mij nog helpen aan de pitch en throtle curves voor de instellingen van mijn zender. (Liefst voor beginners)
Ook dacht ik de expo waardes op +25% te zetten voor ail en elevator ,kwestie van de heli wat rustiger te krijgen .

Nee..

Veel waardes zijn niet zomaar overdraagbaar (de een zijn machine is die van de ander niet) en al zouden ze overdraagbaar zijn, wordt jij er vrolijker van?

Stel het gewoon zelf in.
8 tot 10 graden op de pitch, 8 graden ail en ele
Alleen instellen als de 3gx op dir modus staat, anders verziek je meer dan je goed doet
Throttle curve plat.
Dus normal 0-75-75 etc
Idle 1 80-80 etc

Optoeren gaat via de softstart van de regelaar, dan strip je geen tandwielen.
Werkt die niet, moet je die instellen in de regelaar.

Expo: 25% kan..
Als je maar niet boven de 30 gaat

Maar ff heel eerlijk: ik vind het zelf niet zo'n heel strak plan als iemand die misschien net kan hooveren, een fbl unit gaat maidenen..
Als dat ding in 1 keer alles goed doet, zal het allemaal wel loslopen, maar ik zie er zat die dus niet in 1 keer goed gaan
Correctierichtingen fout, verkeerde instellingen in de estab gezet, gevolg: heeeel spannende situaties, soms ook een crash
Daarnaast weet een beginner vaak niet goed hoe iets hoort te vliegen, waardoor ze zich helemaal leren vliegen met een foute estab..
En met een andere heli kunnen ze dan niet vliegen, omdat ze hun eigen foute estab gewend zijn

Ik heb 1 jaar met een Blade 120 sr gevlogen en daar kan ik wel al rondjes en achtjes mee vliegen hoor student . Ik vind de investereing van de FBL trex pro zeker niet verkeert , want een toestel met een flybar moet ook correct afgesteld zijn om goed te kunnen vliegen .Een crach met een flybar toestel brengt immers evenveel (of meer ) kosten mee als een FBL . Er moet nog veel water door de zee alvorens ik een ervaren piloot ben en zal nog veel crachen ,maar dat hoort bij onze hobby dacht ik ! Ondertussen ben ik met mijn trex 450 gaan vliegen en ben zeer tevreden van dit toestel nu hij correct is afgesteld.
Grts en bij mijn volgende probleem hoort ge mij zeker weer op deze forum.

Als je heli te aggresief is, kan je de flip en roll rates aanpassen.
In V1.2 was dat gewoon de swash mix reduceren, maar nu mag dat niet meer daar je die 8° cyclic moet behouden.

Als je heli te aggresief is, kan je de flip en roll rates aanpassen.
In V1.2 was dat gewoon de swash mix reduceren, maar nu mag dat niet meer daar je die 8° cyclic moet behouden.

8° cyclic heb ik ingesteld , de setups in de 3gx zijn standaard blijven staan . pitch en throtle curves heb ik gezet als in de handleiding aan gegeven en expo op +25% .
Om te beginnen vind ik deze waardes zeker niet slecht.

Back