Trex 450 Pro

Hier mijn nieuwste aanwinst:

Een Trex 450 Pro (Model 2010)

Ik ben nog een beginnend helivlieger.
Ik heb al wel slechte ervaringen met een Walkera 36.
Maar vlieg al verschillende modellen coaxiale heli`s.
Wil nu het helivliegen echt goed kunnen leren met deze heli.

Binnenkort begin ik met het bouwen van dit model.
In de bouwbeschrijving staat dat alle metalen delen met R48 (groene) loctite vastgezet moeten worden?
De rotorkop zit al in elkaar,zijn de schroeven vanaf de fabriek al vastgezet met loctite?
En de blauwe loctite zijn voor de lagers?

Laatst bewerkt:
Lijkt me een goeie keuze om de hobby verder te zetten, maar ik hoop dat je eerst wat aan de sim gaat...

Wat de kit betreft : nooit vertrouwen op Align qua vastzetten schroefjes. Stuk voor stuk demonteren en terug vastzetten met locktite.

Leuke heli! Zorg ook dat je de boom pint. Klein schroefje door frame in boom dus. Zo kan hij nooit eruit tijdens een piro etc.

Gaaf ding man!

Ik heb de V2 nog, die vliegt al goed
De pro zal dan alleen maar beter gaan!

Hoe ga je trouwens de ontvanger en servo's van stroom voorzien?
De standaard BEC in de regelaar werd bij mij ERG warm bij een beetje spelen. Sinds ik een losse 3A BEC ertussen heb gezet, nergens geen last meer van..
Maar dat schijnt verschillend te zijn, velen vliegen gewoon op de standaard BEC. Sommigen krijgen er problemen mee. Maar als je toch nieuw aan het bouwen bent, kun je redelijk gemakkelijk zo'n dig inbouwen:mrgreen:

Succes!

Dus alle schroeven vastzetten met T43 loctite (blauw)?
In het flesje T43 dat meegeleverd wordt zit op de bodem maar een beetje loctite,dus ze zijn in de fabriek erg zuinig met weggeven van loctite:(:(
Welke loctite kan ik het beste erbij kopen om toch aan de gebruikte hoeveelheid te komen?
Niet te sterke loctite natuurlijk,ik wil later ook de schroefjes nog los willen draaien.......(bij vervanging van onderdelen).

Graag reactie,wil graag beginnen met bouwen......

Laatst bewerkt:
die loctite van align is niet zo goed na mijn ervaring+wat je zei dat er nogal gierig weinig in zit. ik gebruik loctite 243 ook blauw spul maar in een rood 'flesje' werkt uitstekend.

Dus de blauwe loctite voor de schroefjes.
En de groene voor vastzetten van lagers enzo?
Of gebruik je alleen maar die blauwe voor alles?
In de bouwbeschrijving staat ook secondenlijm.....(dun,middel of dikke lijm?)
En wat voor vet gebruik je? (zit niet in de bouwdoos)

Over het vet verschillen de meningen...

Aan de ene kant trekt vet vuil aan. Des te meer vuil = meer slijtage.
Aan de andere kant is het wel weer beter voor de lagers ed, maar dan moet je dus een vuilafstotende hebben (erg belangrijk)

Zelf gebruik ik motor bearing lubricant van scorpion, werkt best en trekt niet te veel zooi aan.
Verder smeer ik niet teveel, de heli wordt er doorgaans alleen maar erg smerig van. Af en toe ene drupje in de lagers, meer niet.

Qua loctite, hier heb ik nooit problemen mee gehad..
Je moet, (mijn ervaring) echt opletten dat je niet teveel gebruikt, anders krijg je de schroeven nooit meer los (align heeft patent op K*T kwaliteit schoeven)
En de hoeveelheid in het potje lijkt erg weinig, maar het is ruim voldoende om de hli mee te bouwen. Er hoeft nl maar een klein beetje in de schroefdraad te zitten om werkzaam te zijn. Meer kan, maar maakt hetniet perse beter.

Die groene is idd voor lagers in stalen delen vast te zetten.

Succes

Wees niet te enthousiast met vet,trekt enorm vuil aan zeker niet op plaatsen waar vuil snel bij komt!
Tip : beetje loctite op schroefje effe tussen je vingers draaien en dan monteren zit de loctite tussen de schroefgroeven!
(tip van Bob finless helifreak).

Laatst bewerkt:
goed nieuws balkie, hopelijk kan hij zaterdag al mee of zal dat nog wat te vroeg zijn? Nu nog uw zender binnen krijgen hé

Gaat nog te vroeg zijn!!!!En je weet het eerst nog wat trainen met de andere.En je kent mij als ik het ga meenemen gaat het weer fataal aflopen zoals mijn vele andere stoten.
grtz Tot zaterdag spreken nog af he

Moet ik de Ball links op de swashplate ook vastzetten met loctite?
Op een filmpje op helifreak.com van de bouw van de trex 450 verteld Bob Finless dat hij de ball linkjes niet vastzet met loctite,waarom niet?????

Ik neem aan dat je je afvraagt waarom de balls niet met locktite op de linkjes gezet worden?
Als je goed hebt opgelet, worden alleen de schroeven die in metaal gezet worden met locktite ingesmeerd.
Die in kunststof dus niet, kunststof klemt schroeven vanzelf enigszins vast, waardoor ze er niet zo snel uitlopen.

De balls zelf worden op de swash geklikt, die verbinding moet heel soepel gaan. (niet het op en erafklikken, de ball moet heel soepel en vrij kunnen bewegen. Dit kan inhouden dat je wat maatregelen zult moeten treffen, een tip is om een losse bal in iets vast te draaien, de ballink erop te klikken en het geheel wat in laten slijten.

Succes!

Hallo,

Ben nu toegekomen aan het inbouwen van de servo`s.
Ik heb de servo`s buiten het model aangesloten aan een ontvanger en heb de trimmers op de zender allemaal in het midden staan,na het aanzetten van de zender sprongen de servo`s in hun 0 stand.
De servo`s staan nu allemaal in het midden (dus als ik een zenderknuppel beweeg gaat de servo b.v. 45 graden naar voren en 45 graden naar achteren),zijn ze zo gereed om ingebouwd te worden?

Groeten:

Arjan.

Beste Leden,

Is er dan werkelijk niemand die mij kan vertellen hoe ik de servo`s moet zetten....
Ik heb al veel ervaring met Walkera CP modellen die zijn dus al ARF.
Een rotorkop afstellen met behulp van een pitch meter lukt me ook al en een heckrotor afstellen ook.
De gyro afstellen ben ik ook al achtergekomen hoe dat moet.
Dus het afstellen van de heli is voor mij geen probleem.

Mijn enigste vraag is dus,hoe ik die servo`s moet zetten bij het inbouwen.....

Wordt er een beetje moe van hoor.....

:sleeping:Los van vbar, als ze erbuiten liggen gaat het erom om op de nulstand het servoheveltje zo goed mogelijk 90 graden te krijgen. Zonder subtrim dus en veel servoheveltjes proberen. Let wel op de positie van het heveltje gekeken naar de servo in de heli.:sleeping:

Van het andere draadje dat je had gemaakt op helifreakz.

Als je dit niet helpt, probeer je vraag dan wat duidelijker te stellen. Hoe je de servo's moet zetten bij inbouwen?

full

Kon even zo snel geen duidelijkere foto vinden. Daar zie je al 2 servo's gemonteerd. De aileron en pitch servo.

Voor mensen die snel moe zijn:
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=132747

2 filmpjes over servo install en setup!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet wel dat je servoheveltje exact 90 graden moet staan op je servo.
Wat ik bedoel met de vraag is.
Ik zet mijn zender aan (met alle sticks in het midden en de trims ook.
Sluit de servo`s aan op een ontvanger en zet de ontvanger aan.
Nu springen de servo`s in hun 0 stand.
Zijn ze zo goed om in de heli gebouwd te worden?
Dit omdat ik de heli in Normal mode wil vliegen.

Groeten;

Arjan.

Back