Trex 450 Pro

Los van je mode, dat maakt helemaal niet uit. Zo is dat prima! Als je heveltjes 90 graden staan, ze al de goede richting uitbewegen dan ben je al een heel eind.

Ik noem maar iets, bij positieve pitch gaan alle 3 de servoheveltje dezelfde richting? ( nog los van de goede want die is zo omgedraaid ).

Normal en idle is vaak het verschil dat men in normal minder negatieve pitch draait en wat minder toeren. Dus ipv van -12/12 collective -5/12 collective.

best om eerst je servo's in te bouwen, de servo armpjes los te maken van de servo.
Zender en ontvanger aan zetten, dan springen ze op nul, dan ga je opnieuw de servohevels bevestigen en hopla, klaar is kees.
Vervolgens kan je dan de link rods bijdraaien waar nodig om alles netjes passend te krijgen

Goed dat crazykuki dat zegt, vaak kun je de servo's alleen inbouwen zonder de heveltjes al erop. Bij de 450 dacht ik, dat de ail en pitch met konden maar de elevator servo alleen zonder heveltje ging.

Als je alles netjes 90 graden hebt en de links volgens het 450 boekje gemaakt hebt hoef je die niet eens aan te passen. Klopt precies.

Ik ben ook pas een jaartje bezig met de heli hobby en kan iedereen adviseren als je zelf een heli gaat bouwen kijk eerst de video's van Finless Bob op heli freak.

Hij heeft een serie voor de Pro een voor de V2 (enveel meer). Hier worden alle vragen in dit topic goed uitgelegd . Ik kijk ze zelf nog regelmatig terug als ik ergens aan twijfel .
Ook heeft hij video's specefiek over loctite enz enz.

Finless Bob Rules!!!

Finless Bob Rules!!!
......+3!

Gefeliciteert met je mooie nieuwe heli! Goede keus.

Ook al ben je al ver met je bouw, ik raad je zeker aan even naar die filmpjes van Finless te kijken die Bart en gevaho al noemen hierboven......Ze hebben mij in 2006 gek gemaakt voor de hobby (Op een goede manier :))

Je ziet nml. niet alleen de bouwprocedure, maar het afstellen is gewoon heel goed uitgelegd.
Als je Pro straks goed is afgesteld en getuned dan zul je veel meer plezier van je heli beleven.

Laatst bewerkt:
Even +1 voor de Finless filmpjes.
Neem gewoon de tijd om zijn uitleg van begin tot eind te bekijken.
Dan snap je namelijk het principe achter de instellingen die je maakt.
Je servo's staan op midstick (gas/pitch) inderdaad op hun 0 stand.
Maar wel met als belangrijkste voorwaarde dat er een lineaire pitchcurve is geprogrammeerd.
Bij een computerzender stel je deze pitchcurve in een menu zelf in Bijv. 0-25-50-75-100
Bij een RTF zender wordt er meestal een lineaire pitchcurve uitgezonden als de zender in Idle-up geschakeld staat (motor ontkoppelen!!).

Eric

Laatst bewerkt:
Back