Trex 450 sport tail wag

Ok, ik heb jouw manier geprobeerd.

Ik heb de delay naar 100 gezet en zo de gain aangepast dat hij niet wiegt (in mijn geval rond de 70% gain). Hij hing mooi stil toen (maar draaien natuurlijk helemaal niet zoals het hoort).

Daarna heb ik de delay gezet naar 20 -> wag
naar 40 -> wag
naar 60 -> wag
80? -> wag
Ik dacht: hoe kan dat nu, op 100 deed hij het net. Terug men delay naar 100 gezet -> wag

Ik snap het echt niet meer...

Nog iets dat ik net heb gemerkt... op heading hold wagt hij... op rate mode hangt hij mooi stil (afgezien van de drift omdat men push rod niet helemaal goed staat).

Dus hh met eender welke delay = wag, lagere gain = grote trage wag, hoge gain = kleine snelle wag, rate mode = geen wag

Iemand?
 
Kijk eens op hoeveel limit je hebt ingesteld. Als dat onder de 80 is zou ik eerst de link dichter bij de servo-as zetten, en dan opnieuw ingestellen. Dus bijna geen limit
Succes
Martin
 
Ik heb nog wat uitgeprobeerd. De reden waarom hij het de eerste keer met 100 delay wel deed is omdat vlak daarna de staart het begaf.

Ik heb dit al 3 of 4 keer voorgehad. De bearing in de tail blade grip (aan de kant van de blade) gaat steeds stuk. Nu heb ik em net weer gefixed (nieuwe bearing) en toen vloog hij weer helemaal perfect - 1 batterij lang. Ik steek een nieuwe batterij en hij begint weer te wiegen. Ik leg hem stil en merk dat de staart-bearing weeral stuk is.

Mijn stock is op (al mijn 4de die ik stuk vlieg na 1 batterij) dus nu moet ik wachten tot ze geleverd worden.

Ik vrees dat er niets anders opzit dan heel de staart te vervangen... want het ligt duidelijk niet aan de gyro settings, noch aan de bearings zelf want 4 is toch echt geen toeval meer. Ik ga dus morgen alles tot aan de riem toe vervangen en kijken wat dat geeft.

Heeft er nog al iemand problemen gehad met die bearings of met het feit dat die steeds stuk gaan (en aan wat het zou kunnen liggen)?
 
Heb ik ook gehad, een paar dagen geleden. Weet de oorzaak niet echt. Heb het lager vervangen en kijk het nu om de paar vluchten na. Ik hoop en slecht lager. Die aan de kant van de staart krijgt het wel het zwaarst te verduren. Aan de belt zal het niet liggen. Mogelijk de limit niet goed gehad (binding). Anders zou ik het niet weten
Groeten
Martin
 
Het is de bearing IN de tail blade grip die stuk gaat, niet eentje van de slider. En het is al de 4de keer, dus kan je niet echt spreken van een slechte bearing. Al helemaal niet als het al 2 keer gebeurd na 1 batterij leeg te hoveren tijdens het instellen van de gyro en wat te testen.
 
Dat snap ik alleen bij mij werd het genoemde koperen busje te ruim. De slider loopt dan niet meer kekker en blokkeert. Reden voor de bearing om de geest te geven?
Martin
 
Voor mij ook een raadsel.

Ik was er net nog wat over aan het opzoeken en blijkbaar hebben toch nog mensen er last van. Op de verschillende fora zeggen ze:

- niet te vast draaien, gewoon threadlock gebruiken en lichtjes aandraaien
- na elke crash check of er speling zit op de tail grips

Bij mij zal het dan het eerste zijn neem ik aan :S

Ik ga in ieder geval heel de tail een keertje vervangen terwijl ik wacht op de nieuwe bearings, dan heb ik toch wat te doen dit weekend aangezien mijn 250 nog niet geleverd is en men 600 zonder ESC zit :P
 
Back
Top