TRex 450SE setup

Hallo allemaal,

Ik dacht eventueel dit draatje te wijden aan de setup van de 450SE. Ik heb net (voor mijn verjaardag :-)) een Trex450SE kado gehad en ben nu aan het bouwen.

Dus als jullie interesse hebben (ja ik weet dat er heel veel mensen zijn die dit allemaal al tot in de puntjes kennen) dan kan ik wat foto's en uitleg plaatsen terwijl ik aan het bouwen ben.

Laat maar weten of dit jullie interesseert.

Moderators, delete dit draatje maar als er de komende dagen geen reactie komt ;-)

Groeten,

Ron

bouw draadje van de SE is altijd leuk! de heli heeft zoveel onderdelen dat geen enkel verslag dezelfde foto's en uitleg heeft.
kwa setup staat er wel al echt ALLES beschreven, ontvanger zender lipo enz, maar een bouwverslag is nooit mis :wink:

Ok, maar helaas heb ik de meest interessante dingen al in elkaar.

Ben nu juist op het punt om de motor en electronica in te bouwen.

Ik ga er dan toch maar gewoon mee door en zal van de rest foto's nemen.

Hey Ron,

Wat is jou setup?

Hier is alvast mijn setup:

t rex 450 SE
Motor: Align 430L 3550 kv
Regelaar: Align 35A
servo's: 3X HS 56 HB
Gyro: GY 401 + S9650 servo
Ontvanger: Schulze Alpha 8.35W
Accu's: Polyquest 11.1 V 1800 mah 20C maar er zijn nieuwe accu's op komst,
namelijk Thunder Power 11.1 V 2070 mah.
Aparte BEC van UBEC denk ik.

Bram

Verschilt niet veel van de jouwe, behalve dat ik 4 HS56 gebruik, dus ook op de staart. Ontvanger weet ik nog niet.
Power is van een Polyquest 3s1800.
Gyro dus ook de GY401.
Oh en de Esc is een 35G, dus met governor, maar die gebruik ik niet, ik prefereer een curve omdat de governor niet zo heel erg goed is.

Ik ben er nog niet uit of ik wel digitaal wil op de staart. Ik ga het eerst zo proberen.

In de tussentijd heb ik wat foto's gemaakt, moet ze alleen nog even overzetten zodra ik thuis ben.

Ben nu in het laatste stadium, dat wil zeggen electronica erin en setup doen. Daarna lekker vliegen :-)

Ron

Op de GY 401 kan je het best een goede digitale servo gebruiken,
al heb ik ook een jaar met een HS 50 rond gevlogen. :?
Ik heb de S9650 nu een 2 à 3 maanden en merk het verschil toch wel echt,
het is zeker de moeite waard om een goede digitale servo te kopen.

Bram

Ja, ik weet dat het beter met digitaal is, maar vergeet niet het was een kadootje. En trouwens met een digitale servo kun je ook het best een BEC gebruiken en die heb ik ook niet. Dus de kosten een beetje spreiden :-)

Ik ben ervan overtuigd dat die met een 56 ook wel goed vliegt hoor. Ik heb nog een 450XL met die setup en die vliegt prima. Daarnaast ben ik ook niet met keiharde 3D bezig.

Toch bedankt voor je opmerking!

Ron

Hallo allemaal,

Ben vorige week ook begonnen aan het assembleren van mijn SE.
Mij was geadviseerd om alle reeds gemonteerde onderdelen weer los te maken en te voorzien van loctite.Dus maar begonnen met de rotorkop.Bij de montage vd flybar paddle liep ik tegen een probleempje aan n.l. het ontbreken van een schroefje.O.K. op zich niet zo'n probleem want het gaat gewoon om een M2x5 kruiskop verzonken.......nergens maar dan ook nergens te krijgen.

Mss toch maar proberen om het bij Align zelf te bestellen(S72005-3).

Ik moet nog steeds wat foto's gaan uploaden, die wachten geduldig op mijn camera....

In de tussentijd ben ik klaar met bouwen en heb ik een eerste vluchtje achter de rug :-)
Wat vliegt dat ding goed zeg! Erg stabiel en eenmaal in de lucht in een hover kan ik mijn handjes een seconde of 2 - 3 lossen van de sticks en dat blijft gewoon netjes hangen voordat ie langzaam weg drift.

Hij is wel nog een beetje zenuwachtig, dat ben ik niet gewend dus de swash travel voor Aileron en Elevator maar een beetje terug gedraait. Dat kan ik later altijd weer verhogen als ik aan de machine gewend ben.

Ook viel het me op dat veel mensen heel veel gain kunnen geven op hun 401 voordat de staat wachelt, bij is dat al boven de 50%.... Enig idee waar dat vandaan zou kunnen komen? Misschien toch maar een digitale op de staart ipv een HS56?

Foto's volgen binnenkort en wellicht een filmpje als ik iemand zover krijg om dat te doen.

Groeten,

Ron

Ik heb 2 T-rex 450SE`s, 1 met airtronics digitaal en andere met 9650 van futaba en ik heb de gain rond de 30 staan. Hoger en hij gaat ernstig hunten bij hard achteruit vliegen.

Als je staart goed houd voor wat jij er mee wil is het toch prima?

Cheers,

Richard

Back