trex 450SE v1

Heli vrienden;)

Mijn trex 450SE v1 heeft een slinger in de main rotor housing.
Nou kan ik hem bijna nergens meer krijgen(misschien nog ergens ver weg).Nu merk je dit niet heel erg tijdens het vliegen, maar ik wil hem in mijn ec 135 romp gaan bouwen en dan zijn alle trillingen ongewenst.Ook loopt mijn tail hierdoor een beetje waarschijnlijk.(futuba gy 401) .

Ik heb de heli overgenomen van iemand en de kop ziet er ook een beetje vreemd uit. De blade grips zijn van kunstof en de rest is van alu/kunstof.Niet orgineel volgens mij

full

De main rotorhousing is dus met een featuring shaft van 3 mm ipv 4mm bij huidige heli's.

Wat kan ik het beste doen? Alle tips zijn welkom!

Een hele kop van de v2 kopen? past deze? Dit wordt best prijzig denk ik aangezien ik er alleen rustig rondjes mee wil vliegen met de romp.

Of toch verder zoeken naar het v1 onderdeel?

Ook heb ik al een, gevraagd geplaatst op het forum.

groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, krom is krom.. Wat je zou kunnen doen is bijvoorbeeld een HK klone kopje erop maken.... kost je iets van 30 euro, en dit is dan een hele kop, incl de 4mm feathershafts..

V2 kop past ook van align.. wel prijzig.

Mocht het niet lukken, Spullen van de KDS 450 S en SV passen ook.. die van de C niet! in ieder geval de kop onderdelen.

Kijk eens voor een complete rotorkop van Copterx ofzo op ehirobo. Heb je de keuze uit een complete set V2 of V3 evt met tailunit. Zijn de kosten niet.

Zo te zien is idd de rotorhousing al eens vervangen geweest de rest van de rotor lijkt mij idd origineel van align. (voor een kunssttof kop zijn deze toch erg goed en strak)

of de oplossing van Anko is ook een optie.

Op ebay kun je 450se V2 alu heads vinden voor 25 euro inclusief verzending..
Toch is die kwaliteit niet echt heel goed..
Je kunt wel prima de onderdelen er van gebruiken..

KDS 450S en SV zijn idd trex450V1 compatible..
Verder kun je hier RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!
of http://www.4rc.nl/webshop/Parts-Upgrades/Align-Trex-450/Feathering-Shaft-3-pcs-.html
ook de feathering shaft vinden..
De hoofd assen zijn gewoon compatible..
de Bladhouders horen ook van Alu te zijn..
Ik denk dat die van een t-rex 450S zijn die ook gewoon van kunstof was..

Benno

Laatst bewerkt:
OKe bedankt voor de geweldige tips.Goed om te weten dat ik kds onderdelen op mijn SE kan gebruiken!

Ik heb een kds housing besteld van de 450S, 3 euro :p dat scheelt een slok op een borrel zeg!Zo kan ik mijn (oude) SE nog eens onderhouden.

Dan kan ik van de week eindelijk aan de romp beginnen.

De kop ziet er gewoon een beetje vreemd uit met al die verschillende onderdelen.Niet te min vliegt hij als een zonnetje.Voor zover ik vliegen kan.(phoenix is onderweg)

Mijn dank is groot.

Die is wel van kunstof.. ga er aub geen gekke dingen mee proberen, want dan knalt die echt in flight... KDS heeft ook een zwarte alu versie, voor de 3mm feathershaft..

Hey top man, bedankt voor je hulp!

Ik heb het onderdeel binnen gekregen van de shop.Ik had van de week al gemaild dat ik waarschijnlijk de verkeerde had.Dit was geen probleem.Maar naar verder mailen en ondertussen het goed bekijken van het onderdeel kwamen we er achter dat deze ook van metaal was.Dus beetje vreemd, maar de twee is dus ook onderweg.Deze was wel duurder(9 eu)maar ook van metaal, dus goed als reserve.Maar de heli zit intussen in elkaar met het nieuwe onderdeel.De slinger ben ik eindelijk kwijt!!

Ben gelijk door gegaan met de schaal die ik al had (ec 135 align)
De heli ingebouwd en het resultaat is geweldig.

Foto's volgen nog

Alvast weer bedankt voor jullie hulp!

groeten

Peter

Back