trex 500 of protos 500???

• Topicstarter Topicstarter gixxer
  • Startdatum Startdatum
ik denk dat het toch een t-rex gaat worden, daar is immers al een heel legioen van die al de nodige dingen hebben gehad en me met m'n problemen zouden kunnen helpen

hij staat in de planning voor woensdag of vrijdag om op te halen en te starten met de bouw. dit word mijn 1e heli die ik zelf in elkaar ga zetten (heb al wel ervaringen met kits van auto's dus handleidingen zeggen me vaak genoeg en ben er tot nu altijd uitgekomen) iemand nog suggesties waar op te letten of is de handleiding duidelijk genoeg?

Bekijk de video's op helifreak.com van finless. Ik heb met meer aan de handleiding gehouden dan aan zijn video's maar het is heel relaxed om die even te kijken alvorens je gaat bouwen.

Heb ik ook gedaan toen ik mijn trex 500 bouwde. Geen spijt van gehad hij wijst je hoe je het bouwt en legt je dingen daarbij uit. Na mijn mening essentieel bij je eerste heli bouwpakket.

Dit zeker doen!!!:D

Ik heb vandaag de Protos van EricW in aktie gezien en ben blij dat ik een protos heb besteld. Kwalitatief ziet het er super uit en de powerrrr is echt waanzinnig ... nog nooit een heli zo snel omhoog zien gaan.

:confused:
Ik weet niet wie er een Align petje heeft, en wat de achterliggende boodschap van die opmerking is...
Maar daar is ook niets mis mee toch.
Houd ook de zon uit je ogen, maar je vliegt er niet mee rond.
De keuze tussen deze twee helies is persoonlijk, er zijn trouwens nog meer 500 class helies om uit te kiezen.
Ik vind het i.i.g. leuk dat mensen de helie die ik vlieg/uitgekozen heb ook erg aantrekkelijk vinden.
Het is een mooi ding en hij presteert erg goed, alleen maar leuk voor onze gezamenlijke interesse..Electro helies.
Ik durf gerust mijn Protos met een align petje op te vliegen trouwens, als de zon maar uit mijn ogen blijft... ;)

Grt.
Eric

:confused:
Ik weet niet wie er een Align petje heeft, en wat de achterliggende boodschap van die opmerking is...
Maar daar is ook niets mis mee toch.
Houd ook de zon uit je ogen, maar je vliegt er niet mee rond.
De keuze tussen deze twee helies is persoonlijk, er zijn trouwens nog meer 500 class helies om uit te kiezen.
Ik vind het i.i.g. leuk dat mensen de helie die ik vlieg/uitgekozen heb ook erg aantrekkelijk vinden.
Het is een mooi ding en hij presteert erg goed, alleen maar leuk voor onze gezamenlijke interesse..Electro helies.
Ik durf gerust mijn Protos met een align petje op te vliegen trouwens, als de zon maar uit mijn ogen blijft... ;)

Grt.
Eric

Misschien heb ik me vergist, maar ik dacht dus dat jij degene was die vandaag in almere vloog met de protos.
het was een referentie naar de mensen met wie ik vandaag in almere heb gesproken over de protos en de trex.
Omdat ik een align petje op had werd al meteen gedacht dat ik het voor de trex zou opnemen.
Ze hebben zoals eerder genoemd beide hun voor en nadelen, ze zijn beide hun geld zeker waard.

Ohhh, LOL :D
jij droeg een Align petje! (nu weet ik gelijk wie je bent trouwens).
Ik begreep hem even helemaal niet.
Ik gebruik meestal deze ":rolleyes:" als ik afkeurend naar een voorgaande post refereer..
Ik vloog i.d.d. met de Protos vandaag.
En heb gelukkig weinig (vervelende) rivaliteit kunnen bespeuren, wel leuke gein af en toe ;), was bere gezellig, top dagje.

Eric

Laatst bewerkt:
Hehehe, jaaa die lange ;) Wat voor accu's gebruikte je in je protos? Hij had een leuke headspeed op idle up.
Bij mij is de puff er een beetje uit maar dat komt ook omdat ik over de 100 cycles zit met een TP 2500mah evo lite V2

Eric erg mooie heli om te zien, de Protos heeft bij mij een wel behoorlijke indruk achter gelaten:D

Ook erg leuk om de Protos wat 3D moves te zien maken.
Heb wel het idee dat ik zelf wel ff zal moet wennen aan de snelheid, had echt het WOWww gehalte8O

Was zeker gezellig vandaag :thumbsup:

Hehehe, jaaa die lange ;) Wat voor accu's gebruikte je in je protos? Hij had een leuke headspeed op idle up.
Bij mij is de puff er een beetje uit maar dat komt ook omdat ik over de 100 cycles zit met een TP 2500mah evo lite V2

De headspeed was wat hoger dan normaal trouwens, schat rond de 2900-3000...
Ik vlieg zelf met FP 2500 6s1 evo25 en dan zit ik op ong. 2700.
Tijdens de vlucht die jij gezien heb teste ik een 6s 20C 2500 Mah lipo van SLS van Cees Verplanke (stefans lipo shop)...Ik was er behoorlijk van onder de indruk moet ik zeggen, goede power, veel lichter en compacter en gaf een enorme lage interne weerstand aan op de DUO lader 8-O.
Ze schijnen er ook nog te zijn in 30C, zeker een aanrader!
Ik ga ze misschien eens proberen in 3000 Mah omdat ik het gewicht gewoon kan hebben (zelfs nodig heb)op de Protos.
Dan kan ik waarschijnlijk naar 6- 6:30 vliegtijd. :)

Edit:
Heb nog even op die site gekeken..
6s 30C uitvoering is al wat zwaarder (390 gram)dan de 22C uitvoering(351 gram).

Eric

Laatst bewerkt:
Bekijk de video's op helifreak.com van finless. Ik heb me meer aan de handleiding gehouden dan aan zijn video's maar het is heel relaxed om die even te kijken alvorens je gaat bouwen.

Andere tip: doe de bekabeling voordat je de bodemplaat monteert. Zeker met de bijgeleverde schroeven wil je niet alles nog een keer loshalen.

Jeroen

bedankt voor de tip ;)

ik ga er zeker ff op letten dat de bekabeling goed zit alvorens de bodemplaat te monteren, scheelt weer loshalen en ergernis

de 500 banaan is al 2 dagen binnen en ben wegens vakantie heel druk aan het bouwen :D

ik denk dat ie morgen helemaal in elkaar staat en dan gaan we zaterdag ermee terug naar de winkel om de afstellingen te laten controleren en evt aan laten passen voor de 1e vlucht.

Back