trex 500esp vraagje

heeft het zin om de governor mode in te schakelen graag had ik daar wat info over vernomen dank bij voorbaad

ben zelf nog maar pas bezig met heli's(heb zelf ook een 500 ESP) maar de governor mode heb je toch nodig voor het 3D werk ?

ik zou de governor op de Align esc niet gebruiken , volgens velen werkt die niet goed.
Voor 3D werk kan je ook gewoon op een curve( 100-95-90-95-100 bijv) of vlakke throttle (95-95-95-95-95 bijv.) instelling vliegen.De Align esc beste in te stellen boven 80% anders word ie wel erg heet
Ik vlieg zelf met idle 1 op 90-85-80-85-90 en idle 2 op 100-95-90-95-100 en gebruik de align esc op mijn Protos.

Ja alles gaat top en heb veel plezier aan mijn nieuwe protos CF.
en idd gewoon met curves in de zender werken , de governor in de align esc houd het toerental gewoon niet vast en dan krijg je ook problemen met de gyro meestal.

De govenor mode op de align 75A esc werkt voldoende. Je kan het gewoon aanzetten en proberen.

ja ik heb mijn 500 ESP inclusief DX6I afgekocht van een kameraad omdat hij op een Hensie met DX7 overschakeld, nu weet ik alleen niet of hij het met die curve heeft ingesteld of de governor heeft gebruikt...

zal het hem straks eens vragen...

daarstraks bevestiging gehad, de governor is idd echt niet te vertrouwen en ook nog eens onhandig heb ik gehoord.

bij mij is de curve in de zender gewoon aangepast zoals ice zegt...

Beste performance en efficiency heb je met een 100% flat-curve op de stock ESP. Ook Bob Finless vliegt hem zo. Ik vind hem dan iig het beste en het meest efficient vliegen.

Back