Zo weer even een update aangezien het even stilgelegen heeft.
Afgelopen week heb ik inderdaad weer even geprobeerd om het op te lossen, maar ik werd er een beetje door teleurgesteld. Tijdens het vliegen kwam op een of andere reden namelijk de gyro los en dreef de staart dus weg. Gelukkig was ik enkel aan het hoveren dus ik zat op een hoogte van ongeveer 30 centimeter.
Ik zo snel als ik kon het ding terug naar de grond gehaald maar daarbij raakte de staart eerst de grond. Dit resulteerde in een kapotte tail-fin, beschadigde staartbladen en 3 kapotte TT gears. Helaas, maar het is niet anders!
Een dure maar goede les voor de volgende keer.
Dezelfde avond maar de onderdelen weer besteld. In totaal 45 euro.
Nu kwam ik er bij ontvangst achter dat er standaard 90mm tailblades op zitten. Ik had de 85mm besteld aangezien ik dacht dat de 90mm optioneel was om een snellere staart te krijgen. (Ja ik weet het; meten is weten..)
Ook heb ik gyro-pads van Spartan besteld maar aangezien die uit engeland komt is het nu nog niet binnen. Ik heb de gyro dan maar even tijdelijk vastgezet met dubbelzijdig foam-tape.
Afijn, vandaag was er weer indoorvliegen bij MVC Cumulus, en heb dus met een van de helivliegers afgesproken dat ik 'm mee zou nemen zodat hij even naar de gyro kon kijken.
Ik had de gain maar even op 60% gezet, ik dacht dat is een mooie waarde om mee te beginnen.
Hij laat de motor optoeren, komt van de grond af en warempel: De staart is strak!
Toeval of niet, ik ben blij. Het kan dus zijn dat het aan de staartbladen gelegen heeft (kleinere bladen = minder luchtverplaatsing = minder effect bij servo uitslag?). Of de servo heeft niet helemaal geïsoleerd gezeten van het frame en dat hij dus alsnog trillingen op ving.
Ik moet in elk geval nog wel wat doen aan de delay, want bij hard-stops van de staart is hij niet direct strak maar zwenkt hij nog een klein beetje. Maar dat komt wel goed
Verder heb ik zelf heel eventjes gehovered daar in de zaal maar een 550 in de gymzaal vind ik een beetje té dus ik heb niets spectaculairs gedaan
Afgelopen week heb ik inderdaad weer even geprobeerd om het op te lossen, maar ik werd er een beetje door teleurgesteld. Tijdens het vliegen kwam op een of andere reden namelijk de gyro los en dreef de staart dus weg. Gelukkig was ik enkel aan het hoveren dus ik zat op een hoogte van ongeveer 30 centimeter.
Ik zo snel als ik kon het ding terug naar de grond gehaald maar daarbij raakte de staart eerst de grond. Dit resulteerde in een kapotte tail-fin, beschadigde staartbladen en 3 kapotte TT gears. Helaas, maar het is niet anders!

Een dure maar goede les voor de volgende keer.
Dezelfde avond maar de onderdelen weer besteld. In totaal 45 euro.
Nu kwam ik er bij ontvangst achter dat er standaard 90mm tailblades op zitten. Ik had de 85mm besteld aangezien ik dacht dat de 90mm optioneel was om een snellere staart te krijgen. (Ja ik weet het; meten is weten..)
Ook heb ik gyro-pads van Spartan besteld maar aangezien die uit engeland komt is het nu nog niet binnen. Ik heb de gyro dan maar even tijdelijk vastgezet met dubbelzijdig foam-tape.
Afijn, vandaag was er weer indoorvliegen bij MVC Cumulus, en heb dus met een van de helivliegers afgesproken dat ik 'm mee zou nemen zodat hij even naar de gyro kon kijken.
Ik had de gain maar even op 60% gezet, ik dacht dat is een mooie waarde om mee te beginnen.
Hij laat de motor optoeren, komt van de grond af en warempel: De staart is strak!
Toeval of niet, ik ben blij. Het kan dus zijn dat het aan de staartbladen gelegen heeft (kleinere bladen = minder luchtverplaatsing = minder effect bij servo uitslag?). Of de servo heeft niet helemaal geïsoleerd gezeten van het frame en dat hij dus alsnog trillingen op ving.
Ik moet in elk geval nog wel wat doen aan de delay, want bij hard-stops van de staart is hij niet direct strak maar zwenkt hij nog een klein beetje. Maar dat komt wel goed

Verder heb ik zelf heel eventjes gehovered daar in de zaal maar een 550 in de gymzaal vind ik een beetje té dus ik heb niets spectaculairs gedaan
