Trex 600 crash

raymon

Forum veteraan
Nu heb Ik gister mijn 600 stuk gevlogen.
Waarscheinlijk zat de gyro op het dode punt.
Ik gooide hem in de bocht.
Toen sloeg de gyro op hol.
The Goof heeft wel foto's maargoed nu de keuze.
Nieuwe heli of de 600 herbouwen.
Ik ben zelf beetje bang dat een nieuwe goedkoper is.
Maar dan komt de vraag.
Weer een 600e of is de esp die 200 Euro meer ook waart? Of zou Ik beter naar een 500 Size gaan? Voor de 600 heb Ik dus een motor regelaar gyro en Servo's en wat spare.
Ik zal hem morgen even uit elkaar schroeven.
Even kijken wat heel is en wat krom.
Mocht er iemand zijn die een 600 leeg leeft staan moet het ook zeggen.


d0f4154affb90ee4416ada91515bd03b.jpg


ccf2cd3e7c0d046e09055e662e1e81c9.jpg


e085f29ddd75d27b1ac3d540f7d2596b.jpg
 
Ai, da's een flinke klap geweest.....

Ja kan alle onderdelen optellen dan weet je al snel wat goedkoper is. Soms kom je later nog dingen tegen die goed leken maar toch beschadigd waren. Een nieuwe (of 2e handse) kit lijkt me dan een slimme keus....
 
395 euro:
Flying-Hobby.com

Sterkere motor, carbon frame, torque tube, 100 amp regelaar, 6 ampere bec, inclusief hoofdbladen...

Ik zou het wel weten dan wanneer jet geld hebt..

Wel zwaar kut dat je gecrashed bent doordat je gyro genokt is!!
 
ik ga hem vanmiddag helemaal uit elkaar schroeven.
dan kijken wat er heel is en wat niet, ik heb even gekeken wat een nieuw frame kost dan ben ik al ong 100 euro kwijd dan moeten alle assen bladen staartbuis e.d. nog komen nieuwe tandwielen noem maar op. maar we gaan het vanavond zien
 
balen voor je
maar idd , hoezo gyro op hol?
weet je zeker dat het aan de gyro lag en niet aan andere dingen ? ik noem maar een dwarsstraat ; ontvanger spanning te laag zodat de gyro er als eerste mee kapt ?
want ik weet dat dit enorm balen is , maar geloof me dat , als je t niet gepinpoint hebt en je gaat weer opstijgen en er gebeurt wat , dat je weken ziek ervan bent
mvg ferry
 
Welcome to the club! :rolleyes:

09-04-09%20T600%20stuk.jpg

Heb het berekend, ben ongeveer 230-250 euro kwijt aan reparatie, maar ga het wel gewoon doen, en waarschijnlijk meteen ombouwen naar 8s setup, als eindelijk de accu's bij Hobbycity weer op voorraad zijn.
 
ik weet zeker dat het tussen de gyro en G6100 zit omdat ik nog wel pitch had,, dus alle 3 de servo`s werkte nog gewoon

robin. ik hoop vanavond ook een kosteplaatje te kunnen maken
 
de lijst..

Frame
Flybar
mainshaft
padles
tailboom
skids
bladen
hele staart
main gair
bladen
staart servo
enkele linkjes
belt
aanstuuring voor flybar
alle lagers moeten vervangen worden

Regelaar?


dit is wat ik zo zie..
 
De gyro zat op het dode punt.... leg dat eens uit.
Als de staart wegdraait, is het ook onwaarschijnlijk dat een swash-servo de oorzaak is.

De meest voorkomende storing is een breuk in de stuurstang of een falende staartaandrijving.
 
Zelf denk ik ook zeker niet dat het de gyro is en zeker niet de DS-760.
Maar is wel $$@@ dat je gecrasht ben.
Het is nooit leuk, of je moet wel heel erg van bouwen houden.

PS de meerprijs van een ESP is overigens maar €100 en is het zeker waard,
wanneer je alles opteld om een ESP te hebben tegenover je normale 600 ben je € 400 aan upgrade's kwijt.
 
Staartservo was logitech 6100 in combo met de spartan met 1.8 firmwire
zie onderstaande.

Bob-trex450:
''I am setting up my new gyro - I am replacing a Logitech 6100 with a DS760. I got all done with the setup and have found that if I push the rudder stick all the way to the Left the signal is lost to the servo (you can move the servo by hand to any position no power to it) - when the stick is moved back to around the 80% of left sticks throw the signal comes back to the servo and it will hold the position. It only does it when the stick is pushed to the left, the servo does not let go when pushed to the right. After finding this out I re-plugged the Logitech gyro back in and checked that it does not do this. I don't think it is safe to fly with this problem.

Additional Info - I am running a JR X9303 2.4 with a JR921 receiver and the Logitech 6100 servo. THis is in my TREX700N.

I bound the receiver with the stick to the left as it showed in finless Bob's video.

OK after 3 more hours this morning trying to get this gyro working with my system this is what I have found. If the LOW END setting for the servo is above 95 IT IS A PROBLEM ! From 97 to 110 the servo can have a bad area around the limit of the throw - anywhere above 125 to 145 the servo completely looses power to it (THIS IS NOT GOOD) I have a brand new 6100G servo that I also checked the system with and got the same results. With the current setting I still have approx 4 to 5 mm of travel I can't use. The travel to the High end works fine.
PLEASE HELP - PLEASE !
I am scheduled to go to the last fun-fly of the season in one week and need to get this resolved quick - PLEASE HELP ! I have the gyro mounted in a TREX700N. Let me know if you need any further info to resolve this issue''

Attached is the responce I received from Angelos:

''We have recently discovered that the Logictech servos have a non standard pulse neutral. Although the pulse is halved like the 760uSec system the mid-point is a little different resulting to the behaviour you have described.

As a compromise fix you can max out the mid-point trim adjustment of the ds760 which should allow you to use a little larger endpoint values. Also you can adjust the mechanical setup so lower endpoint values are needed.

We are looking to introduce a special mode for Logictech servos in a future firmware update. ?
bron:Helifreak

met versie 2 firmwire is dit nu dus verholpen.
 
bij deze combo (ds760-G6100) heb je bij max uitslag dat je de hevel heen en weerkan halen...
dat noem ik het dode punt..

ik kan een ESP nieuw voor 462 euro krijgen compleet,, en die gyro enzo gaan dan weer weg,
Flying-Hobby.com
 
Back
Top