Trex 600 ESP besteld

Het is dus toch een elektroheli geworden en wel de nieuwe trex 600 ESP. Deze zal de trex500 banaan mooi aanvullen.

Hoe ga ik deze grote banaan opbouwen? Als eerste met goede schroeven van RCscrewz. De gyro wordt een Spartan die al onderweg is in combinatie met de JR8900 servo. De cyclicservo's zijn nog steeds open voor discussie ;)

Accu's zijn zippys uit het verre oosten van 5000 ma voor 130dollar per stuk:o Ben benieuwd hoe die het gaan doen.

Ontvanger is de 7 kanaals 2,4 ghz van futaba die nu ook in de 500 zit. Als eerste komen de standaard bladen van align erop maar na een tijdje wil ik de radix eens proberen. Ook heb ik de canopy mounting set besteld zodat ik de kap echt vast kan schroeven inplaats van die fragiele rubbertjes.

Ik zal deze keer een echt foto verslag proberen te maken van de bouw en alle zaken die er toe doen. Verwacht dat de 600ESP eind september hier is.

Lang leven de vliegende bananen!!

P.S iemand ervaring met de helipross winkel? ( niet heliproz )

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je nieuwe heli man!
Goede gyro + servo keuze :)
Ik zal vast een suggestie doen voor de swash als je de beste wil (ook duur dus ;) ), 3x JR 8717.
Die liggen qua prestatie wel mooi in lijn met wat je op de staart monteert :).

Ben benieuwd naar je verslag.

Eric

Ja die schroeven, BAH :P Heb de 600 + 500 set besteld want met de standaard schroefjes kun je gewoon niet lekker (relaxed) werken.

Maar die zullen netals bij de 500 gewoon goed zijn van RCscrewz. 8717 schijnen erg goed te zijn maar die nieuwe futaba's 9454(?) moeten ook voldoen lijkt me zo. Als het maar digitaal, redelijk snel en betrouwbaar is. Maar goed, heb net even rond gekeken over dat helipross en ik vertrouw het niet. Aangezien ik de betaling al had geregeld maar deze pas maandag in verwerking wordt genomen heb ik snel mijn saldo ontoereikend gemaakt met overboeken naar spaarrekening. Hoop dat dit voldoende is en maandagochtend zal ik even naar de postbank bellen om die transactie te anuleren.

Met paypal heb ik slechte ervaringen dus dat gebruik ik liever niet. Maar back on topic.. Het is dus weer zoeken naar een zaak die de 600 in voorraad heeft. Helimodelstore zal ze ook vrij snel hebben denk ik dus ik wacht daar maar op, tenzij helidirect ze eerder heeft. Kan ik daar ook de servo's meteen bestellen.

Nu dus even afwachten hoe dat gaat met die transactie en dan vanaf maandag weer actief op zoek naar een mooie 600 ESP! En leuk setje servo's ;) Iemand ervaring met die Zippy's toevallig? Helifreak vonden ze behoorlijk goed dacht ik.

bij www.heliwinkel.nl kan je m bestellen, en in de winkel zouden ze m wel op voorraad moeten hebben. de winkel zit op de ringbaan zuid boven de kwantum in tilburg voor als je m wilt ophalen. ik ben er een aantal keer geweest en hun doen eigenlijk alleen maar align en hebben geloof ik alle trexen op voorraad staan.

hoop je geholpen te hebben

groetjes corné

@corne: volgens mij hebben ze de ESP er nog niet, maar kan me vergissen.

Niemand is toevallig werknemer bij de Postbank :P? Ben blij als t morgen geregeld is, blijven mn centen waar ze zijn en dan kan er ergens anders besteld worden.

Ben ook een beetje aan het kijken voor een BEC die gewoon op de accu aangesloten kan worden. Geen gedoe met kleine lipootjes. Net zoals bij de 500, 2 kabels erin en gaan.

gewoon ff bellen op dinsdag, dan weet je snel genoeg of de esp en andere dingen die je zou willen hebben in de winkel te verkrijgen zijn ;)

ze zijn vanaf 9 uur open

groetjes

Op de cyclic of de JR8717's, of Futaba's S9452 of de BLS451. JR's schijnen niet zonder aanpassingen goed in het frame te passen. Zodra er bij een andere zaak een 600ESP gevonden is ga ik de servo's bestellen.

Spartan + usb link en schroeven komen allemaal vanaf morgen binnen. Hoop dat de winter goed warm blijft, kunnen we allemaal mooi blijven vliegen ;)

Ik heb nu twee Zippy's, en kan je vertellen dat ze uitmunted zijn.
Sterker nog de voltage blijft beter overeind dan mijn FP.
Bij de Zippy's heb ik echt meer vermogen dan mijn andere drie FP/KP.
De vraag is nog wel hoe de levensduur het gaat doen bij deze cellen.

cyclicservo's zijn de futaba's BLS451's geworden. Deze zuipen minder stroom dan de JR's en doen er niet voor onder.

Inmiddels zijn er wat 600esps in de VS aangekomen. Heb nog niets van themodelhelistore vernomen wanneer hij ze heeft.

Scheelt dat dan zoveel? Ik was van plan om de jr's er op te zetten, maar als dat egt meer als 1 vlucht scheelt (stroomverbruik) dan wordt dat toch even nadenken...

Vooral de combi van de JR's en en wat spul eromheen trekt gauw gem. 4A. De nieuwe regelaar gaat tot 6A. Vooral bij de vorige waren daar problemen mee.
Kortom, wel de JR's betere BEC, hercules ofzo. Of zonder met wat minder hongerige servo's. Ik ga na verloop van tijd sowieso vliegen met een BEC zodat ik geen ontvangeraccu hoeft te gebruiken. Al is de vliegtijd 30 sec minder dan heb ik dat er graag voor over. (eerder iets van 15 sec)

Zeker als die zippys goed zijn. Kun je met 3 a 4 accus goed blijven vliegen tegen een betaalbare prijs.

Zo de buitenland betaling bij de postbank is inmiddels bijna verstreken en dus niet voltooid ;)

Morgen komt de spartan binnen met de RCscrewz voorraad en volgende week dinsdag,woensdag verwacht ik de ESP. Ik ga hem zo schoon mogelijk proberen te bouwen, alles mooi weggewerkt qua draden etc. Iets wat bij de 500 wel aardig gelukt was maar niet 100% naar mijn idee.

Zippys zal ik vrijdag bestellen zodat die ergens volgende week de lader in kunnen.

Welke pitchrange is normaal op een 600? -10 naar 10 ?

ik zou die zippy's maar meteen bestellen, volgens mij zijn die erg vaak out of stock,...

en tja die pitch range, +-10 is wel erg weinig, tis geen raptor:P

wat normaal is, zon 12/13 graden beide kanten op?

Moeten even wachten op de CC dan kan ik daar weer iets bestellen ;) Paypal ben ik geen fan van...

+- naja 12 proberen kijken hoe het gaat. Ken iemand die vliegt met 10. Eerst had hij 12 en dan kon je die motor bijna horen kruipen:P

Laatst bewerkt:
Och ja, volgende week zal ik eens beginnen met 12 kijken hoe dat gaat. Ook met die nieuwe motor moet het allemaal net wat makkelijker lopen zonder dat je lipo's te heet worden.

Ik wil die schroefjes :P Mn 500 staat ook aan de grond vanwege gebrek aan vastzittende onderdelen...

Heb ook een setjes van die K&B dempers besteld. Begin eens met die medium stugge, altijd beter dan de meegeleverde.

tja ben benieuwd, miss kun je straks wat fotos plaatsen als je m hebt, denk dat je een van de eerst bent met de ESP, jammer dat je niet kunt vergelijken met een 600l of xl motor in tegenstelling tot die nieuwe 650L die in de ESP zit,

wanneer denk je dit appraat binnen te krijgen?

Back