Trex 600 ESP besteld

Heeel misschien komt de ESP morgen al binnen maar maandag lijkt me realistischer.

Ga sowieso pas beginnen met de bouw als de RCscrewz binnen zijn. Heb wel eens gevlogen met de 600E met 600L maar dit was maar 1 pack en niet zo afgesteld zoals ik hem zou afstellen.

Hoop dat bij deze kit de elektronica wat beter is t.o.v de 600E, die liet nog wel eens wat steekjes vallen. Eigenlijk zou een data log wel handig zijn om te kijken hoe het zit qua amps etc. bij de nieuwe kit. Ook leuk om te kijken hoe die zippys het doen.

In iedergeval, foto's maak ik zeker ;)

wat voor steekjes liet de gewone E vallen dan volgens jou?

bij de esp zit iig een 1900Mah ontvanger accu, 650L motor 6A bec en 100A Esc.

(ipv van 1200mah ontvangeraccu, 600l of XL motor, 3A bec en 75Amp esc.)

wat voor steekjes liet de gewone E vallen dan volgens jou?

bij de esp zit iig een 1900Mah ontvanger accu, 650L motor 6A bec en 100A Esc.

(ipv van 1200mah ontvangeraccu, 600l of XL motor, 3A bec en 75Amp esc.)

Motor ging snel kapot of liep niet meer soepel na een vlucht of 50. De BEC met 3A is beperkt voor de nieuwe gen. digi servo's. En ik had begrepen dat de ESC niet bijzonder efficient was.
De 600XL was al wat beter maar voor een 6S setup was het behoorlijk belastend. De nieuwe schijnt een stuk 'makkelijker' te lopen in totaliteit en de packs minder zwaar te belasten.

helaas gaat de ESC maar tot 6S, motor officieel ook maar tot 6S maar die loopt waarschijnlijk ook goed op 8S. Even afwachten...

oke, ik wil er ook een gaan bestellen, maar ben er nog niet helemaal uit hoe en wat. Zo weet ik niet of ik jr servo's wil of futaba, of ik align carbonne bladen die erbij zitten er op doe, of cy radix bladen. v-stubz, cy radix tail bladen, en ofdat ik die speciale schroeven nodig heb en waarom precies?

hmm toch jammer dat het maar 6s is, oke ik kan toch wel lang genoeg vliege (een minuut of 9) met de andere motor pinion, maar wanneer je egt agresief gaat vliegen (wat ik nog lang niet doe) zal dat niet meer zo heel makkelijk gaan en moet die andere pinion erop waardoor je nog maar zoon 6 minuten kunt vliegen.

oke, ik wil er ook een gaan bestellen, maar ben er nog niet helemaal uit hoe en wat. Zo weet ik niet of ik jr servo's wil of futaba, of ik align carbonne bladen die erbij zitten er op doe, of cy radix bladen. v-stubz, cy radix tail bladen, en ofdat ik die speciale schroeven nodig heb en waarom precies?

servo's is gewoon persoonlijk. Zoals ik zei, de 8717 zou ik met een andere BEC draaien.

Align bladen zijn niet slecht. Mocht je nou een vlucht of 40,50 hebben gevlogen zonder te crashen kun je dan nog altijd de radix erop doen. Ben ik ook van plan.

Schroeven, omdat die van align **** zijn... Naja als je regelmatig aan je heli sleutelt is het wel fijn als je schroeven mee werken. Ook de Boooya(zoiets was het) canopy mounts zijn aan te raden. Heb ze hier nu liggen en ik heb geen vrees meer voor scheurende rubbertjes (pcies:P) en een kap die eraf knalt tijdens de vlucht waardoor je crasht.

Ook andere paddles, tailblades etc. klinkt allemaal leuk maar het verschil bij vliegen lijkt mij minimaal. Tenzij je ontzettend goed kunt vliegen. Verschil in bladen is sneller te merken. Gewoon opbouwen met een goede basis (gyro,servos) kun je altijd nog kleine (goedkopere) dingen veranderen naar smaak.

Inmiddels zijn de servo's binnen maar de gyro nog steeds niet. Die verwacht ik tot echt maandag of dinsdag. Zippys zijn ook besteld (2stuks) + een proef RXzippy van 1900ma.

Hoe zit dat met die balanceer stekkertjes? JS nog wat, geen idee :P Ik heb de bantam BC6 lader met alle verloopbalanceerkaartjes erbij. Gaat dat zonder andere stekkertjes lukken of zal ik iets anders erbij moeten halen?

hmm ja ik denk dat ik dan de 8900 in combi doe met een spartan, en dan verder de bls van futaba, dit heeft laurens ook en ik heb er alleen nog maar goede berichten over gehoort, ook heb ik hem meerdere keren zien vliegen wat er geweldig uit zag! Owja en die bec, volgends mij vliegt bas de groot ook met een 6a bec en die heeft op zijn t 600 allemaal jr servo's.

En dan nog ide schroeven, wat mogen die andere kosten met verzend en alles erbij? Wanneer dat hoger is dan een setje align schoevendraaiers schaf ik die schroevendraaiers wel aan, aangezienhet met die wel blijkt te werken.

Toch alvast bedankt, jullie horen nog van me.

Ik weet dan wel dat ik gewoon voorlopig nog de align bladen houd, hoveren kan ik veel meer niet.

Zelfs met de align schroevendraaiers is het niet alles hoor. Bespaar je de ergernis en bestel een setje rcscrewz. Rond de 25 euro ong.

Met 6A reg. zijn de JR's al beter te voorzien maar ik zou die gewoon op 8 volt laten lopen vanaf de lipo of een BEC voor de vliegaccu.

1, ik heb zeer veel aan aligns geschroeft en dergelijke en die schroefjes eigelijk nooit echt problemen mee ondervonden

2, die canopy mount is leuk maar je verlegt je breek punt, je frame zal eerder breken en die is veel duurder dan een plastig standoff die er normaal bij zit, dat de kap los kwam door die rubbers heb ik nog NOOIT meegemaakt, dat jij t er graag op wil hebben is wat anders maar stock volstaat gewoon!

Dat je het breekpunt verlegt klopt inderdaad, nog niet over nagedacht in een crash. Maar regelmatig heb ik gezien en gehoord dat een kap los kwam tijdens inverted en daardoor een crash veroorzaakt. Liever een crash door mn eigen dan door een kap die losraakt.

Verder is het wel bekend dat die schroefjes van align niet alles zijn. Sommige hebben er geen last van en andere weer wel, helaas zit ik bij die laatste club. Toch lijkt het me geen verkeerd plan om gewoon meteen die schroefjes te pakken. Stel je hebt er 1 kapot kun je gewoon door ipv te gaan kloten of andere, misschien minder goede, schroefjes te pakken.

hmm 25 vind ik toch niet weinig, ik ga het denk ik toch gewoon proberen met de align schoefjes, en over dat plastic met seconde lijm, als ik in plastic schroeft heb je toch helemaal geen lijm nodig?

hmm ja ik denk dat ik dan de 8900 in combi doe met een spartan, en dan verder de bls van futaba, dit heeft laurens ook en ik heb er alleen nog maar goede berichten over gehoort, ook heb ik hem meerdere keren zien vliegen wat er geweldig uit zag! Owja en die bec, volgends mij vliegt bas de groot ook met een 6a bec en die heeft op zijn t 600 allemaal jr servo's.

En dan nog ide schroeven, wat mogen die andere kosten met verzend en alles erbij? Wanneer dat hoger is dan een setje align schoevendraaiers schaf ik die schroevendraaiers wel aan, aangezienhet met die wel blijkt te werken.

Toch alvast bedankt, jullie horen nog van me.

Ik weet dan wel dat ik gewoon voorlopig nog de align bladen houd, hoveren kan ik veel meer niet.

Ik zou zelf de Futaba BLS251 nemen ism de Spartan

Als 25 euro je afschrikt dan kun je maar beter met een DF4 gaan vliegen. Schroefjes kwamen vanochtend binnen met TPG en dat schroeft toch een stuk beter! De kleine frame inbusjes hebben nu ook een iets grotere kop zodat ze wat meer oppervlak hebben met de schroevendraaier zelf, 1 maatje groter dus.

BLS251 heeft waarschijnlijk een hogere framerate (zoals bij de 611?). Weet niet of framerate het juiste woord is ;) Maar servo is gewoon iets sneller denk ik.

nou ik vind 25 euro veel voor een paar schroefjes hoor, en aangezien er toch geen of nagenoeg geen plastic in de esp zit heb ik die schroefjes ook niet nodig. 25 euro is niet veel in deze wereld, maar voor wat schroefjes vind ik dat dus wel.

Als 25 euro je afschrikt dan kun je maar beter met een DF4 gaan vliegen. Schroefjes kwamen vanochtend binnen met TPG en dat schroeft toch een stuk beter! De kleine frame inbusjes hebben nu ook een iets grotere kop zodat ze wat meer oppervlak hebben met de schroevendraaier zelf, 1 maatje groter dus.

BLS251 heeft waarschijnlijk een hogere framerate (zoals bij de 611?). Weet niet of framerate het juiste woord is ;) Maar servo is gewoon iets sneller denk ik.

BLS 251 zou (iets) sneller moeten zijn, zuiniger en een langere levensduur hebben ivm de brushless motor, met name dat laatste vind ik het grootste + punt.

Van wat wat ik heb vernomen zijn er eigenlijk geen problemen mee, ik heb er zelf 2 (600N en 700N) en ben er zeer content mee!

nou ik vind 25 euro veel voor een paar schroefjes hoor, en aangezien er toch geen of nagenoeg geen plastic in de esp zit heb ik die schroefjes ook niet nodig. 25 euro is niet veel in deze wereld, maar voor wat schroefjes vind ik dat dus wel.

Maakt niet uit of ze in het plastic gaan, overal wil je het vast hebben zitten toch? ( met ca of tightlock)

En ja 25 euro voor een stuk of 150 schroefjes,moertjes etc. lijkt een beetje uitverhouding. Maar als je rond de 1000 euro uitgeeft voor een complete heli dan kan die 25 er ook nog wel van af. Hoef je ook geen align schroevendraaiers te kopen ;)

BLS251 is inderdaad brushless, jammer eigenlijk dat de JR 8900 dat niet is.

Ik heb bas de groot net nog gesproken, en die vliegt ook met de 6a bec van align met 8900 en 8715's op de swash, en als je hem ziet vliegen dan denk je wel dat hij er egt wel veel uithaalt, dus ik denk dat ik gewoon voor de jr servo's ga ( is ook nog goedkoper). Nja die schroefjes lijtk me egt een beetje onzin, wanneer ik iets merk tijdens de opbouw bestel ik alsnog die schroefjes.

Back