trex 600 esp goede keus?

ik wil nu gaan beginnen met het sparen voor een wat grotere helicopter dan een 450, ik zelf zit te denken aan een Trex 600 esp.
is deze helicopter nog steeds een goede aanwinst? of is deze al achterhaalt? wil nog niet gaan 3d vliegen maar het licht wel in de planning om daar komende maande aan te gaan beginnen. als ik de moed bij elkaar heb gespaart om me heli daadwerkelijk op ze rug te gooien.

alvast bedankt

stef

Prima heli met 1 mankementje wat te verhelpen is. Speling op de hoofdas, is al een topic over.

Als echte oefen heli kan ik hem niet aanraden omdat de 6S packs dan zwaar lijden.

prima heli ik vlieg em flybarless met de v-stabi en 6s 30c 5000mah.
inderdaad wat speling op de hoofd as, ik zou uiteindelijk de esc en motor upgraden en eventueel hv gaan, ik vlieg de heli stock op de v-stabi na, en dat gaat prima maar ik merk dat met bepaalde figuren de aandrijving niet voldoende power geeft. begrijp me niet verkeerd het vliegt goed maar op een gegeven moment wil je meer.
succes met je keuze!

groet Tom

Bart heeft gelijk, een 600 size electro op 6S is krap om te gaan 3D'en, als je bedenkt dat de meeste 500 size heli's knallen op 6S.

Of misschien effe wachten en uitkijken naar Compass Model, tests met de nieuwe 600 size electro heli starten komende December. De heli zal op 12S lipo's gaan vliegen (2500 - 3200 Mah). Dus eigenlijk de lipo's die je gebruikt in een 500 size.

Grtz,
Dirk

ik wil de trex 600 eerst gewoon stock gaan vliegen op 6 cellen. hoeveel C moet ik minimaal hebben 20?

stef

beginnen met 6S is natuurlijk ook prima. Met 20 a 25C en het 14T pinion is er prima acrobatisch mee te vliegen. Verwacht wel geen kanon maar wel een hele soepele heli. Als het prijsverschil meevalt, gewoon voor zoveel mogelijk C gaan.

Stef,

Ik vlieg met 6 cellen Turnigy lipo's van 5 ampere en heb alleen de electromotor opgewardeerd naar een Scorpion motor.
Deze tor kost 88 euro bij rc market en heeft 2200 watt! De motor blijft koel net als de lipo's en ik vlieg zelfs nog met een standaard 75 ampere Align regelaar welke maximaal 60 graden wordt in de zomer na 6 minuten hoveren.
Ik gebruik een 15 tands pinion met de standaard 170t maingear.
En vlieg met 2050 toeren. Ik kan er lekker mee knallen alsof het op de simulater is.
De motor kakt bij mij niet in.
HK-4025-1100KV*-*Scorpion*Motors

Grt,
Eric.

vamorgen bij flycam een trex 600 esp kit gehaalt.
gisteren bij het postkantoor me spartan ds760 gyro afgehaalt
en zo net 3 align ds610 servo's besteld en een Futaba S9254 tail servo

:D:D:D

stef

Back