trex 600 knalt uiteen

Als er een link van je bladhouder zou zijn losgekomen dan had je dat wel gehoord. Als je blad dan opeens haaks gaat staan levert dat een nogal specifiek en onplezierig geluid op... zoals gemerkt bij de trex 500 van Werner..

Maar exploderend zoals dit?

zo ongeveer als dit ja:shock:

Laatst bewerkt door een moderator:
heli is air born again:D

merk nu na 1 lipo te hebben gehooverd dat mijn esc vrij heet word deze zou toch koel moeten blijven of niet?
bij mijn trex 500 blijft deze lauw warm

mijn esc als volgende in gesteld

brake off
baterij type : 6s lipo
acceleratie : soft start
onder voltage : reduce power
timing : automatisch
switching frequency : 8KHz (goed voor alle type 2 polige moter)
ik denk dat hier de fout zit volgens mij heb ik een 3 polige moter (3 draden)

active RPM control : off

ik heb deze moter HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy T600 Brushless Outrunner for 600 Heli (1100kv)
en deze ESC HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy dlux 120A HV Brushless Speed Controller (OPTO)

kan iemand mij helpen
m.v.g Nick

Als 'we' het over polen hebben, of wanneer regelaar of calculator naar aantal polen vraagt, wordt het aantal magneetpolen bedoeld. En het aantal magneetpolen in motoren is altijd een veelvoud van 2 (statorpolen altijd een veelvoud van 3).

Als 'we' het over polen hebben, of wanneer regelaar of calculator naar aantal polen vraagt, wordt het aantal magneetpolen bedoeld. En het aantal magneetpolen in motoren is altijd een veelvoud van 2 (statorpolen altijd een veelvoud van 3).

oke dat wist ik niet dus 2 polig is goed
magneet een + en een - pool of begrijp ik dit verkeerd

6pS_8-10pR-E.JPG

Het plaatje dat ik gaf, is een buitenloper, met magneetpolen samengesteld uit drie magneten.
Je telt het aantal magneten in de buitenmantel, niet het aantal tanden of spoelen op de stator. Zie plaatjes en animaties in dit bericht
[167452] 1e-vliegtuig

Laatst bewerkt door een moderator:
in de beschrijving van mijn esc staat
the controller has two switching freqency modes.
8KHz is good for ALL types of two pole moter
16KHz is good for multi pole moters

na mijn mening moet ik dus 16KHz instellen
de T600 is een 8 pole moter

Laatst bewerkt:
heb de esc opnieuw proberen in te stellen
op 16KHz i.p.v 8KHz geen succes kan dan niet in idle vliegen geeft rare geluiden:D

ook de timing veranderd
eerst op automatisch esc word heet
automatisch werkt perfect voor alle types brushless moters(volgens beschrijving)

medium nog niet probeerd (7 graden voor multipole moters volgens beschrijving)

high esc word ook heet (30graden voor out runner moters volgens beschrijving)

is er dan niemand die mij hier mee kan helpen:help:

Back