trex 600 met Airwolf

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door Frenzul, 11 okt 2017.

  1. Frenzul

    Frenzul

    Lid geworden:
    17 sep 2017
    Berichten:
    207
    Locatie:
    nieuwleusen
    vraag
    ik ben aan het twijfelen of ik de wolf met popnagels ga uitvoeren.
    deze heb ik gevonden op de site van vario:
    [​IMG]

    nu moet je deze boren!
    maakt dit nog uit voor de romp qua stevigheid enzo??

    of zijn er betere / mooiere alternatieven?
    groet johan
     
  2. jaspers

    jaspers

    Lid geworden:
    11 sep 2008
    Berichten:
    89
    Locatie:
    den haag
    heb deze ook in mn long ranger zitten kwa stevig heid merk ik er niet zoveel van. ga zo ook in mn star ranger zetten . ze doen ook enkel lijm drupels plaatsen staan ook op de vario site
    gr jasper
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    qua sterkte maakt het niet uit.

    punt is alleen dat het gewoon veel werk is.
    boren, sec lijm, pieletje erin. en dat 10.000 keer.

    andere optie is inderdaad met houtlijm(dacht ik), de kunst is daarbij dan wel dat je consequent dezelfde maat druppel maakt, en op 1 lijn.
     
  4. Ralphie

    Ralphie

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rhoon
    Respect hoor om zo veel werk te steken in het bouwen.
    Wat ik vaak zie is dat mensen heel veel tijd geld en liefde hebben gestoken in een model.
    En daarna niet meer vliegen ermee. Stel dat....... dan is alles zonde geweest.
    Maar ieder zijn ding.
    De een geniet van het bouwen. De ander van juist zo weinig mogelijk bouwen en zo veel mogelijk vliegen.
     
  5. MDM

    MDM

    Lid geworden:
    14 jul 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    VLAANDEREN
    zelf heb ik het met houtlijm gedaan op mijn Jet Ranger.
    Je neemt een injectiespuit met een korte naald. Je vult de spuit met houtlijm.
    Je trekt dan een potloodlijn waar de rivetten moeten komen.
    Daarna heb ik met de printer een blad geprint met allemaal driehoekjes op de afstand dat ik de rivetten wou.
    dat blad in repen gesneden en telkens zo'n reep net onder de lijn vastgezet met kleefband.
    Nu kan je mooi telkens boven elk puntje van de driehoek een druppel lijm op je romp zetten. Zo behoudt je mooi altijd dezelfde afstand.
    Het voordeel hiervan is dat, mocht er ergens ééntje te dik uitvallen, je dit de dag erna heel makkelijk kan verwijderen en een nieuwe plaatsen.
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Vario verkoopt nog een alternatief: een soort van stickertjes, die relatief gezien ERG eenvoudig aan te brengen zijn. dat doe je als allerlaatste vóór de primer laag, dus nadat je plamuren, schuren, filler, schuren, etc etc allemaal gehad hebt.
    Dan zet je die stickertjes er op (Vario noemt ze "Klebenieten"), en daarna zet je de kunststofprimer, en daarna de kleurlaag er overheen.

    Het nadeel is dat je niet zelf de onderlinge afstand tussen de nagels kunt bepalen (je kunt uit twee afstanden kiezen door de vellen OF in de lengte, OF diagonaal in stroken te knippen), maar het voordeel is dat je in een a twee middagen die dingen op hun plek hebt zitten.

    Ze zijn vrij plat, en ik vind ze er persoonlijk veel realistischer uitzien dan de bolle klinknagels, die mijns inziens onrealistisch groot zijn. Helaas doet de onderlinge afstand dan weer minder mooi aan, maar dat hangt ook sterk af van de schaal van je model.

    Ik heb mijn Cobra met deze klebenieten gedaan.
     
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Ik heb ook eens een model met klebenieten gedaan en heb regelmatig voorgehad dat er 1 tj of 2 op de rij bleven plakken aan het papier ipv van op de romp . Heb ik nu "oude " gehad of zo :weetnie:
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Daar had ik ook wel een beetje last van, tot ik in plaats van met de vingertop de boel aan te drukken, een kogellager gebruikte als "deegroller"...
    Dan nog moet je meerdere keren met die rol er overheen, maar als ze eenmaal zitten, zitten ze.

    De truuk is namelijk, dat als je met je vingertop de boel aanwrijft, je de plakkertjes een beetje heen en weer schuift (wrijving tussen plakker en vingertop). Dat breekt de verkleving weer. Met de kogellager heb je daar veel minder last van, en omdat dat lager van staal is, druk je ook veel harder aan.
     
    guyken vindt dit leuk.
  9. MDM

    MDM

    Lid geworden:
    14 jul 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    VLAANDEREN
    een goedkopere oplossing dan de Vario klebenieten is ze in een lettershop laten printen!
     
  10. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Inderdaad.. niet vergeten van te vliegen ook niet.. of 2 helikopters dan, 1 om regelmatig mee te vliegen ( bvb die 550x ;) ) en de schaalheli om af en toe mee te vliegen :)
     
  11. Frenzul

    Frenzul

    Lid geworden:
    17 sep 2017
    Berichten:
    207
    Locatie:
    nieuwleusen
    idd wel vliegen vlieg nu met de trex 600 zonder schaal, deze is nog niet klaar.;)

    een tweede heli is ideaal o_O
     
  12. jaspers

    jaspers

    Lid geworden:
    11 sep 2008
    Berichten:
    89
    Locatie:
    den haag
    20171108_224321.jpg 20171108_224258.jpg ben zelf nu bezig met mn jet ranger tis ff wat werk maar ziet er dan ook wel weer leuk uit ;)
     
  13. Frenzul

    Frenzul

    Lid geworden:
    17 sep 2017
    Berichten:
    207
    Locatie:
    nieuwleusen
    nu de drukke dagen bijna voorbij zijn heb ik gekeken of de heli in de schaal past.
    Ja hoor hij past erin.
    voor een blokje en achter niets zo lijkt het mechaniek er wel recht in te zitten.

    IMG_3010.jpg IMG_3011.jpg
     
    helihenk, jjdehaan, renetl50 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat lijkt er prima in te zitten, toch?
     
  15. Frenzul

    Frenzul

    Lid geworden:
    17 sep 2017
    Berichten:
    207
    Locatie:
    nieuwleusen
    einde van deze bouw. De heli is onverwachts verkocht. Niet een geheel klaar maar de nieuwe eigenaar was helemaal in zijn nopjes
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Heb je nog foto's van hoe ver de bouw gevorderd is sinds 29 Dec vorig jaar?
     
  17. Frenzul

    Frenzul

    Lid geworden:
    17 sep 2017
    Berichten:
    207
    Locatie:
    nieuwleusen
    Nee helaas geen foto’s genomen van hoe deze is weggegaan. Achteraf wel spijt van. Niet getreurd er staat een nieuw project in de pen
     

Deel Deze Pagina