Trex 600 upgraden?

Tja, ik weet t echt niet hoor. maar jij zei letterlijk: Koop wat servohorens waarbij je de kogel op 11mm kan monteren. als je een armpje heb van 15mm, kan je die kogels trouwens vast wel op 11 mm schroeven hoor....

Iig, mogelijk hielp je hem dus niet die euro's uitsparen, maar juist extra euro's uitgeven, omdat je nog geen flauw idee had op welke afstand de kogels moesten. als je het nl wel had geweten had je geweten dat het bij een T600 ze bij een standaard sterhoorn op het 2e kogeltje van binnen moeten, en dat is 9.5mm;)

Kolere, waar gaat het hier om?

Het einddoel is dat de heli goed vliegt..
Met mn 3g's moet je zelf een beetje vogelen wat de beste afstand is, maar met wat gezond verstand kom je daar echt we uit

Microbeast en vstabi geven blijkbaar aan wat een goede geometrie is, dus neem ik zomaar aan dat iemand tijdens afstellen echt wel in de gaten houdt of dit in orde is...
Zo niet kom je daar tijdens het vliegen vanzelf achter...

Komt diegene daar niet achter, heeft hij blijkbaar een andere manier van sturen, of vind hij dat gewoon lekker sturen

Ik heb wel eens ergens gelezen dat de top 3d piloten wel eens e stabilisatie op hun heli hadden zitten, maar niet hadden afgesteld
Blijkbaar voor niemand vliegbaar, maar voor hun blijkbaar geen punt

Daarom is het toch ook jouw heli?

Ik weet zeker dat een aantal van mijn ball afstanden ook niet overeenkomen met de handleiding, maar het werkt wel voor mij..

Ik heb nogal wat losgemaakt lees ik zo na mijn vakantie!! , kheb mijn onderdeeltjes nog steeds niet, ik ga eerst het verschil eens uitproberen met alleen de 401 icm de nieuwe servo's, om dan waarschijnlijk toch vrij snel de beast-x te kopen, en zo nodig de fbl kop

Voor de servo armpjes gebruik ik in eerste instantie de standaard align set up, dat functioneert pima samen met een gyro, als ik fbl ga word dit kritieker lijkt mij.

Je hebt van align tegenwoordig ook speciale servo wielen, waarmee je e.e.a. redelijk goed in kunt stellen.

Bij mijn 3g zaten die bij de set, maar ze zijn ook los te krijgen.

En waar je bij de kop even op moet letten, is dat de meeste fbl koppen de afstand vanaf het hart bladhouder naar het aangrijppunt van de link (volg je hem nog :mrgreen:) is de afstand groter dan bij fb koppen
Dit is om de servo's wat te ontlasten, en de geometrie wat beter te krijgen.
Is bij jou de afstand al goed, hoef je niet perse een andere kop.
Is de afstand een beetje kort, dan kan het een overweging worden.

sooowww,ik heb het getest. dat is een wereld van verschil, het zal wel niet bij servo's blijven heb ik al gezien.
het motor toerental stort in, gyro is denk ik dus niet het grootste probleem. hmmm andere motor /regelaar?
Maar dan? met het oog op eventueel een andere heli een veel dikkere regelaar kopen als daadwerkelijk nodig is voor de trex600, zodat ik deze tzt mee kan nemen naar de volgende heli?

toeren gaat beetje inzakken bij tictoc? of stort ie echt in als je gewoon achtjes vliegt?

Std motor, volgens mij 30C accu's van SLS en Roxxy, std regelaar. Het waaide wel behoorlijk, dus dat maakt het er niet makkelijker op voor de heli.

Ik zeg investeren in een dikkere motor;-). Anders kan je net zo goed je hele aandrijving upgraden, en dan kan je net zo goed een mooie 90er kopen;-)

Ik heb zojuist mijn bladpitch gemeten en tot de conclusie gekomen dat positief15 graden en negatief-7gr ongeveer is. Dat moet ik eerst maar eens recht zetten!!
Dan de vraag "post je setup eens", well.: het betreft een 600ESP uit de doos, dus carbon align bladen, bl650 motor, 100A align regelaar, zelf heb ik de 401 met de S9254, op de swash 3x Spectrum H6040 0.08sec 60gr 12kg/cm bij 6V, 30C 4500 Roxxy lipo's.

dus nu Beast X of V-Bar ??

Krijg ik met een dikke scorpion geen problemen met de akkus en regelaar, met fbl creeer je toch eigenlijk ook al indirect meer vermogen

Laatst bewerkt:
Vbar. Nadeel: pc benodigt, of de 100 euro dure control panel. Voordeel: stabieler en makkelijker af te stellen dan BeastX.. Vbar is plaatjes volgen op je beeldscherm.

De 1 vind Vbar beter en de ander Beastx Ik geloof wel dat Vbar wat meer voor is op zijn tijd maar Beastx is getting there to;)

Geloof me PieterBas, als jij het zaterdag gezien hebt duurt t 2 dagen voordat je over bent.. Hihaaa

Daar zijn we weer, de servo's bevallen goed, even wat correcties moeten doen mbt de afstelling.
Maar nu was ik dit weekend aan het vliegen, en precies op volle snelheid brak mijn motor as, dusss, nu heb ik een nieuwe motor nodig. de verdere schade is erg meegevallen gelukkig.
Welke motor zouden jullie aan kunnen bevelen?

Ik hoor overigens goede geluiden over scorpion

het is mijn motor as die in de behuizing gebroken is. Ik heb hem open gezaagd, aan de hand van het breukvlak kan je zien dat het vermoeing van het materiaal is.
Het kwam niet door mijn top prestaties helaas.

Back