trex 600

Heren een vraag ik was vandaag aan het vliegen met de trex 600npro.
Maar na het vliegen wou ik de bladen in de bladhouder doen maar ik kon ze niet in hoogte veranderen het leek wel dat de servo's blokkeerden na de zender en heli aangezet te hebben gevolgd door een knak geluid ging alles weer.
Nu thuis aangekomen en nader onderzocht blijkt dat de servo's na het uitzetten van de heli de swash zover laat zakken dat de pinnetjes uit de washout base komen .
Hoe dit nu oplossen .
mvg Rob

Waarschijnlijk heb je de bladen in een beetje gekke positie gebracht bij het naar elkaar brengen voor de bladeholder. Bij -12/+12 pitch blijft de swashdriver mooi in de pinnetjes zitten?

Welke servo's gebruik je? Als het hele zooitje dus naar beneden gaat(zonder stroom) heb je ontzettend soepele servo's met amper weerstand en lekkere soepele kop. Normaal komt dit niet voor, servo's zijn 100% in orde?

servo's zijn nieuw align ds610.
Ik heb nagedacht ik heb de heli uitgezet op het veld en hem daarna opgepakt aan de kop waarschijnlijk heb ik de bladen helemaal negatief pitch geduwt.
Toen ik de bladen dicht vouwde heb ik de nick servo waarschijnlijk helemaal vol up geduwd waardoor dit is gebeurd.
Zou een extra collar onder de swash dit niet oplossen of is dit niet goed voor de swach plate lager.

De Align servo's lopen inderdaad erg soepel zonder spanning (heb zelf savöx maar is hetzelfde).
Ik zou er persoonlijk niets aan veranderen.
Alleen maar extra gewicht en je weet niet wat het verder gaat doen.
Gewoon goed opletten als je je bladen naar achter vouwt en ze in de bladehouder stopt dat je ze vlak houd zodat de swash niet te ver zakt, en je lipo ontkoppelen als je hem mee naar huis neemt.
Zal niet de eerste zijn die de schakelaar per ongeluk raakt en er spanning opzet terwijl de bladen naar achter gevouwen zitten, dan kan je je servo's namelijk wel weggooien :).
Verder kan er weinig gebeuren volgens mij.

Het "knak geluid" zegt eigenlijk al genoeg.
Zoek eens verder wat dat veroorzaakt kan hebben, misschien is er nu een servo defect.
..
EricW zegt het al, je heli aanzetten met de bladen opgevouwen in je bladhouder SLOOPT servo's!

Grt,
Eric.

Vliegen doet hij nu prima .
Moet alweer naar w&w tanken en zal een dezer dagen de governor gaan aansluiten.
De knak kwam volgens mij dat de washout base terug schoot in de pinnetjes.
Servo's thuis geprobeert en niets te merken werken prima en vooral soepel.
mvg Rob

Ja nog steeds zonder governer ,heb het lcd schermpje pas binnen.
Ik heb mijn elektro heli's ook altijd met gas curve gevlogen.
Hij bevalt prima.
Fimpje zal ik ook nog wel eens voor zorgen.
Groeten Rob

Let ook goed op de positionering van de pennetjes t.o.v. de meenemer bij het inschakelen van de heli. Als ze buiten de geleiding vallen beweegt alles soepel maar komt je aansturing op de rotor zón 30 graden verdraaid aan. Je merkt het direct bij het loskomen. Voorgaande zelf ervaren en dan is de heli enkel nog te sturen op ervaring.

Laatst bewerkt:
@ Bart

Je voor doen lasof je vies bent van methanol,maar als de gelegen heid zich voordoet
toch stiekem even eraan gaan snuiven.ha ha ha

groetjes Hans

Het "knak geluid" zegt eigenlijk al genoeg.
Zoek eens verder wat dat veroorzaakt kan hebben, misschien is er nu een servo defect.
..
EricW zegt het al, je heli aanzetten met de bladen opgevouwen in je bladhouder SLOOPT servo's!

Grt,
Eric.

Niet alleen servo's, ook je ESC / BEC en Gyro kan je ermee slopen als het lang genoeg duurt

Back