Trex 600CF het raam uit?

Een tijdje terug is mijn Trex 600 omgevallen in de auto, wat een kromme hoofdas tot gevolg had.
Klink niet zo erg opzich, maar heb onderhand de volgende dingen al vervangen:

Hoofdas
Blad-as
Complete kop
Hoofdas-lagers
Flybar
Paddles

Na alles 100 keer te hebben nagemeten, kan ik eigenlijk alleen maar de conclusie trekken dat mijn de kop nu nog meer heen en weer slingert (al duidelijk zichtbaar bij het laagst haalbare toerental), en dan zitten de bladen er nog niet eens op.......

Heeft iemand nog een idee waar ik in godsnaam naar zou kunnen kijken, want ik word hier echt moedeloos van.... en arm :(

Alvast bedankt.

Trex 600E? De skids van deze heli zijn behoorlijk flexibel dus bij het optoeren begint de heli hierop gigantisch te waggelen. De bladen zijn dan nog niet helemaal uitgelijnd dus heb je een onbalans waardoor hij dus helemaal begint te wankelen.

Is het probleem weg tijdens/na het vliegen? Bladen te strak?

Groeten,
Tjerk ;)

Ik snap niet hoe je de mainshaft krom krijgt als de heli omvalt in de auto? Moet een beste smak zijn geweest...?

Centerhub is inderdaad vervangen, nu eerst de as er maar weer uit trekken en kijken of ik misschien een kromme heb meegekregen.
De flybar staat netjes uitgelijnd, paddles heb ik er voor de test nog afgelaten.

Nou das weer duidelijk, kromme hoofdas :(

Dit is nu dus de 3e die krom uit de verpakking komt (andere 2 wel gechecked voordat ik em erin zou zetten)

Op deze vraag ga je waarschijnlijk weer allerlei links naar winkels als resultaat krijgen, vrij nutteloos als je het mij vraagt, en moet ik weer met de bezem aan de gang.

In principe horen ze mooi recht te zijn, je hebt gewoon pech.
Ik zou terug gaan naar de winkel of ze direct terug sturen.
Een Ø10 mm as van staal gaat ook niet krom door het omvallen van je heli in de auto trouwens, tenzij je je auto met 60 km uur tegen een boom hebt geparkeerd met de heli op de achterbank :mrgreen:
Als ik trouwens een onderdeel plaats kijk ik het eerst helemaal na.
Je bent niet de eerste die dit meemaakt.
Als je het bij een "echte" winkel haalt kan je het gelijk uit de verpakking trekken, de toonbank is meestal van glas en dus zeker vlak ;).

Laatst bewerkt:
Lol

Zoek er 1 op waar je gewoon binnen kan lopen, en in je handen kan pakken wat ze verkopen

De analoge oplossing voor een digitaal probleem :mrgreen:

3e uit de verpakking krom???? lijkt me erg stug... tis 10mm gehard staal!... denk eerder dat je headblock krom is...

Back