trex 700 6s of 12s

Goedeavond,

Is het mogelijk om de trex 700 op en 6cells accu te vliegen? Of is 12cells eigenlijk vereist?

Zo ja welke head speeds zouden jullie gebruiken?

Mvg Justin

De 700 is voornamelijk gemaakt voor 12s.
Ik heb laatst n enkele 6s geprobeerd en dan heb je op 100% gas een hs van net boven de 1000. Rustig rondvliegen, verder kun je er eigenlijk niet mee.

6S is mogelijk maar dan heb je gewoon niet het vermogen zoals je dat met een 12S hebt. Ook de pinion moet je aanpassen om het toerental op te schroeven. Of je kan voor een andere motor gaan zoals bijvoorbeeld een 600MX voor 6S.

Vermogen heb je niet maar je kan er wel mee rondvliegen.

Volgende nadeel is dat de amperes door het dak vliegen

Je hebt gewoon een bepaalde hoeveelheid energie nodig om dat ding te vliegen.
Die is gewoon nodig, of je nu op 6s of op 12s vliegt.

Dus als je het voltage verlaagt, gaan dus de amperes omhoog.
Daar moet je wel even de regelaar op aanpassen.

Alles super antwoorden,

en die van mij:
met 6 S doe je wat je wil,
maar de effect is nog minder vliegtijd,
en dat is wat wij überhaupt niet willen,

groetjes van Heli-Uwe

Als je op 6s gaat vliegen, kies dan wel voor een enkele 6s (dus niet je twee accu's van 12s1p naar 6s2p omzetten).
Anders heb je erg veel draagkracht nodig en vlieg je niet zo lang.
Op een enkele 6s accu is je gewicht dusdanig lager, dat je prima kunt vliegen, zelfs langer dan met 12s op een 'normaal' toerental.

Motor en pinion hoef je NIET te veranderen!

Ok, dit zijn dan wel andere 700 size heli's maar voor je T-rex geldt hetzelfde.

Tim

Laatst bewerkt door een moderator:
Het was inderdaad de vraag of 2 pakketten parrallel of in serie.
Het is de bedoeling dat ik zo lang mogelijk kan vliegen. Hier komt namelijk een camera onder te hangen.

Is het volgens jullie mogelijk om een half uur vliegtijd te halen op 1 accupack?
Of wat is volgens jullie de maximale tijd? Dit gaat wel om rustig cruisen dan.

Kijk, daar veranderd het verhaal ;) Ik stel een hexacopter voor :p Vliegtijd 40 min!
MikroKopter - flight time contest on Vimeo

Maar wat betreft de 700, alles moet op elkaar ingestemd zijn. Je moet uitzoeken bij welk toerental en belasting de motor het meest efficiënt vermogen levert. Daarnaast moet je zorgen dat het toerental van de rotor niet te hoog is. asymmetrische (schaal)bladen helpen ook. 6S, 7S, 8S.... even proberen wat het beste werkt.

Omdat je er ook een camera onder wilt hangen verwacht ik niet dat je meer vliegtijd dan 15 minuten zal halen bij een normale setup. Heli's zijn nu eenmaal een stuk inefficiënter dan multicopters.

Waarom zou je t willen.. 12s met een lager KV motor doet exact hetzelfde, en een stuk zuiniger ook nog....;)

wil je lang cruisen, gewoon 12s nemen, en een motor kopen(of wikkelen op een lager KV. daar ga je de langste vliegtijd door krijgen door minder vliegen.

Idd, gewoon 12s vliegen maar wel afstellen voor een lage headspeed. Dit door je vertanding aan te passen, en een goede regelaar nemen. Verder helpen assymetrische bladen erg veel (onderschat dit niet!). Een goede 3D heli zou met lage headspeed al 15 minuten moeten halen, een cameraheli zou meer moeten kunnen.

Back