Trex 700 conversie naar benzine

Hallo,

Ik heb een vraagje.
Is er hier iemand die een trex 700 heeft omgebouwd naar benzine?
De set van Helibug bedoel ik.
Ik heb dit resent gedaan en het ziet er zeer gelikt uit maar heb een probleem met de koppeling,die slipt door:confused:.

Contact gehad met Helibug en die dacht dat ik een te laag torental draaide om genoeg headspeed te krijgen waardoor de koppeling slipt.:rolleyes:
Een lynx koppeling erin (heavy duty) maar nog stees het zelfde liedje. Ga er nu een voering van vario inlijmen (deze is wat dikker) en hoop dat hij hiermee eerder aangrijpt.

Heeft iemand nog andere suggesties?

O ja, ik heb bij de orginele ook nog wat moertjes erop gelast aan de binnenzijde waardoor je wat meer g-krachten zou verwachten maar ook zonder resultaat. (misschien toch het toerental te laag)?

Ik zie de oplossingen graag tegemoet.:D

Groetjes Bonkie.

Weet ik eigenlijk niet omdat ik dat nog niet heb gemeten. de koppeling begint al te slippen bij het opstijgen. Heb dit pas een paar keer geprobeerd maar het probleem blijft.Hij is namelijk brandnieuw.

Ga er een dikkere clutchlinner in lijmen van vario die de clutchgab (ruimte) beter opvult. samen met de lynx koppeling en een hoger toerental hoop ik van het probleem af te zijn.

Vlieg ook een vario benzine trainer maar heb hier nooit problemen mee gehad.

Denk dat het hem in de headspeed zit. Ga het maar weer eens proberen als alles binnen is. Als dat niets wordt ga ik er een koppeling van Quikuk inzetten,dit zou ook moeten werken.

Laat wel iets weten.

Ik heb zelf een quickuk en die pakt heel snel op met een nieuwe liner erin.
weliswaar wel op nitro, maar hij pakt veel sneller dan de align koppeling.

Benzine is wat "lomper" zeg maar,... meer koppel en bij lagere toeren dan bij de methanol motoren.
Vandaar dat er voldoende toeren moet zijn om een volledige aangrijping te krijgen van de clutch.
Wat is je overbrenging/tandwielverhouding?

Grt,
Eric.

Ik zal wel wat foto's posten als ik er aan toekom.

Er zit een 20t pinion op en een naar mijn mening even groot ,groot tandwiel.

PB me even voor wat meer info over de conversie wat internetadres betreft. Maar ik denk dat jullie het al weten waar het te krijgen is.

Ook is er een nieuwe set uit met een koppeling van een hpi baja erin.

Schijnt nog beter te zijn.

Ga het nu proberen met een vario liner en de lynx.

Laterrrrr.

Na, heb het net geprobeerd met een orginele linner maar deze lag er binnen 10 min uit.:mad: denk dat de lijm die ik heb gebruikt niet geschikt was voor deze klus. De linner van vario paste trouwens niet. Denk door het slippen er te veel warmte ontstaat en daardoor de lijm loslaat.

Ga nu een Quik uk koppeling bestellen en dan maar hopen.

Als dat niet gaat dan ben ik er klaar mee en ga dan maar een set bestellen met de nieuwe koppelingsupdate.

Ps de tijd dat ik er mee vloog was fantastisch maar helaas voor korte duur.

Laterrrrrrr.

Is er niemand bij je in de buurt die de toeren van je heli kan opmeten.
Als je veels te laag in toeren zit (throttle curve) dan krijgt de koppeling niet de kans om goed aan te grijpen namelijk.

Grt,
Eric.

Koppeling hpi

Ik heb de laatste keer genoeg toeren gehad,dit weet ik zeker.

Maar einde discussie want ik heb de nieuwe set besteld bij HeBu.

Was er klaar mee zullen we maar zeggen.:???:

Die laatste gaat met een koppeling werken als in een bv hpi baja.

Dus in de bell geen linner meer maar een koppelingsschoen waar de voering opzit.

Een bewezen systeem voor Zenoha motors.

Laat er wel iets van zien als het klaar is.

Laterrrrrrr.

einde discussie? :0)
Ik biedt je alleen wat hulp aan..
Ik vlieg met alleen maar benzine heli's en heb nog nooit een koppeling kunnen laten sneuvelen.
Ik ben bekend met de Zenoah koppelingen in Fg auto's, ik heb alleen nog niet mee gemaakt dat een auto-koppeling nodig is in een heli.
Kun je aan je clutch zien op welk deel deze aangrijpt?
Zijn bijvoorbeeld alleen de tippen van de clutch glimmend of blauw?

Grt

einde discussie?

Dit had niet met jou te maken hoor! :D Ik waardeer je hulp juist zeer maar was er voor mezelf een beetje klaar mee zeg maar en was dus meer een uitrdrukking naar mezelf toe. sorry.

Wat betreft het probleem,zoek maar eens op forums dan zie je dat ik niet de enige ben met de conversieset vs t- rex 700.

De koppeling grijpt meer in het midden van de koppeling aan dan op andere plaatsen omdat je dat inderdaad kunt zien dat deze ier blauwer is dan de rest.

Ik denk dat de fg koppeling een bewezen systeem is en ben er van overtuigd dat dit gaat werken.

Waar lijm jij de linners mee in?

Baal er van dat ze 2 weken later een nieuwe set uitbrengen na aankoop van de huidige. Ze hadden ook even kunnen zeggen dat er een andere uitkomt waardoor ik misschien een andere keuze had kunnen maken. Maarja ze moesten er zeker vanaf.

Groetjes.

Laatst bewerkt:
Je hebt me niet gekwetst hoor, zeker niet.
Ik heb de voering/liner nog nooit hoeven vervangen, maar stel me zo voor dat je de clutchbell eerst goed moet opruwen aan de binnenzijde voordat je met de juiste lijm aan de gang gaat.
Welke lijm heb je gebruikt?

Eric.

Ik heb de 2-k lijm gebruikt van Bizon. Misschien had ik de 2-k lijm moeten gebruiken die vario adviseerd, met een eindsterkte van 300nm/cm.?

Ga er geen energie meer insteken,wacht de nieuwe kit af van HEBU.

Groetjes en allemaal bedankt voor de belangstelliung en de tips.

Erik.

Koppeling schoenen voor een Zenoah enkel lijmen met speciale lijm die in de oven moet gebakken worden om correct te kleven ... 15 jaar 1/5 scale car racing leer je dat :-)
Iets anders lost onmiddelijk door de temperatuur (paar 100's C).

Maar idd vreemd dat je problemen had met de originele, en tooltje zoals een PET2000X is handing om koppelings - toerental af te lezen /in te stellen (bij adjustable clutch)

Boris

foto's

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back