Trex 700 conversie naar benzine

Hallo,
Heb je misschien nog wat foto's van wat dichterbij?
Het is een pracht heli met een mooie smalle romp hoor!.

Ik zie dat je de retour brandstofslang, degene aangesloten net naast de primer bulb in de vrije lucht hebt hangen. Dit is niet de juiste manier, deze slang moet als retour terug naar de brandstoftank.
En je hebt een brandstoffilter in de aanvoer slang naar de carburateur, die kun je er beter tussenuit halen, deze slang van tank naar carb is het beste uit 1 stuk.
Een filter op deze plek wordt de oorzaak dat bij de eerste de beste loop of flip na een tankbeurd er een luchtbel naar de carburateur schiet. Wat resulteerd in het aflaan tijdens de flip....
Iets wat je niet wilt bij het net op zn kop hangen ... is zeer slecht voor je ondergoed :0)
Als filter gebruik je het beste een filtclunk in je tank. (en in je tankstation)
Hetzelfde geldt voor een aansluiting met een T in deze brandstof aanvoerslang.
De tank vul je met een T in de retourslang of in de tank rechtstreeks.
Heb je ook een aansluiting op de tank voor de ontluchting?.
Je hebt dus minimaal 3 aansluitingen op je tank nodig.

Grt,
Eric.

Hallo,Om te beginnen vliegt de heli perfect.

wat de slang betreft, die daar los hangt ,die hoeft van mij niet terug naar de tank. Dat beetje benzine wat er uitkomt ,als ik pomp, mag van mij terug de natuur in.

Heb een filtclunk in de tank dus die ander zou er in principe uit kunnen ja. heb er ook een op mijn brandstof voorraad zitten. (vlieg met deze jongen niet al te lang op zijn kop buiten een looping).

De ont/ be-luchting van de tank zit gewoon hoog en droog onder de kap. Bij een looping (als er dan al iets uitkomt) zal er niet of nauwelijks iets kunnen ontsnappen.

Heb een vario benzinetrainer daar zitten inderdaad 3 aansluitingen op maar ik vind het prima gaan zo. Bedankt voor je bezorgdheid. Zal de extra filter er tussenuit halen.Foto's volgen.Laterrrrrrrr

Mij interesseert het ook wel eigenlijk.
Ik vraag me af, is hier dan ook nog gewoon 3d mee te vliegen? Of kan hij bijvoorbeeld niet zo lang inverted vliegen ofzo, door dat hij dan geen benzine meer krijgt ofzo?

ikzelf heb ook een zenoah g260pum gekocht, nitromotor is zand in gekomen en heeft revisie nodig. werd ook gek van het afstellen als er 5 graden verschil in weer was.
De conversiekit van gasserman is onderweg.

de gasserman is binnen en heb de heli omgebouwd , zit alleen met 1 of eigenlijk 2 dingen.
gas zit aan de andere kant dan de nitro.
ik kan dus de staartservo voor de gas gebruik en dan de lange slang met hevel en aan de andere kant.
ik heb een karbonplaatje over waar een servo in kan en een metalenblok maar de handleiding van gasserman zegt niets over deze 2 delen of hoe ik de staart en gas servo moet aansluiten, zal ze eens mailen.

brandstofslangen ben ik ook nog niet uit , zal bovenstaande maar eens goed gaan lezen.

Hallo ekoning,
Wat voor een staart servo gebruik je nu?
Kwa brandstofslang, ien ieder geval nooit siliconen slang gebruiken, siliconen lost op in benzine.
Vario verkoopt benzine slang en noemt dit Tygon.

Grt
Eric.

staartservo is een align ds650
ik heb goede brandstofslang

ik heb een gforce tail servo mount gevonden die je achterop het frame plaatst dan hoef je niets te zagen enzo.

damn , een vriend van me stopt met zijn heli hobby dus heb er nu 8 heli's bij waaronder een 700 gasserman met zenoah 230 benzine vliegklaar.

Deze jonge man kan beter vliegen dan sommige leden hier :D
Niet grof bedoelt want ik ben ook geen ervaring in de heli sector

[URL="
Year Old Justin Jee (Justin Chi) - RC Heli Stick Movement - Sep 2006 - YouTube[/URL]

Tis idd een leuk filmpje maar wat doet het in een draadje van Trex700 conversie naar Benzine???;)

Greetz,

Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Back