Trex 700N pro

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door jairfaizal, 7 feb 2015.

  1. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Hallo

    Ik heb een probleempje met een 700n pro die ik laatst heb aangeschaft, had hem helemaal uit elkaar gehaald inclusief de motor.
    Nu heb ik de motor weer in elkaar gezet alles weer aangesloten maar de motor wil niet gaan draaien.

    De 2in1 van align zegt dat de glowplug goed werkt een orange en groen lampje branden.

    Zit het soms in dat de motor uit elkaar is geweest en leeg is?

    Wie kan me hiermee helpen?

    ps: tis me eerste nitro
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    die lampjes aan de 2in1 zijn vlg. mij geen garantie dat de glowplug-plug goed is,
    liefer de plug eens uit halen en buiten de motor testen ...

    ik zou iemand om hulp vragen voor instellen van de "eerste nitro"
    of tenminste goed lezen en informeren (Jupiter Venlo voor motor afstellen enzv.)

    iig laat de motor goed roken, en let op de temperatur !

    Mfg, Uwe
     
  3. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Heb net glowplug eruit gehaald en zo getest nou die gloeit wel.
     
  4. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    motor met de hand middels starpen draaien en de uitlaat dicht houden,
    daar kan je zien, dat brandstof door de slang richting de motor komt,
    niet te veel, de motor is zo verzopen,
    alleen de brandstof tot naar de motor pompen,
    dan de motor starten,
    doe de bladen afhalen bij het eerste starten !

    Mfg, Uwe
     
  5. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Er is dus een probleem met aanvoer van brandstof heb het geprobeerd met de hand draaien en uitlaat dicht houden maar er komt geen brandstof door het slangetje naar de motor.
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Zo gaat dat ook niet: met de hand draai je veel te langzaam.

    Daar moet je echt even de starter voor gebruiken. Uitlaat dicht houden, en een paar seconden de starter er op. Een paar is dus max twee....

    Het gaat overigens over het algemeen makkelijker als je eerst de starter er op zet, en dan kort je vinger voor de uitlaat houdt. Dat is beter te doseren.

    Als het gas helemaal dicht staat, gebeurt er sowiso niets, en als die motor lang gedraaid heeft, kan het zijn dat de stationair sproeier dicht zit met ingedikte olie.

    Dus tijdens deze test even het gas vol open zetten (en zeker weten dat er geen stroom op de plug staat)

    De plug moet er wel in zitten, want zonder plug blaast de uitlaatdruk door het pluggat naar buiten en gebeurt er ook helemaal niks...

    Succes!

    Groet, Bert

    PS: denk er wel om, dat ook al kun je reeds vliegen, als dit je eerste brandstof heli is, en je moet nog met motoren om leren gaan, dat je heel snel afgeleid bent en een foutje zo gemaakt is.... En dan is dit een héél grote heli....
     
  7. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Heeft u misschien met het uit elkaar halen de sproeiers dicht gedraait.

    Wat u ook zou kunnen doen is de gloeiplug uit de cilinderkop draaien.
    Vervolgens de brandstofkraan open.
    Dan de starter erop zetten.
    En vervolgens eens kijken of er ook brandstof verneveling uit het cilinderkop gespuugd wordt.
    Als er een verneveling uit de kop komt dan draait u de gloeiplug erin, en zou hij moeten starten.

    U moet wel even de rotorbladen eraf halen, alvorens u gaat starten.
     
  8. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Wat u ook zou kunnen doen is, trek de brandstofslang van de cabrateur en plaats daar een rietje op.
    Blaas nu eens op het rietje, u zult nu lucht moeten horen bij de kelk van de gasklep.
    Hoe verder het gas open staat hoe meer lucht u nu kunt horen.
    Is dit niet het geval, dan zijn de sproeiers verstopt.
     
  9. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Bedankt voor de tips ik ga ze even proberen hoop dat het lukt. Anders heb ik een heli in een zak gekocht.
    @ Bert de motor heeft volgens mij al een tijd je niet gevlogen. Toen ik hem overnam had diegene al 2 maanden er niet mee gevlogen.
    Ik zal zeker uitkijken met wat ik doe als ik iets ga instellen in op motor.En ja hij is best groot.

    @Lifeliner4 Ik zal zo even in de motor blazen kijken wat ie doet.
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Van 2 maanden zit een carb niet zomaar verstopt..

    wat zowieso altijd handig is, is om even alle slangen te vervangen.
    vooral de slangen IN de tank.
    die verteren, en worden poreus.

    Qua brandstof, daar hebben ze hierboven al voldoende tips voor gegeven;-)

    Over de 2 in 1 en de plug.
    persoonlijk heb ik niets met de 2 in 1.
    ding vreet de helft van je vliegtijd op de accu weg. Zodoende heb ik hem op een gegeven moment eraf gegooid, en via een verlengkabel een normale gloeiplugdriver gebruikt.

    verder, gloeien doet een plug al vlot. Maar is hij ook goed?
    dat hij gloeit, wil niet zeggen dat hij 100% is..
    gloeien, en erop blazen. Goeie plug moet feller gaan branden, slechte plug blaas je "Uit"
    tweede is de gloeispiraal zelf.
    die moet netjes rond zijn. De spiralen zelf recht en consequent.
    is dat niet het geval, is hij vaak te heet geweest. Of hij is gewoon op..
    niet bevorderlijk iig voor de werking.


    de standaard opmerking blijft wel van toepassing: met hulp heb je hem waarschijnlijk in een half uur draaien.
    brandstof is geweldig, maar geeft wel net ff een paar andere dingen om op te letten..
    met hulp kun je daar met een uurtje rommelen achter zijn. Zelf ontdekken kost je meestal een paar motoren ;-)
     
  11. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Even een tussenstand qua motor heb de tips van jullie ter harte genomen heb geblazen me duim op de uitlaat gezet, heb de handleiding van de motor nagelezen en zo afgesteld zoals beschreven staat.( voor de eerste keer starten).
    Heb de glowplug na gekeken die gloeit als een malle, ook de slangetjes had ik al vervangen.

    En ja hoor de motor draait, heb hem even stationair laten lopen tot ik er achter kwam dat ik de temp niet kan meten.

    @ Student ja 2in1 vreet zeker stroom

    Dus tot zover ben ik opgelucht.
     
  12. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Als het os 91 is mag je de backplate oneindig je vinger er op kunnen houden.
    Je gaat nu de heli in hoover brengen voor ongeveer 2 min, je landt de heli en voel de backplate. Te heet om je vinger er op te leggen hoofdnaald 2 a 3 klikjes rijker zetten.
    En weer hooveren, en voelen
     
  13. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    oke dat zal ik misschien vanmiddag nog even proberen als er nog tijd over is moet de rest van de heli nog verder in elkaar zetten.
     
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Gefeliciteerd dat hij loopt!

    Enne....


    Zeg nu zelf: als zo'n ding voor de eerste keer start, dan is dat toch wel even een heel ander gevoel dan wanneer je een electromotor inschakelt, he?

    Toegegeven, vóórdat hij voor die eerste keer aanslaat kan er wat frustratie aan vooraf gaan, maar als hij dan loopt, als het "tot leven komt"....
    Als het ding je dan met een amechtig pufje vertelt dat hij niet lekker afgesteld staat, of met een grom en een grauw vol zelfvertrouwen vertelt dat hij de klus wel eens even zal klaren mdat ie zich kiplekker voelt....

    Blijft voor mij na al die jaren nog steeds een onbeschrijflijk gevoel, een motor voor het eerst te starten.

    Hopelijk krijg je die motor snel onder de knie, en heb je veel plezier van deze tak van helivliegen!

    Groet, Bert
     
  15. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Dank je het is zeker een goed gevoel dat ik hem hoorde wat een geluid veel beter dan een electro.

    Ik ben er heel blij mee, nu nog even motor goed afstellen en dan lekker vliegen.

    haha een happy heli ;)
     
  16. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Mooi gezegd Bert, zo denk ik er ook over............al is het gevoel bij mij voor een groot gedeelte(tijdelijk) weg maar dat komt omdat ik er helaas niet aan toe komt om er weer leven in te brengen........(maar Mis het wel)

    S6 topicstarter met het afstellen en vliegen van deze heli...
     
  17. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    gefeliciteerd, dat hij loopt !!!! :celebrate:
     
  18. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Don't worry Jeroen, het komt vanzelf weer....

    En waar jij straks naartoe gaat, is een ideaal plekje om lekker met die nieuwe kleine benzinemotoren (die GO-Engines .56) te gaan vliegen!

    Vermoedelijk zeurt er daar niemand over geluid, en benzine zal er een stuk makkelijker te krijgen zijn dan Methanol....

    Groet, Bert
     
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Een goede hulp
    https://www.google.nl/url?sa=t&sour...0QFjAA&usg=AFQjCNGJCguhT_cfXYFTnbMGA1e7Ehircg

    horen of een motor goed staat, is altijd ff een leerweg
    Moet je even een keer zien/horen/voelen

    Gefeliciteerd met de eerste geslaagde stap!
    Qua warmte altijd op 2 dingen letten: kop en backplate
    Kop mag nooit zo warm worden dat een spuugje op de vinger meteen sist. Kortweg, 100 graden. Spuugje is een mooi huis tuin en keuken testje, geen rare apparaten nodig
    Backplate moet eeuwig aan te raken zijn.

    Opletten dat je niet de kleine naald indraaid, terwijl je de hoofdnaald moet hebben..
    Loopt hij met hoover misschien mooi, maar met rondvlucht ga je meer richting volgas en gaat hij te arm draaien.
    Daar zou het pdf'je mee moeten helpen..
     
    pimpelmees vindt dit leuk.
  20. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Bedankt voor de tips ik moet hem zeker nog ff goed afstellen, hij staat nu als standaard van de handleiding.
    Maar hoor bij het optoeren een hapering loopt niet helemaal soepel, komt goed hoop ik Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.
     

Deel Deze Pagina