TREX ECPPM setup in FF9

Hallo,

Wie helpt mij om mijn nieuwe TREX CCPM in te stellen in mijn FF9 ?

Als ik het goed heb moet het Swash type SN3 zijn, maar wat met de rest van de instellingen ?

Blijkbaar krijg ik de servo's niet gelijk werken.

Mijn set-up

3 x Align 9 servo op de tuimelschijf, 1 X HS 50 op de tail, motor 420 LF (KV 3200) en brushless regelaar RCE-25T. GY 240 en zender dus FF9

Thnx

ik ben niet bekent met de ff9 maar ik vermoed dat je moet kiezen voor 2 x rol en 1x nik en wie weet kan je kiezen voor 120 graden.

zou je uit kunnen leggen wat er niet goed gaat met de servo's?

als het het gene is wat ik denk dat het is dit de oplossing:
ga naar het basic Heli menu, dan naar swash afr. , hier kun je de richtingen van de servo instellen als ze pitch geven.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.

misschien beter een pb'tje sturen naar gerard , die heeft alle geheimen van de FF9 al ontdekt ;)

In je swash afr zet je hoe de servo's onderling reageren. Misschien een beetje bot, maar 't staat gewoon in de handleiding. Ook welke servo wat doet.

Succes,

Ton.

In de handleiding van de FF7 staat een step-by step hoe je de swash (120 CCPM) moet instellen en welke opties je moet veranderen indien de servo's verkeerd reageren (ailleron naar links - swash moet zo bewegen, als ze zus of zo beweegt, moet je dit en dat aanpassen, enz.). Ik vermoed dat dat in de handleiding van de FF9 ook zo is. Als dat niet zo is, laat iets weten dan scan ik de desbetreffende pagina wel even in van mijn handleiding. Het is maar een halve bladzijde, maar heel duidelijk uitgelegd. Op 2 min. werkt je swash zoals het moet.

had hem afgelopen week mee gebracht.

je moet denk ik je servo,s reversen

bijvoorbeeld:

1 ail nor
2 ele rev
6 pit rev

je moet dit even proberen
sr3 is goed.

Ok guys,

Bedankt voor de tips, ik wacht nog op wat onderdeeltjes en dan probeer ik het wel !

Ik houd jullie op de hoogte !

Servo's reversen werkt niet als de draairichting verkeerd is, alleen als één servo verkeerd draait. Om de draairichting te varanderen moet je de swash afr omdraaien.

Back