Trex + gymzaalvoer = ???

• Topicstarter Topicstarter boss
  • Startdatum Startdatum
B

boss

Guest
Beste vliegers,

Na het leren vliegen met mijn DF4 heb ik nu een Trex aangeschaft. Nou kon ik een jaar geleden indoor vliegen in onze lokale sporthal, wanneer deze vrij was. Door school en hobby :) had ik weinig tijd en ben ik weinig meer geweest. Nu dus de Trex, waarmee ik graag daar binnen zou vliegen, alleen wil ik geen schade veroorzaken...hierbij dus de vraag:

Kan een Trex (size) een gymzaalvloer beschadigen?
Denk hierbij aan de rotorbladen (later carbon!) oid...(evt. foto's natuurlijk van harte welkom!!!)

Misschien is dit een stomme vraag (of bestaan die niet?) maar ik wil het de arme man of mijzelf niet aandoen dat ik de vloer ongewenst aanpas.

Luuk

De bladen gaan niet zachtjes rond, en het is maar wat je onder beschadigen bedoeld.

Er zullen bij een flinke crash wel wat krasjes op komen.

Stel: Je lipo vliegt in de fik, dan heb je wel zwarte vlekken (want die dingen branden heel explosief op) op de vloer.

Verzekering zegt: Risicoaanvaarding.

Hallo Boss,

Ik vlieg zelf een tijdje een trex en ik denk dat het best kan dat je de vloer beschadigd. Ik heb gelukkig die ervaring nog niet, maar als je kijkt naar het vermogen van de motor en de snelheid van de rotorkop, zou het me niet verbazen als je daar stukken mee kan maken. Bij het indoor vliegen in Rotterdam is daarom een kleine Fixed Pitch het maximum dat is toegestaan. Een echt antwoord heb je hier niet mee, maar goed misschien dat iemand zijn trex een keer op een gymvloer heeft laten klappen.

Groetjes

Bedankt voor de reacties,

Het lipo verhaal is mij volkomen duidelijk, vlieg er al langer mee, maar gelukkig nog geen fik. Verder is een klein krasje misschien niet zo erg, maar een plastische (blijvende) vervorming is niet te wensen. Meer reacties zijn zeker welkom!

Luuk

(p.s.: er zit een MEGA 16/15/3 in :D, maar voorloping nog maar geen headspeed van boven de 2500rpm)

Ik heb mn Trex een keer inverted geprakt, met SAB bladen erop. Dit is op zo'n zijl vloer die de meeste sporthallen hebben. Er komt NIKS op de vloer. Volkomen veilig dus.

het ligt vaak aan de manier waar op je crasht welke energie er vrij komt.
dus is ook de schade is daar aangekopeld kom je goed terecht dan is er geen schade kom je fout terecht is er schade.
dat is dus overal mee.
om maar zo te zeggen een botsing achter op met een stil staand object heeft meer schade dan met een voorwaards bewegend object.
het word een ander verhaal op het moment dat het object naar achteren of naar je toe stevend beweegt. dan is de energie vaak ver 3 voudigt. dus zo ook weer de schade.
als je wilt kun je 26 feb in dalfsen indoor vliegen.
raad je dan wel aan om eerst de zaal een beetje te verkennen met een ligtere heli of zo iets.

De meeste gymzalen hebben een zachte rubberachtige vloer (pulastic) krassen zul je dus niet gauw hebben, de bladen zullen de vloer niet beschadigen, het helietje is daar gewoon veel te licht voor.

Je kunt met een trex indoor vliegen in delft en Leiden.

Ik zou me meer zorgen gaan maken om beschadigde mensen dan materiele.

Je zal eerder je TREX beschadigen dan de vloer hoor.
Er zal op z'n hoogst een krasje ontstaan (zelfs dat meestal niet)

Niek zei:
Je kunt met een trex indoor vliegen in delft en Leiden.

Ik zou me meer zorgen gaan maken om beschadigde mensen dan materiele.
In Leiden mag je zelfs met een logo10 vliegen. Gegarandeerd dat die wat happen uit de vloer slaat als die schuin de grond in gaat.

Dat kan ik me best voorstellen :P Als dat gebeurt is het meteen einde lokatie. Daarom is het verstandig om een gewichtslimiet in te stellen.
Het is natuurlijk wel heerlijk vliegen :D

Jee, wat een hoop reacties! gelukkig wijzen ze allemaal zo'n beetje op hetzelfde...geen tot verwaarloosbare schade (aan de vloer dan ;)). Ik vlieg al vaker indoor in Delft...jaja dat goedkope chinese barrel dat constant ter aarde stort door storing (DF4)! Maar okey, als ie vliegt gaat het goed! Even een vraag...waar en wanneer wordt er indoor gevlogen in Leiden?

Bedankt voor de reacties...er zit overigens één nadeel aan het feit dat er geen grote schade zal zijn...je raad het al, geen spectaculaire foto's :D.

groeten, Luuk

zie je mij (lees: de heli) al chrashen dan?

Geintje, ik weet dat het kan gebeuren, maar dat het niet met regelmaat gebeurd en ik vertrouw mezelf wel reddelijk hoor. Ik denk dat gezien de reacties de kans op een beschadigde vloer bij een lichte chrash niet al te groot is. Maar je hebt gelijk, alles kan stuk.

Luuk

Het is niet een kwestie van maakt hij het kapot, want ik denk dat je met een gws prop op 15000 toeren ook een aardige kras in de vloer kan maken.

Wat meer een probleem is wil je het wel. Ik heb met de Dragonfly 36 binnen gevlogen, maar als hij optoert wordt je er binnen bang van. Ik heb voor die micro niet veel respect (hoewel ik me afvraag hoe die Brusless esky van me aankomt :? ), maar die mini's is net ff te in te in de zaal.

Daar in tegen blijft er buiten niks over van het ding en heb je weer zoiest van waar blijft mij heli als je 25 meter van je af zit :?

gr REmco

Uhm, Pjotrrr...resumé:

Trex + gymzaalvloer = ???
- ??? + Trex = - gymzaalvloer
??? - Trex = gymzaalvloer

Dat maak ik ervan ;). Maar verder gaat dat ook nergens over :D. Misschien ga ik door veel wiskunde tijdens mijn opleiding wel te abstract denken :P. Vond dit wel een korte pakkende titel, in plaats van: Wat gebeurd er wanneer ik met mijn Trex tegen de gymzaalvloer chrash? Klink ook meteen zo negatief over mijn vlieggedrag :).

Luuk

Het leuke is dat je in de topictitel de "L" bent vergeten :lol:

:yes:

ahum, dusss....

ach je ziet het, veel mensen reageren...maar vast niet door mijn spelfout. Je hebt gelijk :oops: . Volgende keer beter...veranderen levert vast minder reacties op 8) .

Luuk

(pitchmeter, toerentalmeter en nog wat meer is onderweg :D ) Maar waar koop je veilig en goedkoop 5 hs-56HB servo's (ook voor die van een vriend :wink: ) en een simprop intelli speed lader?

Back