Trex met 335mm blades, veel verschil?

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
Na verschillende forums af te schuimen, blijkt dus dat de 335 blades een satbieler heli geven maar minder gebruikt worden voor 3D werk, daarvoor nemen de meest 315 of 325 blades, de 335 blades hebben wel een betere lift en kan je op lagere toeren draaien om dezelfde prestaties te krijgen.

De 320 SAB blades zouden dezelfde lengte hebben als de Align Wooden blades 335mm, hoe kan dit of ben ik fout?

Ik heb 335 blades besteld, de gewone wooden blades want zie geen verschil met de pro wooden blades van align enkel de kleur en merknaam die erop staat. En volledig wit is ook beter zichtbaar.

Net zoiets als massief eiken en MDF. De witte bestaan uit 1 stuk gezaagd (Balsa?) hout en de Pro's zijn geperste houtvezel (een soort mdf)

grotere bladen betekend meer pitch respons minder cyclic respons.
dus stabieler rond cyclic.
terwijl pitch iets agresiefer word als je het zelfde toerental haald

gis ter de 335 bladen heel even kunnen testen en dat gaat als een kogel.
ik ben nor maal gesproken niet zo'n schijterd maar maar ik had niet de moed om hem vol open te treken.
ik kreeg problemen met de bec ver moet ik het is een cc35 met een 1,5 amp bec .
de servo`s begonnen te trillen en dat geeft niet een lekker gevoel en ben meteen gestopt

michel pet zei:
gis ter de 335 bladen heel even kunnen testen en dat gaat als een kogel.
ik ben nor maal gesproken niet zo'n schijterd maar maar ik had niet de moed om hem vol open te treken.
ik kreeg problemen met de bec ver moet ik het is een cc35 met een 1,5 amp bec .
de servo`s begonnen te trillen en dat geeft niet een lekker gevoel en ben meteen gestopt

Ik denk niet dat ik met dat probleem ga zitten omdat mijn bec 3Amp is, maar hoe reageerde die tegen over de 315 of 325 blades? Was die stabieler, agressiever?

dat hoor je van daag nog ik ga zo testen .
als de staart nu goed is en de rest niet meer rammelde kan ik een beter verschil zien en testen maar dat het kogeld is een fijt.

michel pet zei:
dat hoor je van daag nog ik ga zo testen .
als de staart nu goed is en de rest niet meer rammelde kan ik een beter verschil zien en testen maar dat het kogeld is een fijt.

Nog testresultaten?

De witte Align woodies zijn een stuk hout en de Pro's zijn geperst houtvezel.

Ik dacht dat bij de 335 houten bladen de folie los om de bladen heen getrokken zit, zoals gebruikelijk is bij houten bladen.

Bij de 325 PRO's zit deze folie vastgebakken aan het hout, wat het geheel erg stijf maakt...

Dat was dacht ik het verschil.

Cheers,

Richard

de storing van de servo`s komt van de motor.
ik heb de medusa er uit gehaald en de mega er weer in en het is over .
wat kan het probleem zijn dat de medusa zo stoort wie weet er raad???

Dat is toch wel vreemd, ik lees nergens op de forums dat die Medusa glitches veroorzaakt. Het is toch een van de beste motoren........
Ik zou hem omruilen, gewoon garantie claimen.

net weer getest het is niet de medusa en ook niet de mega.
ik begin nu aan de zender te twijfelen dat de potmeter niet goed is al heeft i het niet als ik niet op toer het begint bij mid stik.

het lijkt weer te werken maar ik ben er nog niet zeker van.
er zit nu een standaart poulie op op de snaar {voor}en de snaar ingespoten met silicone

Vandaag zijn mijn 335 blades toegekomen, heb ze net uitgebalanceerd en moet zeggen dat dit zeer goed was zonder enige correctie. Nu nog wachten op mijn nieuwe pinions en men gyro, normaal vanavond heb ik de GY401 en de pinions morgen via de post. Dus dit weekend kunnen we weer de lucht in.

Voorlopig zal de GY401 met de Futaba S3110 servo moeten samenwerken.

die wit rode 335 mm woodies die bij mijn SE zaten zijn echt ontzettend stabiel en het kost geen drol!

prijs/kwaliteit is dus super

volgens mij heb je al een setje voor 13 euries ofsow

grtzz

Is het niet sow, dat wanneer je langere bladen neemt, dan ook de kans dat je hoodrotor je staart raakt flink groter wordt.
Zeker bij bij 3d lijkt me dit een probleem!!

Nou...het ligt eraan hoe je vliegt en wat je skills zijn!

kijk als jij hartstikke goed 3D kan vliegen dan heb je geen 335 rotorblades nodig, maar moet je eigenlijk met kleinere blades gaan vliegen voor de wendbaarheid en eventueel met 3D actie aan de grond.

wanneer je een beginner bent en je ervaring wilt opdoen, zou ik zeggen ga voor de 335 woodies! die vliegen perfect, ik vlieg er zelf ook mee ( ook geen 3D ofzo hoor ) maar ontzettend stabiel!

grtzz david

Ik heb dit weekend ook voor het eerst men 335 blades kunnen testen, vliegt zeer stabiel tegenover de vorige 315 blades.

De blades gaan zeker de staart niet raken omdat er bij mij nog een 3 cm ruimte tussenzit.

Back