Trex samenstelling goed of kan beter?

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hoi,

Ik ben dus van plan een Trex aan te kopen, eerst dacht ik aan een X400 maar na verschillende topics gelezen te hebben blijkt dus dat bijna iedereen er achteraf trex onderdelen op zet en dan blijken die achteraf toch beter te zijn.

Dus het word een Trex 450XL CCPM CDE versie met volgende onderdelen:

- Motor ben ik nog aan het betwijfelen, een 450TH 2900kv (13 of 15T) of een Align 430L 3550 (12T) of 4050kv(11T), headspeed rond de 2800 toeren.

- Als regelaar een Align 35Amp met governer mode

- GY401 gyro met Futaba S3107 of HS 56 servo (later stap ik over op een digitale servo, maar eerst even doorsparen voor de S9650)

- Ontvanger MzK Sexta 6 kanaals met Berg Technologie 35 Mhz.

- 3 Graupner C 121 servo's (heb ik nog liggen)

- Hyper Power Lipo 2000mha 15C/20C

Wat denken jullie van deze setup?

aardig ok ;) Maar als lipo een Thunder Power 2100 Pro-Lite?

PS. Kijk eens naar de nieuwe 3Dx400 van ark. net zo bling bling als de t-rex maar goedkoper.

En ark is echt niet minder meer nu. Ze hebben nu ook erg veel goede upgrades. T-rex is beter verkrijgbaar maar het meeste past op beiden ;)

Tadango zei:
aardig ok ;) Maar als lipo een Thunder Power 2100 Pro-Lite?

PS. Kijk eens naar de nieuwe 3Dx400 van ark. net zo bling bling als de t-rex maar goedkoper.

En ark is echt niet minder meer nu. Ze hebben nu ook erg veel goede upgrades. T-rex is beter verkrijgbaar maar het meeste past op beiden ;)

bedoel je de X-450 XS metal version? Ik zou ook kiezen voor de trex omdat die een rotorlengte heeft van 680/700 en de X400 maar 630 mm

Ik bedoel je nieuwe 3DX400. kijk maar eens op microhelico.com

Is wel 635mm rotor inderdaad....

Goede setup lijkt mij.......
Als je een regelaar neemt kijk dan ook even naar de Align RCE-BL35x, deze heeft 6v BEC output, een hele soepele throttle regeling en een vijfde programmering: softstart.

BarnOwl zei:
Als je een regelaar neemt kijk dan ook even naar de Align RCE-BL35x, deze heeft 6v BEC output, een hele soepele throttle regeling en een vijfde programmering: softstart.

Heeft die ook governer? En waar in nederland of belgië is die te koop?

(Softstart = governer)

Hoezo?? Ik gebruik GEEN governor maar WEL soft start... dit is gewoon de "helicopter modus" die in de regelaar zit die ervoor zorgt dat als de motor enkele seconden stil heeft gestaan hij niet INEENS meer vol gas gezet kan worden, maar deze erg rustig optoert...

Governor is wel handig maar heeft niks te maken met de soft start optie.

Ik gebruik overigens de Align 35G met grote tevredenheid tot nu toe :roll: en deze heeft OOK een governor (die ik dus niet gebruik :wink: )

De Extra OPTIE op de 35X versie is de GAS RESPONS, deze kun je op laag/midden/hoog zetten om hem beter aan je wensen aan te passen. Bij de 35G staat deze standaard op midden, wat opzich prima is! (bij de nieuwste 35G's kun je dit zelfs ook instellen heb ik mij laten vertellen...)

Cheers,

Rich 8)

BarnOwl zei:

Humzz ik heb deze regelaar ook maar heb er alleen een japans kladje bij gekregen als handleiding.
Is hier geen engelse van? :oops: (op T-rex tuning staat wel iets, maar niet van die softstart.)

De winkel adviseerde mij een Quark 33 V2 regelaar omdat die veel beter zouden blijken dan de Align 35G of 35X regelaars, als motor zou ik ofwel gaan voor de: Align 3550 met 13T of 4050kv met 12T, wat denken jullie dat het beste is?

EDIT: De Lipo Hyper Power 2000mha 15C/20C en de Ontvanger MzK Sexta met Berg tech. + Kristal MzK en goudcontacten voor de motor zijn net besteld, nu de rest nog :lol:

ff een update, heb net nog de Brushless motor van Align gekocht, de 430L 4050kv met een Quark 33 V2 regelaar en een pinion setje van align 11, 13 en 15T, begint het een beetje een goede setup te worden?

Nu heb ik ook de X400 eens van dichtbij mogen bekijken want hij stond daar toevallig in elkaar gestoken, ik vond hem er wel degelijk uitzien hoor dus weer een twijfelgevalletje tussen de trex en de x400?

Nu heb ik dus ook nog een gyro nodig en zal waarschijnlijk de GY401 worden.

ik zou voor x400 gaan, ik heb m gekocht omdat me verteld werd dat kwaliteit veel beter is en dat ie veel stabieler vliegt. Bovendien vind ik hem er zelf mooier uitzien.

gr. Rik

Ja de X400 is allesinds goedkoper in aankoopprijs standaard. Maar waarom zet iedereen er altijd Trex onderdelen op en niet X400 onderdelen op een Trex?

Trex is hier in de buurt wel beter verkrijgbaar maar ik schrik niet om online te bestellen en even te moeten wachten, enkel zit ik ook met de support achteraf, om de hoek verkopen ze enkel de Trex en als er iets mis is kan ik altijd daar terecht, met de X400 dus niet en dit hou me ook een beetje tegen.

De X400 kost wel maar 99€ en de Trex 165€.

Ja de X400 is allesinds goedkoper in aankoopprijs standaard. Maar waarom zet iedereen er altijd Trex onderdelen op en niet X400 onderdelen op een Trex?

Toen de X-400 uitkwam was deze duidelijk beter dan de T-rex maar de makers van de T-rex hebben niet stilgezeten. Nu is het zo dat de standaard T-rex waarschijnlijk beter is dan de standaard X-400.
Ook de tuningdelen voor de T-rex lijken iets beter dan de tuningdelen voor de X-400 maar de X-400 was een prima heli en is dat natuurlijk nu nog steeds.

tieske

Het is hier toch maar een trex geworden, ben hem net gaan halen een Trex 450XL CCPM CDE versie, dus nog enkel de gyro en ik ben vertokken :D

Trex steekt al in elkaar, alle elktro zit erin maar moet nog aangesloten worden. Ik wil omhoog met die heli :lol:

Back