TREX verschillen tussen de 450 typen ? ? ? ? ? ? ? ?

Hallo allemaal,

Ik vlieg nu al een tijd met mijn DF04 en wil de stap naar CP maken. De heli die ik wil is een TREX 450, MAAR WELKE IS AAN TE RADEN?

Ik zie heel veel verschillende typen, maar kom er niet echt uit wat de verschillen nu zijn. Wie kan mij vertellen wat de verschillen zijn?

Ik weet dat de volgende typen er zijn:
TREX 450 X
TREX 450 XL HDE
TREX 450 XL CDE
TREX 450 XE ?
TREX 450 S CF
TREX 450 S ALU
TREX 450 SE

En dan heb je ook nog zo iets als V1 en V2.....heluuuuup.....

Wie helpt me uit de brand met een goede beschrijving van deze typen??? Ik ben nog geen super kenner qua heliterminologie, dus als je het hebt over meganische mix en dergelijke, kan je dan ook globaal vertellen wat dat dan is? Ik kom nu dus vanaf een DF04 en daar kan ik mee tail-side en nose in vliegen....

groeten,

Arno

En welke zender is hierbij aan te raden?

hoi.. heb zelf de SE V1
de V2 is de nieuwere versie, als je een trex wilt kopen zal ik zeker een SE kopen (aluminium rotor kop etc). de SE is zeg maar de nieuwste en "beste" uitvoering. CF betekend Carbon Fiber (waar het frame van gemaakt is) of ALU is dan weer aluminium frame. al die X-en zou ik niet kopen. als je het kan betalen zou ik gewoon voor de SE V2 gaan... heb je de nieuwste en dus de gene met de meeste upgrades etc. Ik gebruik zelf een futaba zender 7tcp, en daar ben ik ERG tevreden over. veel mensen op het forum gebruiken de MX12 (weet niet welk merk dat is maar snel op te zoeken) en daar zijn de meeste ook tevreden over. het nieuwste is de Spekrum DX7 zender die zend op 2.4 Gigaherz en is ook erg populair maar dan vooral in het buitenland (nog..)

oh en als je nog een lader moet kopen doe het meteen "goed"... en ga voor een lader die 6 cellen lipo's kan laden... klinkt stom maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt wil je de Trex600... is mij gebeurt en heb dus ook nieuwe lader moeten kopen daarvoor...

Als ik de smaak te paken heb is de beurs weer leeg, dus die t600 gaat niet lukken :D

De xl heeft een kunststof frame en kop, verschil tussen de HDE en de CDE is de aansturing van de kop, CDE is CCPM dus met drie servo's de tuimenschijf aansturen, en heb je een mixer voor nodig in de zender. De HDE is mechanish gemixed, maar de pitchservo, is eigenlijk wat te licht voor dit doel.

DE S is verkrijgbaar in een aluminium frame en een carbon frame, heeft een kunstof staart, een kunststof kop maar wel een aluminium hub.

De SE is helemaal van carbon en zowel de staart als de kop is van aluminium.

De SE v2 is een verbeterde SE met oa een dikkere bladas, CFK canopy en een accu maar de kit is een stuk duurder.

We hebben ze allemaal, dus als je wil kijken naar de verschillen, weet ik wel een adresje in Doetinchem :wink:

gr Remco

En welke zou je mij aanraden Remco?

Is er ook 1 van gepanserd titanium? :wink:

De S in alu of de SE (V2). Overigens hebben de de laatste twee XL in de opruiming (10 % korting)

Voordeel van de S is de hub, deze ging bij de XL nog wel eens kapot, de deze zit niet standaard in de crashkit.

b_662.jpg

Op de hoofdas (3 voor € 10), bladen (€ 13) en eventueel de staartbuis (2 voor € 9,50) kom je hier mee weg.

gr Remco

ehhh...bedankt voor d euitleg, ik mis nog een tecnisch stukje geloof ik....wat is een hub en waarom gaat hij kapot?

De Hub is het gedeelte in de rotorkop waar de bladhouders aan gemonteers zijn. De kunststof kan breken omdat alle kracht die op de bladen komt ook op de hub komt. Bij de allu gaat over het algemeen alleen de as krom en de eventuele laders krijgen een klap

gr Remco

Weet iemand toevallig ook goede verkoopadressen voor de 450S (gebouwd) incl. align motor + ESC ?

eheli.nl heeft een gebouwde 450S + mot + esc voor 239euro.
service goed ? prijs goed ?

Standaard zit de kit al redelijk in elkaar, maar ik zou er zelf wel heel veel controle op nahouden.

Maar bouwen is niet zo moeilijk en afstellen ehhh (ik weet een bepaalde zaak in Doetinchem :oops: ) waar dat ook kan.

gr Remco

Op zich zou ik wel zelf willen bouwen, maar heb er te weinig tijd voor.
Als het allemaal doorgaat en ik voor de ARF versie ga, zal ik zeker alles checken

zelf alles checken doe je net zo lang over als alles zelf bouwen, als daar al sprake van is....

arno(starter van dit topic) is reeds voorzien! succes Arno!!!

Volgens mij is het slimmer om als je een beginner bent om te beginnen met een plastic kop. Als je schade vliegt (En als beginner heb je daar patent op schijnt ;)) en je hebt een vol alu kop is de kans op een dure crash groter dan met een plastic kop. Verder is plastic flexibeler, waardoor je lagere toerentallen kan draaien zonder pendule-effect. Lagere toerentallen = rustiger op de cyclics dus makkelijker vliegen, en minder energie in de kop dus langer vliegen en (iets) minder schade bij een touch-down... Je kan altijd nog alu kopen...

Skidz zei:
Volgens mij is het slimmer om als je een beginner bent om te beginnen met een plastic kop. Als je schade vliegt (En als beginner heb je daar patent op schijnt ;)) en je hebt een vol alu kop is de kans op een dure crash groter dan met een plastic kop.

het tegenovergestelde is waar.. crashen met plastic is vele male duurder dan met aluminium. het gebeurd zelden dat alu breekt bij een crash, terwijl plastic altijd kapot is. ik heb een vol alu kop op mijn t-rex en wanneer ik crash zijn slechts de houten bladen kapot en de spindel en de hoofdas krom.

Back