Omdat er veel vragen zijn omtrend deze heli heb ik besloten een bouwverslagje er van te maken.
Hier heb ik de manuals vandaan: http://helifreak.com/showthread.php?t=43239&highlight=trex450+manual%5C
De ARF SA lijkt er nog het meeste op.
Dit zijn mijn basis componenten.
De bodemplaat kan er maar op één manier in
De pinion (tandwiel op de motor) op de motor zetten (niet meegeleverd in de kit of motor).
De motor inbouwen en nog niet vastdraaien zodat je hem kunt afstellen op het tandwiel.
Dan de kop bouwen.
De flybar er in zetten en zorgen dat beiden kanten even lang zijn.
Paddles er op zetten.
De paddleweights maximaal aan de buitenkant (nu nog)
voor maximale stabiliteit.
Agressiever maken kan later nog.
Ik zat even te zoeken wat ik met het koperen ringetje moest doen.
Het moet op het tandwiel.
Van de staart in elkaar zetten ben ik vergeten foto's te maken.
Dus maar een plaatje.
Alles past maar op één manier.
Tips:
- Eerst de guide ringen op de buis zetten voordat je hem in de heli zet.
- De support struds (schuine ondersteunende buizen) lijmen met 2 componenten lijm.
- Schijn met een lampje door de buis om te kijken of de riem niet gedraaid zit.
- controleer of de tailblades juist draaien door de kop te draaien
Als het goed zit gaat de "dikke" kant bij beiden als eerste.
Zo moet je de snaar draaien en verbinden met de heli.
Dit heb ik in de SE manual opgezocht.
Mount de battery frame (dat rare plaatje)
Mount het gedeelte wat de kop tegen houdt om te roteren.
De canopy mounts.
Het landingsgestel spreekt voor zich.
Maar voor diegenen die nooit een heli hebben gebouwd.
Het de brackets van het landingsgestel loopt schuin naar voren.
Klaar met de ruwbouw.
Morgen ga ik de elektronica inbouwen.
Hier heb ik de manuals vandaan: http://helifreak.com/showthread.php?t=43239&highlight=trex450+manual%5C
De ARF SA lijkt er nog het meeste op.
Dit zijn mijn basis componenten.

De bodemplaat kan er maar op één manier in

De pinion (tandwiel op de motor) op de motor zetten (niet meegeleverd in de kit of motor).
De motor inbouwen en nog niet vastdraaien zodat je hem kunt afstellen op het tandwiel.

Dan de kop bouwen.
De flybar er in zetten en zorgen dat beiden kanten even lang zijn.

Paddles er op zetten.
De paddleweights maximaal aan de buitenkant (nu nog)
voor maximale stabiliteit.
Agressiever maken kan later nog.

Ik zat even te zoeken wat ik met het koperen ringetje moest doen.
Het moet op het tandwiel.

Van de staart in elkaar zetten ben ik vergeten foto's te maken.
Dus maar een plaatje.

Alles past maar op één manier.
Tips:
- Eerst de guide ringen op de buis zetten voordat je hem in de heli zet.
- De support struds (schuine ondersteunende buizen) lijmen met 2 componenten lijm.
- Schijn met een lampje door de buis om te kijken of de riem niet gedraaid zit.
- controleer of de tailblades juist draaien door de kop te draaien
Als het goed zit gaat de "dikke" kant bij beiden als eerste.
Zo moet je de snaar draaien en verbinden met de heli.
Dit heb ik in de SE manual opgezocht.

Mount de battery frame (dat rare plaatje)

Mount het gedeelte wat de kop tegen houdt om te roteren.

De canopy mounts.

Het landingsgestel spreekt voor zich.
Maar voor diegenen die nooit een heli hebben gebouwd.
Het de brackets van het landingsgestel loopt schuin naar voren.

Klaar met de ruwbouw.
Morgen ga ik de elektronica inbouwen.
Laatst bewerkt door een moderator: