Trex450 XL .... de maiden...sort of

• Topicstarter Topicstarter FranDaMan
  • Startdatum Startdatum
F

FranDaMan

Guest
Was een keer of 2 met de Trex450 XL buiten geweest, maar het was me te winderig om hem eens echt van de grond te halen.
Was ook nog niet echt happy met de pitch en throttle curves.

Heb nu het gevoel dat hij lekker in de...ehm...zender ligt.

Het was vanochtend lekker rustig, dus met dochterlief naar het parkje.
Ze heeft wat gefilmd. Heb er maar een kleine compilatie van gemaakt.
Het is allemaal nog wat houterig. Ik heb gewoon nog niet de controle over de Trex die ik over de King heb. Rustig aan, dan breekt het lijntje niet zullen we maar zeggen ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed filmpie!!
Hij gaat lekker zo te zien.
Als je met deze instellingen blijft oefenen daar , 8'tjes, en rondjes kan vliegen.
Dan zal je merken hoe snel hij gaat en kan :)
Een groter veld met meer open luchtruim, zodat je wat hoger kan oefenen maakt het dan nog wat makkelijker en minder crashgevaarlijk.

Veel plezier!
Eric

Hij gaat inderdaad lekker.
Dat maakt het ook gelijktijdig een stuk gevaarlijker. Hoveren lijkt erg simpel, dus ik ben al snel geneigd hem eens lekker open te trekken.
Maar dat gaat bij dit beest zo veel heftiger als bij de king, dat ik hem echt niet onder controle heb. Rustig aan dus en mezelf zien te beheersen.
Eerst side-in weer onder de knie krijgen en dan rustige flyby's maken.

Daarna zien we wel weer.

Bedankt voor het compliment over de montage. Films bewerken is een andere hobby van me :D

Heel leuk om te zien! En idd een mooi filmpje. Dat gaat nog een spektakel geven als jij 3D kunt vliegen.

Dat zul je over......15 jaar ?!?!?.....wel zien ! ;)
Er komen vast wel meer filmpjes. Vind het leuk om mijn progressie een beetje vast te leggen.

Francis mooi filmpje en mooi gevlogen wel jammer van de muziek dat overheerst het lekkere heli geluid maar dat is mijn mening :D

Ooit zal ik ook in staat zijn om te vliegen :P

Gr.Beko

Inderdaad mooi...troost je, ik heb verschillende helis gehad, maar met geen enkele heb ik echt leren vliegen, alleen op de sim kon ik nose-in en rondvliegen.

Maar toen ik m'n T-Rex500 in elkaar had, vloog ik binnen de 10 lipo's snelle 8jes, en voor dat ik er nog eens 15 verder was vloog ik votjes nose-in...

Een krachtige heli is zoveel leuker ! Op een 60-tal lipo's heb ik nu 2 relatief lichte crashes achter de rug, maar eigenlijk zit ik vast...het lukt me - psychologisch - niet om in een bocht naar me toe te vliegen. De heli stilhangen, en nose-in naar me toe vliegen is geen probleem. Maar een cirkel vliegen lukt me niet. Zodra de heli naar me toe draait, laat ik 'm altijd 180° rondgaan en vlieg ik langs de andere kant terug. Vandaar dat ik mijn 8jes ook altijd in dezelfde richting vlieg, en dat begint me serieus tegen te steken....maar we zullen er nog eens 60 lipo's bijdoen deze maand, en dan lukt dat wel.

Kan met de King redelijk vliegen. Ben pas 6 maanden bezig en begonnen in het winterseizoen. Er werd toen maar weinig gevlogen. Te koud of te warm.

Heb straks nog een pack gevlogen met de Trex en side in gaat nu al aardig.
Het is gewoon een kwestie van wennen.

En voor de volgende stap, de achtjes, moet ik gewoon wat meer op de sim oefenen. Kost wat minder ;)

Back