Trex450s gf of HK450

De qualiteit is een stuk beter dan die van een hk450, dat zie je zo.
Maar als je wil beginnen, zou ik wel voor de hk450 gaan, die is nog goedkoper en de onderdelen zullen ook een pak goedkoper zijn.

Groetjes
Jonas

Nu heb ik 2 x de HK450 kit binnen,
bij het inelkaarzetten moeten er 2 schroefjes los voor de flybar erin te zetten,
vergeet het maar, draaien gelijk door ( geen grip meer ), van 2 kits krijg ik 1 scroefje los ( totaal 4 schroefjes ).
Ik mag aannemen dat dat niet voorkomt bij Align ?

dat komt idd niet snel voor bij align, ikzelf heb wel de 'RCscrewz' voor mijn beide align heli's want ooit op een dag gaan ze er toch aan die inbusjes...

RCscrews zijn van inox dus ook harder, zijn zover ik ze gebruik niet kapot te krijgen + mooier voor het oog.

Deze heli van mij gaat niet vliegen dus!
Hoe zou ik nog even dat schroefje los kunnen halen ?
Ik wil er best wat moeite voor doen.
b.v.d.

Wat voor schroefjes zijn het? Imbus?

Mischien een hele domme vraag: gebruik je gewone haakse imbussleutels of een schroevendraaiermodel? Als je haakse imbussleutels gebruikt, die zijn erg zwak, vooral de 1.5 mm.
Als je een schroevendraaiermodel gebruikt heb ik niet zoveel te melden, maar zoniet: Probeer eens een schroevendraaier model, daarvan is het zeskantje van HSS staal en geslepen (dus scherpe randen). Bij mij heb ik sindsdien nooit meer dolgedraaide imbusboutjes gehad.
Meestal is een imbusboutje dat met een haakse sleutel niet meer te bewegen is, nog prima los te krijgen met HSS gereedschap.

Groet, Bert

Waar kom je vandaan, heb dit ook vaak meegemaakt en krijg ze vaak met een torx wel los. Als je in de buurt van Assen woont kan je pb doen en kunnen we samen even kijken. En moet eerlijk zijn die HK's draaien enorm snel door maar ook van Align is het vaak niet geweldig, dit is ook volop op de fora's te vinden. Alleen voor align kan je een align inbussetje nemen wat 90% vd problemen wegneemt.

Hoi, Ik woon in groningen, en het gaat echt maar om 1 schroefje.
Ik zal morgen eens rondkijken voor een torx schroefendraaier ?
het imbusschroefje is al helemaal rond geworden intussen, dus dat zal vast ook niet meer werken,
mischien kan ik de 2e kit nog redden ermee.
thnx

Laatst bewerkt:
Oh. oops, ik was een imbusje bovenop vergeten los te halen, waardoor die doordraaide.
Die was in schutkleur.
beginnersfoutje.
Ik heb trouwens naar die http://www.rcscrewz.com/ gekeken.
Als ik zo een Align setje bestel bij hun, word deze bijna net zo duur als mijn HK kit. ( voor HK250 nogmeer )
Maar het zal het vast wel waard zijn, kan ik dit nergens in NL krijgen, kwalieteitsschroefjes ?

Laatst bewerkt:
Back