Trex600 Flybar ombouw FBL

Hi Pilots,

Ik wil mijn enige nog overgebleven Nitro Trex600 Flybar om gaan bouwen naar FBL.

Nu zijn er verschillende koppen leverbaar maar heeft iemand soms ervaring met de nieuwe Compass TRACX 600 FBL head??

Ik vond deze er wel zeer mooi uitzien en me oog viel er zomaar op.
of adviseren jullie mij een ander type zoja WELKE??

Nu een ander vraagje:
de heli is nu nog uitgerust met CY 600 stickbanger bladen(zeer tevreden mee)
zijn deze ook geschikt voor het vliegen met FBL heads?? of zou er toch speciaal FBL bladen besteld moeten worden??

FBL controller heb ik nog wel liggen (3G,3GX,BeastX)

Adviezen???

Greetz,

Jeroen

Ik heb zelf recent een oude Trex 600 CF voorzien van een traxc FBL kop en dat was zo gepiept.

Gewoon de originele as kunnen gebruiken. De kop heeft 2 gaten voor de jezusbout dus is passend te maken voor meerdere modellen. Nooit een Nitro van dichtbij bekeken maar ik denk dat de kans dat het past vrij groot is.

Om eerlijk te zijn, Mijn Pro heeft een DFC kop maar ik ben meer onder de indruk van de Tracx kop op mijn CF'je :rolleyes:

Op dit moment zitten de oude Align flybar bladen er nog op. Komend weekend eens FBL bladen proberen. Het zal wel wat schelen maar vliegen zal het zeker wel met je oude bladen.

Bob

Ik heb op mijn Trex 600 Nitro Pro de RJX FBL .50 size kop en ben er zeer tevreden over, robuste uitvoering en niet eens zo duur.
Wat de blades betreft gaat de gebruikte FBL controller meer baat en de piloot dus ook, hebben bij FBL blades waar het zwaartepunt meer naar de tips ligt.
Om heel kort door de bocht te gaan 3G s.... 3GX is de verbeterde versie maar persoonlijk gaat mijn voorkeur veruit naar BeastX.

Ik heb op mijn Trex 600 Nitro Pro de RJX FBL .50 size kop en ben er zeer tevreden over, robuste uitvoering en niet eens zo duur.
Wat de blades betreft gaat de gebruikte FBL controller meer baat en de piloot dus ook, hebben bij FBL blades waar het zwaartepunt meer naar de tips ligt.
Om heel kort door de bocht te gaan 3G s.... 3GX is de verbeterde versie maar persoonlijk gaat mijn voorkeur veruit naar BeastX.

Ik heb op mijn Rex600E ook een RJX kop zitten en die bevalt in samen werking van de V bar idd ook zeer goed.

Mijn oog viel op de Tracx kop onlangs op de 3D masters en wil deze gaan proberen.
Wat betrefd de FBL controllers die ik nog heb liggen(3G,3GX,BeastX allemaal met de laatste Firmware erop) deze heb ik allemaal uitvoerig getest en daar zal het hem ook niet in zitten ben over alle drie zeer te spreken.

Ik was benieuwd hoe de Tracx kop het uithoud t.o.v. de ander koppen(DFC)

Thanks voor jullie reactie's

Greetz

jeroen

Nadeel van de rjx kop is dat ie loeizwaar is en je rare sleutels nodig heb(1/8e inbussen)... Wat voor mij al n afvaller is. Tracx kop is prima en heeft geeb last van die brekende dfc bouten door de delrin links...

Raar gereedschap? Gewoon standaard inch maten ;) Op elke straathoek verkrijgbaar!

Op elke straathoek??

mijn straat hoek is 4 km verderop:p

Idd de RJX kop is iets zwaarder,maar inch sleutels heb ik al liggen dus hoef ze niet op de hoek van de straat te halen.;) en deze kop zit al op de Rex600ESP en bevalt goed.

Ik denk dat ik toch overweeg de tracx kop aan te gaan schaffen voor mijn Nitro 600 want mijn eerste ingeving was goed en standaard Align DFC koppen vind ik persoonlijk er iets minder uitzien,ze zullen best wel goed zijn maarja het oog wil ook wat en daarom denk ik toch maar de keuze van Tracx en net zoals ik al zei de eerste ingeving is meestal de juiste in twijfelgevallen

Thanks voor jullie adviezen

Greetz,

jeroen

haha ja dat kan ook nog

ga ff googelen welke er op past(standaard as 10mm van de Nitro pro) welk type dat is dat weet ik zo ff niet
en wie deze op voorraad heeft(voor weinig;)) compleet met kogellinkjes e.d.

aan de andere kant die tracx kop vind ik wel heel mooi

Greetz

jeroen

Keuzes,keuzes,keuzes,

Wat is er allemaal te koop zeg om de heli FB naar FBL om te bouwen

Ik ben er uit en het is toch de Tracx600FBL kop geworden
Gewoon omdat ik deze mooi er uit vind zien en de Align DFC net weer niet
Het oog wil ook wat.

De FBL Controller zou de 3G worden omdat deze van de 700N af zou gaan en daar de beastx op zou komen maar dat is ook verandert.
Op de 600N komt de Beastx die ik nog nieuw heb liggen en de 3G gaat van de 700N en daar komt de Mikado Vbar Silverline 5.3 op
de 3G gaat in het laatje spareparts

de kop is besteld en zal binnenkort wel hier in de bus verschijnen.

Greetz,

Jeroen

Back