Trex600 Warp Drive

• Topicstarter Topicstarter Jurrien Saelens
  • Startdatum Startdatum
J

Jurrien Saelens

Guest
Deze ochtend de paasklokken op bezoek gekregen. Een Neu 1910/1Y voor in mijn Trex.

Deze motor zou ideaal moeten zijn voor de trex 600 op 8S 3700mAh volgens een paar mensen op helifreak.

Het zal wel nog even duren voordat ik 'm zal inbouwen want mijn 6S lipo's doen het nog zeer goed met meer dan 100 cycles. Maar zodra ze het laten afweten gaat deze erin. Nu nog een Jazz 55-10-32 en een FP 8S 3700 ... tips waar ik die best kan kopen?

neu1910_1Y.JPG

Het zou best eens kunnen dat je lang moet wachten, als je wacht op het 'kapot gaan' van je 6s pakketten.. Lipo's gaan langer mee dan veel mensen denken..

Maar wel een brute motor voor de rest..

FP 8S 3700 ... tips waar ik die best kan kopen?

Bij Duralitebatteries.com, ik heb wel 10% kortingscoupons voor je... invoerrechten hoef je je ook weinig zorgen over te maken als je het daar besteld. Laat maar even via PB horen als je interesse hebt.

Cheers,

Richard

Die motor ziet er trouwens wel "klein" uit zo naast die 600L motor! Hij is zeker een stuk dikker??

Ik ben echt wel benieuwd naar je bevindingen, overigens zou ik denk ik persoonlijk niet voor de Jazz 55 gaan omdat deze toch wel aan de lichte kant is. Ik zou denk ik voor een CC HV esc gaan, de 85 of de 115 :mrgreen: Alhoewel de Jazz wel de "betere" esc is zit je wel erg dicht tegen de limit aan. Ik heb zat logs gezien waarin je ziet dat hij pieken tot 80 - 90 ampere makkelijk kan hebben... maar toch :P

Als je overigens toch die Jazz 55 wil hebben, ik heb hem gekocht bij eheli.nl voor 195 euro.

Cheers,

Richard

Ja, dezelfde bedenkingen heb ik ook gemaakt. De motor is idd dikker zodat ie niet tussen het frame past. Je moet dus een stukje wegdremelen. De motor weegt 290gram, de lipo 750gr dus geen gewichtstoename tov 6S met de XL.

Heb ook lang zitten twijfelen tussen CC en Kontronik, uiteindelijk voor Kontronik gekozen, gewoon geen gepruts met timing, enz... maar idd op het randje wat betreft amps
Hopelijk maken ze bij kontronik binnenkort iets tussen de powerJazz en deze.
(Ticidytoc op helifreak vliegt al een tijdje met deze combo zonder problemen).

Voila, de Neu zit in de Trex alsook de Jazz kontronik ESC. Morgen eerste testvluchtjes, hopelijk loopt het niet allemaal met een sisser af want het is toch vreemd om een perfect afgestelde heli te demonteren.

Ik heb nog maar één lipo 8S 3700 EVO 25, die 25s zijn nog niet overal te krijgen, maar ik zie nu toch dat ze die bij http://www.duralitebatteries.com/ hebben, dat komt wel goed.

Vandaag 3 heel leuke vluchtjes gedaan met de power Trex, werkelijk mega veel power. Alle figuren die ik normaal enkel met mijn 90 doe lukten nu ook met de 50 size trex moeiteloos.

Maar dan tijdens de 4de vlucht kwamen de problemen, eerst 2 maal een korte glitch (motor uit, motor aan) en dan motor uit en ie kwam niet meer op. Gelukkig nog kunnen neerzetten, wel met een barstje in mijn landingsgestel maar voor de rest zonder schade.

Wat het probleem is weet ik nog niet, storing waarschijnlijk niet want ik kon nog sturen.
Suggesties zijn welkom want ik heb de oorzaak nog niet gevonden...

Lijkt toch een beetje op een inhoudende ESC. Ik ben bang dat die bij de hele hoge piek denkt van: "doe het zelf maar." :(
een 55A ESC is misschien toch iets te krap. Was de ESC heet na de laatste vlucht?

Ja, zou kunnen, daar lijkt het op, maar de ESC was niet heet na die laatste vlucht en ook niet na de eerste 3 vluchtjes die probleemloos waren met zeer veel power figuren. De motor viel plat tijdens een hurricane nu niet echt de zwaarste figuur voor de motor en ESC. :?

hallo Skywalkertje
Lijkt mij meer dat de onderspannings bewaking van de ESC het probleem is
bij hevige stroom zakt de spanning onder de ingestelde waarde
waarna de ESC even uitschakeld hierna komt na enige tijd de moter weer tot leven
als de spanning te veel gezakt is duurt het navanand langer dat de moter terug is
en inmiddels was het model gecrasht
dus ik zou willen zeggen kijk eens naar het afschakeld punt
of de lipo's kunnen de groteren stroom niet leveren???
groeten jan

Nog een hele hoop tests gedaan en de componenten anders geplaatst maar niets helpt. Ik krijg af en toe een glitch, minder dan in het begin (door de betere plaatsing van de componenten waarschijnlijk) maar ik krijg het niet opgelost.
Als ik een trage hoge inverted backwards hurricane vlieg heb ik één kans op 2 dat ie even stopt de motor, andere figuren die veel meer power vragen gaan probleemloos.

Dus voorlopig gaat alles in de koelkast en steek ik er de 6S setup terug in :-(

Misschien probeer ik de CC85HV wel nog eens maar dat is natuurlijk weer 150EUR om dat te testen, of wachten totdat die 2.4Ghz dingen hier in België legaal te vliegen zijn.

Ja, dat denk ik ook, maar hoe geraak ik er vanaf, suggesties zijn welkom want ik weet het niet meer...

Ticidytoc vanop helifreak vanwie ik deze setup gekopieerd heb had ook last van storingen op PCM, nu vliegt ie op 2.4Ghz zonder problemen.

Ik heb hier nu de Power-Klomp, ik bedoel Kontronik Power Jazz liggen voor in m'n 90 size E heli. Ik ga deze even in de trex600 op 8S steken om te zien of ik hiermee problemen heb.
Die is natuurlijk overkill en veel te zwaar voor de 600 maar piekjes van 100Amp zijn natuurlijk peanuts voor deze 120A/15S continu regelaar...

pfff, dat is dus ook niet gelukt. Ik heb er zelfs niet mee gevlogen, de rangetest op de grond met lopende motor was amper 10meter met de powerJazz :-(

Dan heb ik de powerJazz + Align 600XL op 6S getest => ongeveer 15 meter, dus ook niet echt om wild van te worden...

Ik heb dan ook eens de NEU + ALignESC op 6S laten draaien => zonder probleem 30 meter (ingeschoven TX antenne) :?

Hier heb ik ook geen verklaring voor, ik heb dit nog nooit eerder gezien. Maarja, daar heb je natuurlijk niks aan.
Ben benieuwd waar dit nu aan ligt....... :hammer:

Ik heb nog wat getest met de 8S setup en heb nu een manier gevonden om de antenne zo te plaatsen dat ik geen storing meer heb (ziet er wat idioot uit maar het schijnt te werken). Ik heb nu toch al 6 vluchtjes gedaan zonder storing, dus het ziet er al wat beter uit.

Wel heb ik al een paar keer een overcurrent protection gehad. De regelaar gaat dan in protection mode waarbij je nog maar een deel van het vermogen hebt (je kan dus makkelijk landen en het ledje op de regelaar knippert dan 2X om aan te tonen wat er fout ging).
Voor de rest vliegt ie werkelijk fantastisch nu, en binnenkort gaat er een CC85HV in zodat hopelijk ook die overcurrent probleempjes van de baan zijn.

Back