TREX700 geprakt

De eerste TREX crash is een feit :(
Gisteren heb ik mijn 700 geprakt tegen het veiligheids hek aan van de club.

Het was in het begin van de middag met nog een misselijk luchtje.
Wel of geen zonnebril. Het best beschreven als "Felle wolken".
Ik deed een snake en kwam niet mooi uit.
Ik hing bijna stil en keek hoe ik hem er uit moest sturen.
Alleen door de lucht en lichtval en even concentratieverlies, zag ik niet hoe die stond. Inverted? Recht?
Dus ik stuurde zoals ik dacht dat hij stond.
Toen ging alles snel en vloog hij achter me met een enorme klap het hek in. (zo stond hij dus niet...)
De schade valt wel mee. Ik heb ze veel erger gehad.:rolleyes:
Staart nog helemaal OK.
Ook de body en electronics.
De mooie kap heeft ook minimale schade.
Hij heeft denk ik vooral van de zijkant en kop de klap gehad.
De MP5 is echt HELEMAAL kaport gedeukt/gescheurd. Maar die had ik nog één reserve liggen.
De bladen natuurlijk ook kaduuk maar ik had net voor te weinig geld van een clubgenoot Torsion blades over genomen.
Dus de uiteindelijke kosten vallen nu wel mee. (na aftrek van wat ik nog had liggen)
Daarna heb ik gewoon nog gevlogen met de andere heli, zelfs toch nog de snake geoefend.
Dus psychisch heb ik er niets aan over gehouden, dit keer
Ik kon er ook vrij weinig aan doen, gewoon pech.
De hoofdas heeft nu een hoek van 20 graden......
Dat was een harde klap....

Timing sucks natuurlijk want ik wou ze beiden mee nemen naar de Dutch3D special day. Waarschijnlijk gaat me dat toch nog wel lukken.
De foto's komen nog. Een clubgenoot zou ze me sturen.

Laatst bewerkt:
Zo zie dat die veiligheidshekken toch wel nut hebben. Wat zou er gebeurt zijn als die er niet stonden? Dan zou je iemand geraakt kunnen hebben en wat dan de gevolgen zouden kunnen zijn wil ik niet naar raden. :oops:
Desalniettemin is het niet leuk om zo je heli te verspelen. Maar het zou erger zijn geweest als hij zo uit de lucht zou zijn komen kletteren zonder dat je een idee had wat nu de oorzaak was. Nu weet je wat er is gebeurt en alles is verder goed afgelopen. Succes met de wederopbouw en veel vliegplezier.

Erg frustrerend ! je moet snel een harde correctie uitvoeren maar twijfelt tussen links of rechts.

Probeer altijd met de zon in je rug te vliegen, zo heb je het minst kans op zo`n situatie.

Ik had eergisteren hetzelfde met de 450PRO op circa 2m boven de grond, "hoe licht ie nu in godsnaam!!"

Ipv een correctie keuze te maken heb ik THR Hold erop gezet, resultaat enkel 1 gebroken rotorblad.

Klote Walter!!

Wel netjes dat je bijna alles op stock hebt, ben daar zelf ook een voorstander van;)

Maar goed, opbouwen die handel !! en tot zaterdag.

Gr,

Mario

Wie herkent het niet, even kwijt hoe je heli of vliegtuig nu vliegt. En schrikken als hij opeens wat anders doet dan verwacht. Als je dan nog genoeg tijd hebt om te corrigeren valt het mee maar soms gaat het sneller dan je denkt en wordt je door de grond gegrepen (of in dit geval stak het hek zijn klauwen uit)

Succes met de opbouw.

Balen Walter.. ik had praktisch net zoiets met mijn trex 500 waarbij ik ook een snake deed en richting de zon ging...ook zo in 1 keer je orientatie kwijt.. je ziet op zo'n moment alleen maar een siloutte, ik zat redelijk op hoogte dus had ik nog wat tijd om te corrigeren maar het scheelde zeker niet veel..

Blijft jammer maar goed dat je wat parts op voorraad had... scheelt toch maar weer,

gehad.:rolleyes:
Staart nog helemaal OK.
Ook de body en electronics.
De mooie kap heeft ook minimale schade.
Hij heeft denk ik vooral van de zijkant en kop de klap gehad.

Ik zou maar goed je lagers controleren want die zijn snel gaar is mijn ervaring. Zeker die van de hoofdas.

loges

Yep,
dat was ook mijn idee.
Vooral omdat de 700 zo goedkoop is was ik hier al op bedacht.
Lagers zijn dus ook al besteld....

Het verlies van oriëntatie is onze gezamenlijke vijand:evilbat:
Hopelijk gaat het wederopbouwen en afstellen snel en soepel! Succes.

sjee :(
Balen man...
Is hij wel weer helemaal fris opgebouwd straks :)
Ik ben wel gecharmeerd van die KDE lagerblokken met druklagers als vervanging na versleten stock hoofdas lagers, zien er bijzonder goed uit.
Hoop dat je hem weer snel in de lucht hebt Walter.

Eric

Crash

Klote Walter,maar een 90er achter je door vliegen blijft lastig,misschien moeten ze het hek weg halen heb je wat meer ruimte om je heen.

Alle flauwekul op een .... succes met opbouwen.

Heb nog wel een 90er raptor voor je;)? is inmiddels elektro geworden.

Grt Vince

hek

Als de foto`s bij ons op de club gepubliceerd worden worden wij als heli-piloten van de club af getrapt met al die angsthazen Bart.;)

Hey Walter..

F*ck man! Ik lees het nu pas! Jou kennende is hij weer vliegklaar in no-time!

Blij dat jullie van die mooie hekken hebben, dat had ook goed fout kunnen gaan. Succes met de wederopbouw!

Groeten en tot zaterdag,
Tjerk ;)

Back