Tricopter build jbkappirossi

mooi man...hij ziet er inderdaad heel erg ligt uit.

Ik vind het altijd mooi om wat te prutsen en ik probeer het nog iets op een heli te laten lijken wat waarschijnlijk te koste gaat van het gewicht. want het kan inderdaad zeker nog wel lichter. het is ook nog een leerfase voor mij.

Ik heb al wel weer wilde ideen over de 2e die ik ga bouwen..haha hoor ik u denken, maak eerst deze maar af.

edit; dat is nog eens handig ja, het frame als de massa gebruiken. maar vergroot dit de weerstand niet te veel?

Laatst bewerkt:
Gewoon blijven ontwerpen en bouwen, is een leuke hobby toch.
Ik heb ook nog wel de nodige ideeën om te bouwen, ik kom alleen wat centen te kort.

Wat ik nog vergeten ben te zeggen is dat jij heel erg netjes bezig bent met minimalistische gereedschappen. Dat is toch heel wat anders als CNC'en.

Petje af voor dit stukje vakwerk.

haha ik ook, anders was ik ook al met de 2e begonnen.

dankjewel, maar het valt reuze mee hoor, ik ben maar een boer met als beroep timmerman, iedereen kan het.
hier even een voorbeeldje van een motor mount.

[URL="
- YouTube[/URL] dit was gouw, gouw. ik kan het nog veel netter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor tricopters staan trouwens hele mooie verslagen op rcexplorer.se Zie : Tricopter V2.5

Zoiets lijkt mij ook nogwel wat als ik weer geld heb of ik mijn quad in de prak vlieg.

zeg, dat is toch een beetje link. zo komt er toch wat asbest (of hoe dat ook heet) vrij?
De meesten gebruiken water om het stof wat van het carbon af komt op te 'vangen' ipv in te ademen. Want dat is niet erg geod voor je/ u.

Voor tricopters staan trouwens hele mooie verslagen op rcexplorer.se Zie : Tricopter V2.5

Zoiets lijkt mij ook nogwel wat als ik weer geld heb of ik mijn quad in de prak vlieg.

Die heb ik ook al eerder gezien maar dat is ook een hele mooie build. lekker simpel te maken.
Je mag die van mij ook wel hebben. kun je zo uit printen en overtrekken op een stuk CF, GF of PCB.

zeg, dat is toch een beetje link. zo komt er toch wat asbest (of hoe dat ook heet) vrij?
De meesten gebruiken water om het stof wat van het carbon af komt op te 'vangen' ipv in te ademen. Want dat is niet erg geod voor je/ u.

Jah, het is me nu al een aantal keren vertelt. Ik wist ook niet dat er asbest in zit. Dus dan doe ik vanaf nu wel een stofkapje op.
Maar in golfplaten van vroeger zit ook asbest en die slepen ze eerder gewoon met de haakseslijper doormidden. Dan zag je eruit als een mijnwerken, maar dan onder de asbest stof :black:.

Laatst bewerkt:
Dit spul werkt beter, bedankt voor de tip plotter:yes:
Gelijk maar even een testje met een afval stukje carbon gedaan.
Pas met een tang erop kon ik de 2 helfden van elkaar af krijgen.
De lijm trok gewoon de vezels van de pijp af.
Dan is die Hobbyking epoxy toch wel duurkoop.

JHYpj.jpg

Zo morgen de andere . Duurt wel lang trouwens voordat het uitgehard is op kamer temp.

S43QW.jpg

1st poging om de Yaw meganisme te maken. :p

K80KN.jpg

Stuk blik van een oud nachtlampje.
HfiIF.jpg

BOj66.jpg

T4LE3.jpg

YdEVF.jpg

GdM1A.jpg

HvOLS.jpg

Md5OC.jpg

En toen begon het op de tekening te lijken :D

EcYu5.jpg

Oq4qy.jpg

CENMe.jpg

En toen waren de foto's op:p. Nee..... ik ga niet meer verder met dit ontwerp, want ik dacht: dit kan beter. Dus ik houd dit metalen blikje als backup.

Laatst bewerkt:
de voorste 2 armen zijn klaar.

Pj3YM.jpg

W4rW3.jpg

ZlnWf.jpg

dHFVM.jpg

Nexus silicon computer fan mounts. geen idee of dat een succes word, maar we zullen zien.
NaNkW.jpg

beetje blanke lak erover:)
ya13J.jpg

GMDBD.jpg

419f7.jpg

yknUO.jpg

oXxLA.jpg

RLInD.jpg

De definitieve plaatsing van de canopy is nog niet definitief evenals de landinggear, die is van een 500-size, er komt een 450 onder.

Yaw Meganisme is ook klaar.:D

1.JPG

De bedoeling van de mal is om het GFK van alle kanten in te boxen en daarna weer een vlakke plaat er bovenop met een paar stenen of iets zwaars.
2.JPG

3.JPG

4.JPG

Tip epoxy plakt niet aan plastic soorten. ik heb gewoon keuken folie gebruikt en dat werkte perfect. Kon na het uitharden zo aftrekken zonder achterblijfselen.
5.JPG

begint ergens op te lijken ne wat schuren en zagen.
6.JPG

Nog wat schuur en zaag werk. Daarna een stuk vierkante CF buis welke hole van binnen is erin gelijmt met epoxy. Even als een motor mount die ik uit CF gezaagt had.
7.JPG

Hier een 8mm ronde CF buis die dan precies weer binnen in de vierkante past.
8.JPG

Dit is precisie werk, met een klein nagel veiltje heel voorzichtig een sleufje erin geveild en daarna een hxt900 servo arm erin gelijmt. En aan het uiteinde een extra stukje hout voor extra versteviging.
9.JPG

Nu met servo.
10.JPG

11.JPG

12.JPG

Klein beetje zwarte verf.
13.JPG

kabeltjes moeten vanzelf in de voor geboorde gaatjes:p
14.JPG

en dan ook gelijk maar een filmpje.
Tricopter Yaw Mechanism - YouTube

Laatst bewerkt:
update;

Eerst wou ik de accu in het frame monteren maar aangezien er nogal wat kabel zijn. heb ik maar bedacht de accu tussen het landings gestel te klemmen.
1.JPG

Spacer zijn iets te lang, 20mm. de accu is 18mm.
2.JPG

Nog steeds te lang.
3.JPG

Ik heb ze gewoon in de bankschroef geklemt en 2.5mm uit laten steken, zodat je de bankschroef als zaag geleider kunt gebruiken.
4.JPG

Nu zijn ze op lengte.
biggrin.png

5.JPG

Landingsgestel is van een HK 450 v2.
6.JPG

Op deze manier kan ik de accu ook verschuiven om het toestel te ballanceren.
7.JPG

Even 3 ESC's aan elkaar gebakken:).
8.JPG

9.JPG

Ja die 3 regelaars aan elkaar gaat niet goed , de middelste gaat veel te heet worden.

En voor je lipo hat je ook de ruimte kunnen laten, als hij nu iets gaat bollen zit die muurvast .

Mvg Johan

Back