Tricopter vraagjes

Eindelijk tijd gevonden om het boardje te programmeren en te monteren. Alleen nog de ontvanger eraan hangen en zender instellen. Gaat 'ie toch nog de lucht in ;-)

Zo, de ontvanger zit eraan en ondertussen heb ik de end points van de ESC's ook ingesteld. Nu snap ik het echter niet meer:
-Als ik meer gas geef gaat de Yaw servo naar links en bij volgas ligt hij bijna helemaal plat.
-Als ik mijn elevator stick naar voren duw gaan alle motoren harder draaien, naar beneden zorgt ervoor dat ze bijna stoppen met draaien.
De aileron stick werkt wel naar behoren.

Alvast bedankt

welke firmware heb je erop geflashed?

ik heb wel eens vaker van dat zelfde probleem gehoord, weet alleen niet meer wat de oplossing was.
kleine veranderingen van de yaw servo liggen vaak aan trillingen in het frame welke door gegeven worden aan de gyro's.
met mijn quad met KK bord was het goed zichtbaar als je er een tik op gaf. de motoren gingen (heel) kortstondig sneller draaien.
bordje op stevig foam scheeld al een hoop.

@dutchcommando Het lijkt alsof de yaw met de throttle is meegemixt. Hoe verder de throttle stick naar voren gaat hoe verder de yaw naar links toe gaat

ah...
heb je niet heel toevallig je zender in heli mode/mix staan?
dubbel check ff alle kanalen op je zender zelf (indien mogelijk) geen enkel kanaal mag een mix hebben.

klinkt alsof er een heli mix actief is in je zender.

Heb alles inderdaad dubbel gecheckt maar echt geen mix ingesteld. Model in de zender gereset en overnieuw aan de ontvanger gebonden maar nog steeds hetzelfde resultaat. Zal morgen even een foto posten van hoe ik de ontvanger en motoren heb aangesloten op het boardje en een filmpje maken van de rare yaw servo.

Back