trillende servo

• Topicstarter Topicstarter ronnie_hertog
  • Startdatum Startdatum
R

ronnie_hertog

Guest
ik heb in de zomervakantie een nieuwe servo voor mijn e-maxx gekocht, de hitec
HS-635HB, maar nu wilde ik heb in mijn e-maxx zetten, toen ik de servo voor de eerste keer stuurde was er niks aan de hand, maar toen ik het schroefje van de servo-saver erin draaide, draaide de servo ook en kwam niet meer terug, het lijkt alsof het 0 punt veranderd is, ook gaat de servo heel erg trillen als ik naar 1 kant stuur, weet iemand misschien wat het probleem is, want anders heb ik mooi weer even 37 euro door de plee gespoeld

ronnie

hallo

schroefje servo saver????
je bedoelt het schroefje om het stuur horentje vast te zetten

als je niet het originele schroefje hebt gebruikt dan denk ik dat je de onderliggende potmeter naar de haaien hebt gedraaid
als je geluk hebt kost je dat een nieuwe potmeter
en/of een nieuw tandwiel
anders ben je inderdaad een defecte servo rijker

groetjes raf

sorry ik bedoel de servo heuvel, ik heb het originele schroefje gebruikt, omdat ik juist de goede spullen voor de servo wou gebruiken, nou ja, aan het tandwielletje ligt het niet, ik heb de servo al uit elkaar gehaald maar er was niks mis met de tandwieltjes.

in het geval het een potmeter probleem is, kan ik dan de potmeter vervangen, ik heb hier nog diverse oude servo's liggen, waarvan de potmeter zeker nog goed is.

ronnie

Je nulpunt is verlopen!!!!! Als de servo gaat trillen, loopt deze tegen de eindblokkering aan.

Om dit te corrigeren moet je de servo opnieuw uit elkaar halen: bovendeksel er af en tandwielen er uit. Onder het hoofdtandwiel zit een kunststof meenemer, die verdraaid is. Deze moet zó worden teruggedraaid, dat deze weer in de goede positie staat (=overdwars als de blokkeringsnok op het tandwiel recht vooruit staat).

Als de servo weer goed werkt en de servohevel in de goede positie staat, schroef je deze vast, zonder dat er spanning op de servo staat. Het zelfde kan dan nog niet een keer gebeuren.

dat heb ik al een keer gedaan, meerdere malen zelfs.

ik heb nu de servo uit elkaar liggen, en ik heb eens naar de potmeter gekeken, als ik eraan draai gaat het eerste stuk makkelijk, daarna moet ik over een soort van tegenkracht gaan en daarna schiet de potmeter weer verder, bij mijn andere potmeters is dit niet zo, kan dit misschien het probleem zijn?

ronnie

De potmeter is blijkbaar dan toch in elkaar gedrukt door de bevestigingsbout van de servohevel!

Corrien zei:
Je nulpunt is verlopen!!!!! Als de servo gaat trillen, loopt deze tegen de eindblokkering aan.

Om dit te corrigeren moet je de servo opnieuw uit elkaar halen: bovendeksel er af en tandwielen er uit. Onder het hoofdtandwiel zit een kunststof meenemer, die verdraaid is. Deze moet zó worden teruggedraaid, dat deze weer in de goede positie staat (=overdwars als de blokkeringsnok op het tandwiel recht vooruit staat).

Als de servo weer goed werkt en de servohevel in de goede positie staat, schroef je deze vast, zonder dat er spanning op de servo staat. Het zelfde kan dan nog niet een keer gebeuren.

hoe kan eigenlijk zomaar het nulpunt verlopen?

Back