trillende servo's

• Topicstarter Topicstarter gj twente
  • Startdatum Startdatum
G

gj twente

Guest
Bij stuurbewegingen reageren mijn servo's schokkerig (hbk2).... Hierdooor is de heli moeilijk onder controle te houden. Iemand enig idee waardoor dit wordt veroorzaakt en hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt!
Gertjo

Mogelijk wat last van storingen ?
Hoe heb je de antenne op de heli zitten ?

Ander punt kan zijn dat een van je servo's wat tanden mist ?
Beweeg de servo armpjes voorzichtig op en neer en luister en voel voor rare klikken.

Tandjes uit servos zou kunnen, ik zal na de voetbal even checken. Antenne is ok.

Servos losgehad, geen missende tandjes.... Antenne loopt via het plastic buisje onder langs het landingsgestel, zoals het volgens mij hoort?? Hier ook eerder geen problemen mee gehad. Probleem met trillende servos blijft.... Mijn esc heb ik direct onder het frame, boven de ontvanger, kan dit elkaar verstoren? Er zit ook lichte speling op de swashplate (slijtage?). Zou dat invloed kunnen hebben? nog andere tips misschien?

Alvast bedankt
Gertjo

de regelaar en andere electronika moet zover als mogelijk van elkaar vandaan om storingen te voorkomen

Laatst bewerkt:
Ik heb het ook , als ik de hele aanzet en ik stuur zonder throtle naar links of rechts dan geef hij kleine stukjes gas en de servo,s doen ook uitzichzelf wel nerveus.
Ik heb een belt cp trouwens met een nieuwe protech 45 ampere esc.

O.K, dat is inderdaad exact hetzelfde probleem. Ben je al in staat geweest er iets aan te verbeteren?

nee eigenlijk niet .

Heb van de week andere ontvanger mischien dat dat helpt.

Gekke is dat ik het eerst niet had .Enige wat ik heb veranderd is de esc en die zit nu iets dichterbij de motor dan eerst . zal dat is veranderen en kijken of dat helpt.

opgelost...

Heb inmmiddels de heli uit elkaar gehad, main frame bleek gescheurd tussen motor en rest vh frame. Gelukkig had ik een reserveframe. Esc nu verder bij de ontvanger en servo's vandaan geplaatst en hij vliegt weer als vanouds.....

foto's

Resultaat en ''reparatie''

th_CIMG2223.jpg
th_CIMG2222.jpg

ik denk dat je conclusie juist is. Bij wissel van accu heb ik het nog steeds... met name bij de flightpower lipo 2200.... zou dat de oorzaak zijn? bij de esky 1500 en 1800 lipos minder problemen....

extra info

o,ja... er zitten niet de standaard servos op, maar de hitec hs55....

Misschien dat je eens moet kijken of er geen stroomvoerende draden bij storingsgevoelige onderdelen lopen.
Oftwel: ook servodraden zo min mogelijk andere draden tegen laten komen.

ok, ga ik doen en bedankt! Eerder deze week heb ik in de zender oplaadbare batterijen gedaan. De led lampjes geven aan dat er nog voldoende power in de zender zit, ik heb er alleen al wel een lipo of 15 mee leeggevlogen. Wellicht zijn ze toch bijna leeg waardoor signalen minder goed doorkomen naar de ontvanger?? Zou dat mogelijk de oorzaak kunnen zijn? :confused:

bij mij is het weg , het was een servo die kapot is die de hele tijd zenuwachtig aan het doen was .

bij mij is het weg , het was een servo die kapot is die de hele tijd zenuwachtig aan het doen was .

Ok, mooi! waren er tandjes uit of heb je er gewoon op goed geluk 1 vervangen? Als dat laatste het geval is dan kan ik dat ook proberen....

ja idd , je moet de motor de regelaar en de accu echt uit de weg houden van je antenne en ontvanger .

Back